![]() |
|
![]() |
#41 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Skal man inn i nye markeder og satse på de lokale, bør man sette seg inn i disses betalingsmønstre. Kan tyde påmat noen har gjort litt dårlig research .. Og Sandakers kommentar om at de skulle 'snakke med besetningene' blir bare latterlig. Det er jo ikke de som setter opp regler og avtaler...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
Jeg tror kommentaren til Sandaker går på det at de skal få en klarhet i hva som har skjedd, og at ingen retningslinjer er brutt. Når det gjelder å servere vann fra flaske i WF, NAS og SAS så tror jeg dette går på skjønn. Akkurat som at de også kan finne på å gi deg en boks cola (har skjedd meg en gang) fordi de fant det for godt og at det var hyggelig å slå av en prat. Det jeg mener er at cabin crew har en viss myndighet til å vurdere slike situasjoner basert på skjønn og erfaring (etter hva jeg har blitt fortalt).
Dermed kan slike hendelser som å være uten vann lett unngås dersom crewet bruker sitt handlingsrom til å "spandere en flaske vann" eller i alle fall en slurk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
Slik jeg tolker Sandaker så vil man snakke med besetningen og si at de skal vise fleksibilitet hvis noen ikke har riktig betalingsmiddel og ber om et glass vann. Alle har regler og avtaler, men spørsmålet er graden av fleksibilitet i utøvelsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Nu siger erfaringen jo at man sjældent hører hele historien når medierne kører klage-historier som denne.
Jeg oplevede selv en lignende situation på easyJet for et stykke tid siden, hvor deres terminal ikke ville tage nogen af pax's 3 kort (de vidste godt de havde problemer med visse skandinaviske banker). Det løste crewet let og fint ved at bruge deres private kort og få pengene i cash fra pax - der kvitterede med at runde beløbet pænt op. At undlade at servere vand for pax i 12 timer lyder I mine ører som noget de færreste normalttænkende mennesker ville gøre. De har vel også crew-vand ombord, som de kunne byde et par glas af i "nødstilfælde" Denne historie lugter grundigt af at ikke hele historien kommer frem. Skulle det - mod forventning - være sket som beskrevet i artiklen, så burde crewet på en grundig reprimande for ikke at tænke sig om eller procedurer bør ændres.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
|
![]() Quote:
Last edited by Altitude; 14-06-2013 at 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
|
![]() Quote:
Jeg lurer på: Er det forskjeller ved ansvaret for å flytte levende mennesker fra Oslo til Molde e.l. (40 minutter på 38K feet) versus 10 timer i en trykkabin fra BKK til OSL? Eller er det helt uten betydning? For den som leverer varen, altså- Er det kynisk? Eller - er det fornuftig markedstilpasning i en krevende industri? Tidsmessig produktdesign? Eller usmakelig revenue-fokus, der vi alle må passe på oss selv i enhver tenkelig situasjon, som best vi kan? LCC-velg-betal-og-sitt-ned-eller-stikk-konseptet virker forretnigsmessig smart og forførende. Kjøper det. Ser det. Likevel... smaker det litt ekkelt av overforenklinger? Last edited by Altitude; 14-06-2013 at 22:38. Reason: Presisering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Jeg har jobbet en del med asiater fra diverse land, både når det gjelder programmering/produktutvikling og kundebehandling. Det alle har felles, er at de MÅ ha detaljerte instrukser. En asiat er fullstendig uinteressert i å ta ansvar og ta avgjørelser uten at de har en sjefstittel. Unntak finnes selvfølgelig, men de er few and far between. Hvis DY ikke vet dette, har de feilet fullstendig på strategien når det gjelder crewinstruks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Norwegians utfordringer i Thailand er likevel kulturforståelse.
__________________
I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
|
![]()
Og det er jo på mange måter forståelig med tanke på jobb sikkerheten til mange der.
Om du trosser instruks fra sjefen kan veien til thainav bli kort. I norge kan man tillate seg litt mer på godt å vondt fordi man ikke er livredd for å sparkes for småting. Dette er basert på mitt arbeid med Nepalese re og indere. Skal ikke skjære alle over en kam. Men det er noen tydelige kulturforskjeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Jeg er også nået frem til at outsorucing kan betale sig i visse tilfælde, men idag har vi insourced 70% af det vi outsourcede for 5 år siden. Timelønnen er muligvis 200% højere i Norden men værdien er også betydelig større. hvis man skal outsource til asien og lign. lande, så kræver det store resourcer til projektstyring - ellers fungerer det ikke.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Dårlig vurdering av de ansatte, DY kunne ho ha briefet dem på hva de skal gjøre her. Det er ikke alle som setter seg inn i regler eller flyr så ofte etc. Kulturforskjeller kan også spille inn. Hva som oppfattes som pinlig varierer jo fra et land til et annet.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Og Norge største (og stadig mindre viktige) avis bringer dagens hovedoppslag under "Økonomi" følgende:
Quote:
Selvsagt kjedelig for gutten, men det merkeligste er jo denne uttalelsen fra Sandaker-Nielsen. Quote:
Last edited by AirbusTrond; 17-06-2013 at 08:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Ja dette er merkelig.... er det da besetningen som har funnet på dette selv ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
På kortere europaruter er jo dette et mindre problem, men når flyturen begynner å bli 12 timer + evt. delays så blir man tørst etter hvert. Da hjelper det ikke at man får en munnfull vann til maten tre timer etter avgang. Det at vi ikke har hørt om problemstillingen på Dubai-rutene kan jo også være fordi de er betjent av et crew som har håndtert dette på en annen måte.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
Det står gjemt på DY-sine sider under EU/Afrika (hvis man leter litt rundt), men det går ikke tydelig frem andre steder. (Usikker på om dette er noe de har lagt inn de siste sagene). Når det gjelder kredittkort så er det kun Visa og Mastercard de aksepterer så om man kommer med lommeboka full av Amex og Diners så må man tørste. Det står ingen ting om betalingsalternativer på langrutesidene. Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 17-06-2013 at 09:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
|
![]() Quote:
Når det er sagt, så har jeg hatt gleden av å jobbe med mange supersmarte asiater som har gjort det fantastisk godt karrieremessig. Så unntak finnes. Helt klart. Last edited by Someone; 17-06-2013 at 11:22. Reason: Slettet OT som SAS sine nettsider |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() Quote:
Så lenge det ikke står noe om betaling på https://www.norwegian.no/Nyttig-pa-r...erika-og-asia/ så kan de heller ikke forlange at folk skal skjønne at det bare er kortbetaling som gjelder. Dessuten så trodde jeg at norsk lov gjelder ombord på et "norsk" fly : http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Norwegian til New York?" og andre artige historier | Peterfsx | Småprat | 103 | 29-11-2012 09:20 |
Mat og drikke på Ryanair | elgen | Småprat | 13 | 20-09-2012 07:13 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
FR - ikke salg av mat og drikke? | TG923 | Småprat | 3 | 02-10-2011 19:48 |
Mat og drikke om bord | Discus | Flyforum | 11 | 05-09-2008 13:03 |