![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Hmm, dette her virker foruroligende....
Hvilke ruter ryker nå da? Ser ut som ekspansjonen lar vente på seg... Link: http://www.boarding.no/art.asp?id=18241&told=yes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er vel ikke snakk om å kutte ruter, men heller kutte kostnadene på det rutenett som flys. Og- klarer man dét er det nok heller snakk om NYE ruter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Det er vel bare Boarding der ikke formår at oversætte fra dansk til norsk - en overraskelse? Næ egentlig ikke...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det er forhandlinger på gang.Dette er "riset bak speilet" som et ledd i en form for psykologisk krigföring som vanligvis drives av SAS i sådanne stunder.Hört den för!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Var det noe som gikk meg hus forbi her, eller var meningen at de skulle spare 450 mill. kun på lønnskutt/frys?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Det var et spørsmål ingen konklusjon......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Bare de ikke kutter servicenivået på lik linje med det som har skjedd i Skandinavia og Europa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Det virker som SAS er inne i en ond sirkel. Det er forsåvidt greit å kutte kostnader, men ett sted går grensen på hva de kan kutte. Ekspansjon og stordriftfordeler er kanskje løsningen? You have to use money to make money.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Enig!!! La oss håpe at de oppnåre en sunn blanding av besparelser og større inntjening ved ekspansjon...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Nå er det vel en stund siden de la ned intercont ruter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men ikke mange nye ruter fra SAS Intercont heller da. Og ekspansjon...som det var snakk om her "kvelte" dem jo i forrige uke.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Shanghai kom vel sist og nå kan vi vel bare drømme om nye. Men om det blir Rema1000 flyvninger ser jeg heller at all trafikk går via Frankfurt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Det er da ikke saa lenge siden OSL-EWR forsvant .. eller 901/902 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Nå starter de med en nattflyging CPH-BKK med innsjekk ca 21 i CPH. De lander lokal tid ca 15 og er på hotellet kl 17. Så er det om å få seg litt hvile da de neste dag kl 13 starter dagen for å fly BKK-SIN-BKK, hvor de er tilbake på hotellet ca 0100, for så neste dag være frisk og rask for å fly nok en nattflyging tilbake til CPH med pick up på hotellet kl 21 .. Jeg må istemme at dette er meget tøff runde som ikke kan være sunt for helsa i det lange løp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Og med slike slinger har dem vel krav og frohandlet seg fram til hvor lenge arbeidspause i forkant og etterkant? Og selvsagt synes de ansatte at det er knalltøft, for tidligere hadde dem jo enda bedre slinger......eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Variasjon i catering på SAS interkontinental | kristian | Småprat | 7 | 17-04-2017 18:21 |
SAS satser på interkontinental charter til Evenes | catocontrol | Flyforum | 87 | 13-03-2013 09:55 |
SAS interkontinental | Fysikeren | Flyforum | 21 | 22-04-2011 12:47 |
Definition på interkontinental rute | Fysikeren | Flyforum | 10 | 05-03-2011 19:18 |
SAS: Interkontinental giver nu overskud! | PP | Flyforum | 22 | 15-11-2004 21:14 |