Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2010, 18:12   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Men traff mange hyggelige flyspottere jeg hilste på for første gang.
Som du vel bare hadde sett på kamera før, hehe?

Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:19   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,649
Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle?
Jeg håper virkelig passasjerene ombord var mer glad for å komme seg avgårde, enn hvor bekymret de var over hva slags brennevin/vin det var ombord.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:30   #3
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 604
Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Hehe :P i insjekkingen:
- Er cateringen komplett med øl,vin og sprit?

-Nei dessverre, pga. vulkanen har vi desverre ikke sprit og vin ombord, men vi har fått tak i noen brett med Ringnes øl som vil bli fordelt ut.

-kan du ombooke meg til en senere flight da?
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:45   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,649
Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:47   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.
SAS har neppe Henriot (Champis) liggende på OSL, da denne kun serveres på IC rutene deres. Hvordan det er med spriten og vinen vet jeg ikke, men de serverer andre varer på IC-biz kontra EU-biz

Maten bør gå greit, så lenge de ikke tar av TG sine håpløse kreasjoner......
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 19-04-2010 at 18:52.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:51   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,649
Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.

Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 19:00   #7
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Om ikke samme meny, så er maten tilsvarende det de ville fått i CPH. Og for å berolige Someone og andre bisnissnisser, drikkevarene kom med bil fra CPH.

Last edited by Madman; 19-04-2010 at 19:04.
Madman is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 19:36   #8
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.

Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det.

Jeg tror nu også både SAS og pax har vigtigere ting at fokusere på lige nu end champagne-mærket. Mon ikke der vil være rigelig catering til at alle pax overlever i de 8 timer det tager
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 00:21   #9
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 13:35   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Se der ja! Det var bra av SAS!
Vi kan jo ikke ha noe interruption i champagne-sippingen foran gardinet bare pga en liten vulkan midt i Atlanteren!

Når det gjelder TG pleier de å ha bunkret med drikkevarer for begge veier i BKK. Hva CO gjør, vet jeg ikke.

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

Takker for info!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 15:53   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

SAS har et antall kjøkkener som er utstyrt for å kunne catere ved uregelmessigheter (vulkan, vær, streik etc). Disse kan levere fullverdige, om enn litt tilpassede, måltider på kort varsel. Gi dem litt mer tid (som nå) og de sender også inn 'speciality items'. De store kjøkkenene har også plenty børst - husk at de også caterer chartermaskinene ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 17:31   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.
Tror ganske mange betaler fett bare for å komme over Atlanteren, om de så må ståplasser i lasterommet nå om dagen. Ser ut som SAS-IC har greid å organisere seg bra når det først åpnet på stabil basis i Norge
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 23:04   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Tror ganske mange betaler fett bare for å komme over Atlanteren, om de så må ståplasser i lasterommet nå om dagen. Ser ut som SAS-IC har greid å organisere seg bra når det først åpnet på stabil basis i Norge
Men hvis de bare hadde hatt BOB eller eco class meal til alle foran måtte de kanskje ha betalt ut kompensasjon til de som hadde betalt fullpris for turen?!?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 08:29   #14
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Originally Posted by tafpl View Post
Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.
Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware.
Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke.
I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor.
Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også.

Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen.
Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem.

Last edited by SAS-Steward; 22-04-2010 at 08:31. Reason: skrivefeil.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 18:43   #15
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware.
Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke.
I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor.
Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også.

Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen.
Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem.
Purseren på flyet til Washington fortalte at nødvendig utstyr og catering ble kjørt opp fra København, det samme sa også en fra SGS. Når jeg fikk høre dette var det enda noen timer til avgang, så mye kan ha gått galt i mellomtiden.

Det var jo mye som måtte planlegges i en fei, så det kan jo tenkes at det oppstod feilberegninger av utstyr/catering, forsinket leveranser o.l.

Som du sier var nok de fleste glade så lenge de kom seg av gårde, selv om det er synd at folk må sitte uten headset og pledd/puter.

Alle fikk vel mat håper jeg?

Last edited by tafpl; 22-04-2010 at 20:57.
tafpl is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Typiske SAS flighter med MD-8x mellom CPH-OSL ThePlanespotter1 Småprat 11 12-06-2013 20:15
Hvor mye catering dill er det med på en 340? (fra: SAS utvider IC-flåten med en A340) SAS-Steward Småprat 26 12-02-2013 15:08
To DY-flighter fra OSL i dag 6. mai LN-KGL Register- og ATC-Forum 3 06-05-2010 23:11
SAS-flighter fra 2003 FlightDeck Register- og ATC-Forum 4 18-09-2008 17:13


All times are GMT +2. The time now is 17:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.