![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nei, for det krever at terminalen er online, så det funker ikke ombord. (Debetkort, Visa Electron og en drøss andre varianter kan ikke brukes, som jeg har nevnt er par ganger tidligere i tråden)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 17-06-2013 at 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det slikt som kalles startvansker? Eller er det slikt som kalles å være dårlig forberedt?
Nå tenker jeg( om dere trodde annet ) på DY og deres inntreden i Longhaul segmentet. De har solgt Dreamliner for det det var verdt, og blitt dratt inn i problemene uskyldsfritt, men, og det er et stort MEN, burde de ikke, om de har tilbudt passasjerene og refundere eller ombestille sine billetter lagt seg på en mer smidig linje. Noe ala: Vi har et alternativ, det var ikke det vi solgte i utgangspunktet, men som en kompensasjon så "goodwiller" vi og ser litt gjennom fingrene. Så får de heller trekke frem cash, ehh creditcards only når Dreamliner er i drift.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Når du bruker Bankkort med VISA, benyttes kredittkortdelen av kortet ditt, selv om det trekkes "rett fra konto" osv. (tekniske forskjeller ifht. dekningskontroll/ansvar/kommisjon m.v., og det regnes som en kredittkorttransaksjon) og banken har gitt deg en kredittlimit. Som nevnt over, Visa Electron er et rent debetkort (eks. for de under 18 år) og kan ikke benyttes når det ikke er online-sjekk av dekning. Nei, det er ikke enkelt, og det er ikke rart folk blir forvirret npr de sitter ombord og skal betale.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 17-06-2013 at 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Da jeg var på tur til London med klassen var det flere andre som kjøpte seg noe om bord med kort, og ingen av oss var over 18 eller hadde kredittkort med seg.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da har i såfall Norwegian sine terminaler online (er jo teknisk mulig med wifi etc) -- men det var nytt for meg. Visa Electron KREVER online forbindelse!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg tror det finnes terminaler som 'samler' opp slike transaksjoner og sender dem inn når de får mobildekning. Mener å ha lest om det tidligere .. Men DY har jo wifi ombord, så det er jo ingen sak da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Av alle steder har Jon Magne Lund, kommentarredaktør i Vårt Land kommentert saken(e) på nettstedet Verdidebatt og skriver blant annet følgende:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
A Flying Paramedic
|
![]() Quote:
![]() Vi aksepterer VISA, MasterCard og VISA Electron. Vi foretrekker at du betaler med kort, men vi tar også kontanter, da aller helst et beløp så nøyaktig som mulig. Så kom ikke med 1000 lappen din eller 50 euro og si du bare skal ha en kopp kaffe til 25,-... Da må du nok bla opp med kortet ditt istedenfor.. Vi er ikke vekslekontor eller valutabank ![]() Forøvrig koster det ingenting å benytte kort ombord, og på våre expressruter innen Norden tar vi KUN kort! ![]() Håper dette var oppklarende? Hva Norwegian Longhaul gjør eller aksepterer av betaling vet jeg ikke... Det er jo et annet selskap... DYA'n Last edited by LN-DYA; 18-06-2013 at 11:02. Reason: Additional info |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Et spørsmål :
Ble passasjerenen 'nektet mat' eller 'nektet å kjøpe mat' ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje vi også kan diskutere menneskesyn?
Det sier litt om besetningen og verdisynet deres når de ikke gir en 16-åring i t-skjorte et pledd på en 8 timers tur til New York, eller får til en ordning slik at en kvinne får mat og drikke på en tolvtimerstur. Det må da gå an å bruke litt vett? Ærlig talt! (for klarhets skyld, de hadde jo penger) Dette viser jo også at det blir annereledes når flyene ikke er LN-registrert og norske kroner ikke lenger er tvungent betalingsmiddel http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#14. Ikke bra og utrolig dårlig publisitet når Norwegian i mange tilfeller er dyrere enn SAS og United. Last edited by vstenhjem; 18-06-2013 at 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mer i VG i dag. Her kan vi bl.a lese:
"- Servicen ombord var overraskende klønete og dårlig, sier den svært reisevante journalisten Inga Ragnhild Holst til VG. Holst har blant annet skrevet reise-artikler for VG, og reagerer sterkt på serverings-konseptet om bord på Norwegians nye langruter.... ...Inga Ragnhild Holst hadde ikke forhåndsbestilt mat, derfor måtte hun vente i fire timer før hun fikk lov til å kjøpe en flaske vann. - Etter en lang stund i luften serverte personalet mat og drikke til de som hadde forhåndsbestilt dette. Jeg ba da om å få kjøpe en flaske, men de sa nei. Jeg måtte vente til alle de som hadde forhåndsbestilt hadde fått sin drikke, til tross for at de faktisk stod ved siden av meg med drikketrallen og jeg hadde kortet klart, forteller hun." http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10111085 Last edited by Mørebas; 18-06-2013 at 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Her leser jeg veldig mye mellom linjene ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
16-åringer kan også få "offlinekort" ved godkjenning fra foreldre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra samme VG i dag:
Quote:
Nå viser det seg at de hadde bestilt med IFE, men det dukka plutselig opp uten. "Oj, de glemte å putte det inn. Jaja." - altså...går det an?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Man får det man betaler for, er det ikke sånn det er?
Og long haul operasjonene til Kjos har vel ikke startet særlig vellykket, med forsinkelser, klager og dårlige medieuttalelser. Long haul er krevende, og man er særdeles sårbare i startfasen, med bare to fly, som attpåtil ikke er utstyrt slik han lovet gjestene. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Man vinkler det også mot uerfarent crew, men på Hi-Fly har de jo 'støttehjul' (Hi-Fly's erfarne) .. Hadde de startet direkte opp med 787 ville de ikke engang hatt dette .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Og de skriver også: Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Norwegian til New York?" og andre artige historier | Peterfsx | Småprat | 103 | 29-11-2012 09:20 |
Mat og drikke på Ryanair | elgen | Småprat | 13 | 20-09-2012 07:13 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
FR - ikke salg av mat og drikke? | TG923 | Småprat | 3 | 02-10-2011 19:48 |
Mat og drikke om bord | Discus | Flyforum | 11 | 05-09-2008 13:03 |