Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-04-2017, 07:15   #1
kristian
ScanFlyer Blue

SAS Variasjon i catering på SAS interkontinental

Jeg har for første gang på lenge reist interkontinentalt med SAS. Jeg er EBG, men fra reiser i Norge og Europa.

OSL-EWR-OSL ble jeg imponert over det harde produktet med seter og en flott kabin. Jeg synes også servicen var rimelig god selv om det selvsagt blir litt for mange seter i business til å kunne yte veldig personlig service.

Men så til maten: begge hovedmåltidene holdt god standard selv om forretten på vei hjem (kamskjell) kunne hatt mer smak. Frokosten på vei hjem var også god. Det andre måltidet på vei over til EWR synes jeg imidlertid holdt substandard. Reker oppå et salatblad er ikke bra nok og må se seg slått av BA sin "berømte" afternoon tea som mange heller ikke synes mye om. Så mitt spørsmål er hvor mye konseptet til SAS varierer mellom destinasjonene. Kan man forvente noe bedre på ARN-LAX eller CPH-SFO siden disse rutene er vesentlig lenger? Og hva med Asia til Beijing, Tokyo og Hong Kong?

Det slår meg at hvis jeg skulle reise ofte med SAS interkontentalt ville jeg kanskje synes maten ble litt kjedelig/"steril"...
kristian is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 09:21   #2
Trent600
ScanFlyer Silver

Default Re: Variasjon i catering på SAS interkontinental

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Reker oppå et salatblad er ikke bra nok og må se seg slått av BA sin "berømte" afternoon tea som mange heller ikke synes mye om. Så mitt spørsmål er hvor mye konseptet til SAS varierer mellom destinasjonene. Kan man forvente noe bedre på ARN-LAX eller CPH-SFO siden disse rutene er vesentlig lenger?
Fikk samme "reker på salatblad" rett som måltid nummer to når jeg fløy ARN-LAX i februar.

Last edited by Trent600; 17-04-2017 at 09:50.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 09:30   #3
kristian
ScanFlyer Blue

Hmmm..... tenker at det er litt dårlig på en såpass lang rute. BA har vel byttet ut afternoon tea på Lhr-Lax mot et andre hovedmåltid. Noen som vet hva slags feedback SAS får på serveringen på denne ruten? Jeg synes også at det virker litt statisk hvis dette har vært serveringen på alle USA rutene siden februar. De burde gå for et konsept mer mer variasjon og "liv".
Old 17-04-2017, 11:23   #4
FBI2012
ScanFlyer Silver

FBI2012's Avatar

Det er ingen "WOW"-effekt med SAS sin nye C-class konsept på LH om du ønsker minneverdige/gode matopplevelser på flighten. Vi opplevde maten ganske "plain"...litt Bondeheimen; tradisjonell og forutsigbar. C-class på Lufthansa , Swiss og Turkish er helt greit, men ikke imponerende. C-class maten på Austrian Airlines derimot, har imponert oss hver gang og er absolutt verdt å teste dersom god mat er av betydning når du velger selskap å reise C-class. Det som trekker ned, er deres interkontinentale rutenett er forholdsmessig begrenset, men det kommer seg.

Last edited by FBI2012; 17-04-2017 at 15:12.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 16:21   #5
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Reker på salatblad er tydeligvis standard som måltid nummer to vestover, fikk det samme på min tur til MIA i slutten av februar.

Maten ellers var grei, men heller ikke mer. Men det største problemet var at det var for lite mat på en 9-10h flight. Folk kastet seg over nuddelboksene i buffeten, og de var long gone halvveis ut i flighten. Resten måtte stille sulten med Gått & Blandat og glutenfrie kjeks.
Old 17-04-2017, 18:07   #6
kristian
ScanFlyer Blue

Er det samme østover også?

Vi syntes egentlig at maten var grei og til NYC var det nok også. Men jeg tenker at det er litt stusselig til både MIA, ORD, SFO og LAX.

Er det noen som vet om SAS er kjent med reaksjonene blant kundene og om de tenker deg å gjøre noe med situasjonen?
Old 17-04-2017, 18:17   #7
SASCC
ScanFlyer Blue

SASCC's Avatar

Det beste du kan gjøre er å maile rett til SAS.

http://www.care.flysas.com/selfservi...g=NO&market=NO

Å gi feedback til crew ombord nytter ikke, ei heller skrive her.
Old 17-04-2017, 18:21   #8
kristian
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Det beste du kan gjøre er å maile rett til SAS.

http://www.care.flysas.com/selfservi...g=NO&market=NO

Å gi feedback til crew ombord nytter ikke, ei heller skrive her.
Det skal jeg gjøre, men nå var jeg egentlig mer nysgjerrig på:
1) om det er samme mat/konsrpt på flighter tillit fra Asia
2) om noen vet om det planlegges noen endringer på bakgrunn av allerede mottatt personal
Reply

Posting Rules