![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=504470/
Positivt i en tid hvor det ikke overordnet ser så positivt ud for SAS - også interessant at ledelsen stadig arbejder med planen om at udvide antallet af interkontinentale linjer til 15.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Feil og atter feil... SAS har ingen "oversøiske" ruter fra Oslo...
Kan vi nå håpe på San Francisco, Toronto og/eller andre byer i Nord-Amerika? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
SFO er vel det første. Toronto til CPH vil jeg tro kommer når AC finner ut at de kan tjene penger på den igjen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Några av dom där nya linjerna bör vara från Arlanda till Tokyo, Peking eller någon annan plats i världen. I alla fall om SAS har avsikten att fullfölja vad man gett indikationer på tidigare. Hur många linjer har man i dag? 11 stycken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Kanskje en av de nye rutene bør bli Oslo-Bangkok,før Thai kommer inn og "tar"den..
Når og hvis de kommer til Oslo vil jo sas miste en del transferpax til arn og cph,ettersom mellom 70000 og 100000 nordmenn reiser dit hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() Positivt at SAS intercontinental endelig tjener penger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Oslo-Seattle i tillegg til den daglige København-Seattle... Det er lov til å drømme...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,456
|
![]()
Dream on, EB .. da er nok Iceair mer sannsynlig ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Det hadde vært tøfft med Icelandair også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]() Quote:
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Det er vel det prisnivået Thai vil opp på før de starter å fly på Oslo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Ikke umulig (selv om Thai burde ha langt lavere personalkostnader).
Men, vi har jo andre selskap i Star, Lufthansa var billigst i business OSL-BKK denne gangen, og med ny 340-600 hjem igjen ![]() SAS har jo nesten aldri tilbud/redusert businessbillett
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Bra for SAS!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
For å være helt ærlig så tror jeg ikke noen av de eventuelle nye langrutene til sas kommer til å gå fra OSL.Tror muligens ARN får en eller to østen ruter,og at resten kommer på CPH.SAS har jo vist gang på gang at OSL er deres minst viktige flyplass.Da har jeg heller tro på at det kommer utenlandske selskap med mindre langdistanste fly enn SAS,type Boeing 757(continental)-767,og Airbus A-310(PIA).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Hm...., om SAS intercont går med overskudd, og man kan være rett sikker på at SAS Braathens (ikke bare Braathens) går med et pent overskudd.
Da står det f... ikke bra til i Sverige og Danmark om man ser litt på tallene for Jan-Sept04 for konsernet , eller ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
du er inne på noe vesentlig.... det skal bli interessant når vi får fjerde kvartalsresultatene, som nå blir oppdelt i de fire SAS-selskapene....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Trafikkutviklingen (målt i kabinfaktor) går vel heller ikke entydig i positiv retning for SAS Braathens. På Europatrafikken har antall intektsbringende passasjerkilometer økt, men det har også kapasiteten slik at kabinfaktoren vel må ha blitt redusert. På intraskandinavisk og norsk innenriks er RPK økt mer enn ASK slik at kabinfaktoren vel må ha økt. Spørsmålet er om de sistnevnte effektene er tilstrekkelig til å dominere den negative yieldutviklingen. Det var bare noen tanker som falt meg inn... EDIT: For ordens skyld så gjelder både trafikkutvikling og yield Scandinavian Airlines (som vel også inkluderer SAS-delen av SAS Braathens). jy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Tenkte det samme TOS. SAS sine ruter i Norge går vel ikke med overskudd, men det gjør Braathens. Hvorvidt Braathens klarte å trekke SASNorge opp og over pluss-streken vites vel ikke. Blir interessant å se hva reslutatet blir når SAS Braathens legger fram sitt samlet resultat for neste kvartal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Variasjon i catering på SAS interkontinental | kristian | Småprat | 7 | 17-04-2017 18:21 |
SAS satser på interkontinental charter til Evenes | catocontrol | Flyforum | 87 | 13-03-2013 09:55 |
SAS Kabineansatte giver 2 halve månedslønninger | FlyHi | Flyforum | 51 | 19-08-2012 21:17 |
SAS interkontinental | Fysikeren | Flyforum | 21 | 22-04-2011 12:47 |
SAS Interkontinental | vadheim | Flyforum | 20 | 07-10-2005 18:54 |