![]() |
|
![]() |
#1 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle? BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg håper virkelig passasjerene ombord var mer glad for å komme seg avgårde, enn hvor bekymret de var over hva slags brennevin/vin det var ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hehe :P i insjekkingen:
- Er cateringen komplett med øl,vin og sprit? -Nei dessverre, pga. vulkanen har vi desverre ikke sprit og vin ombord, men vi har fått tak i noen brett med Ringnes øl som vil bli fordelt ut. -kan du ombooke meg til en senere flight da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Maten bør gå greit, så lenge de ikke tar av TG sine håpløse kreasjoner...... Last edited by Someone; 19-04-2010 at 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.
Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om ikke samme meny, så er maten tilsvarende det de ville fått i CPH. Og for å berolige Someone og andre bisnissnisser, drikkevarene kom med bil fra CPH.
![]() Last edited by Madman; 19-04-2010 at 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg tror nu også både SAS og pax har vigtigere ting at fokusere på lige nu end champagne-mærket. Mon ikke der vil være rigelig catering til at alle pax overlever i de 8 timer det tager ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Se der ja! Det var bra av SAS!
Vi kan jo ikke ha noe interruption i champagne-sippingen foran gardinet bare pga en liten vulkan midt i Atlanteren! ![]() Når det gjelder TG pleier de å ha bunkret med drikkevarer for begge veier i BKK. Hva CO gjør, vet jeg ikke. Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet. Takker for info! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware. Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke. I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor. Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også. Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen. Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem. Last edited by SAS-Steward; 22-04-2010 at 08:31. Reason: skrivefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det var jo mye som måtte planlegges i en fei, så det kan jo tenkes at det oppstod feilberegninger av utstyr/catering, forsinket leveranser o.l. Som du sier var nok de fleste glade så lenge de kom seg av gårde, selv om det er synd at folk må sitte uten headset og pledd/puter. Alle fikk vel mat håper jeg? Last edited by tafpl; 22-04-2010 at 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Typiske SAS flighter med MD-8x mellom CPH-OSL | ThePlanespotter1 | Småprat | 11 | 12-06-2013 20:15 |
Hvor mye catering dill er det med på en 340? (fra: SAS utvider IC-flåten med en A340) | SAS-Steward | Småprat | 26 | 12-02-2013 15:08 |
To DY-flighter fra OSL i dag 6. mai | LN-KGL | Register- og ATC-Forum | 3 | 06-05-2010 23:11 |
SAS-flighter fra 2003 | FlightDeck | Register- og ATC-Forum | 4 | 18-09-2008 17:13 |