Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2010, 18:12   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Quote:
Men traff mange hyggelige flyspottere jeg hilste på for første gang.
Som du vel bare hadde sett på kamera før, hehe?

Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:19   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle?
Jeg håper virkelig passasjerene ombord var mer glad for å komme seg avgårde, enn hvor bekymret de var over hva slags brennevin/vin det var ombord.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:30   #3
meliiis
ScanFlyer Silver

Hehe :P i insjekkingen:
- Er cateringen komplett med øl,vin og sprit?

-Nei dessverre, pga. vulkanen har vi desverre ikke sprit og vin ombord, men vi har fått tak i noen brett med Ringnes øl som vil bli fordelt ut.

-kan du ombooke meg til en senere flight da?
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:45   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.
Old 19-04-2010, 18:47   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.
SAS har neppe Henriot (Champis) liggende på OSL, da denne kun serveres på IC rutene deres. Hvordan det er med spriten og vinen vet jeg ikke, men de serverer andre varer på IC-biz kontra EU-biz

Maten bør gå greit, så lenge de ikke tar av TG sine håpløse kreasjoner......

Last edited by Someone; 19-04-2010 at 18:52.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 18:51   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.

Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det.
Old 19-04-2010, 19:00   #7
Madman
ScanFlyer Gold

Madman's Avatar

Default Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Om ikke samme meny, så er maten tilsvarende det de ville fått i CPH. Og for å berolige Someone og andre bisnissnisser, drikkevarene kom med bil fra CPH.

Last edited by Madman; 19-04-2010 at 19:04.
Madman is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2010, 19:36   #8
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.

Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det.

Jeg tror nu også både SAS og pax har vigtigere ting at fokusere på lige nu end champagne-mærket. Mon ikke der vil være rigelig catering til at alle pax overlever i de 8 timer det tager
Old 21-04-2010, 00:21   #9
tafpl
ScanFlyer Blue

Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 13:35   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Se der ja! Det var bra av SAS!
Vi kan jo ikke ha noe interruption i champagne-sippingen foran gardinet bare pga en liten vulkan midt i Atlanteren!

Når det gjelder TG pleier de å ha bunkret med drikkevarer for begge veier i BKK. Hva CO gjør, vet jeg ikke.

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

Takker for info!

BF

Old 21-04-2010, 15:53   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

SAS har et antall kjøkkener som er utstyrt for å kunne catere ved uregelmessigheter (vulkan, vær, streik etc). Disse kan levere fullverdige, om enn litt tilpassede, måltider på kort varsel. Gi dem litt mer tid (som nå) og de sender også inn 'speciality items'. De store kjøkkenene har også plenty børst - husk at de også caterer chartermaskinene ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 17:31   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Tror ganske mange betaler fett bare for å komme over Atlanteren, om de så må ståplasser i lasterommet nå om dagen. Ser ut som SAS-IC har greid å organisere seg bra når det først åpnet på stabil basis i Norge

Old 21-04-2010, 23:04   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Tror ganske mange betaler fett bare for å komme over Atlanteren, om de så må ståplasser i lasterommet nå om dagen. Ser ut som SAS-IC har greid å organisere seg bra når det først åpnet på stabil basis i Norge
Men hvis de bare hadde hatt BOB eller eco class meal til alle foran måtte de kanskje ha betalt ut kompensasjon til de som hadde betalt fullpris for turen?!?

BF

Old 22-04-2010, 08:29   #14
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by tafpl View Post
Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.
Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware.
Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke.
I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor.
Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også.

Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen.
Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem.

Last edited by SAS-Steward; 22-04-2010 at 08:31. Reason: skrivefeil.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 18:43   #15
tafpl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware.
Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke.
I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor.
Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også.

Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen.
Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem.
Purseren på flyet til Washington fortalte at nødvendig utstyr og catering ble kjørt opp fra København, det samme sa også en fra SGS. Når jeg fikk høre dette var det enda noen timer til avgang, så mye kan ha gått galt i mellomtiden.

Det var jo mye som måtte planlegges i en fei, så det kan jo tenkes at det oppstod feilberegninger av utstyr/catering, forsinket leveranser o.l.

Som du sier var nok de fleste glade så lenge de kom seg av gårde, selv om det er synd at folk må sitte uten headset og pledd/puter.

Alle fikk vel mat håper jeg?

Last edited by tafpl; 22-04-2010 at 20:57.
tafpl is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules