Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2014, 10:56   #101
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Er dette bare for å pynte på statistikken?
Håper TOS kan gi meg en god forklaring siden han er mest opptatt av begrepet "gjennomsnittlig forsinkelse" der Norwegian skiller seg lite ut fra SAS
Som Discus skriver så er det nok av praktiske årsaker at man setter opp et nytt flightnummer. Om de også gjør dette for å få en bedre punktlighetsstatistikk vet jeg ikke.

Årsaken til at jeg har snakket om gjennomsnittlig forsinkelse er fordi det er en parameter i det Avinor rapporterer. Jeg forstår at det her på forumet er lite interesse for gjennomsnitt, men det er nå engang en av de elementene man har informasjon om (man har ikke informasjon fra Avinor om andre egenskaper ved fordelingen av forsinkelsene - i alle fall ikke det som er presentert her).

Quote:
For min del så har jeg aldri blitt "gjennomsnittlig" for sinket. De gangene jeg har opplevd forsinkelser har de vært reelle hva angår tid.
Gjennomsnitt er nettopp det - et gjennomsnitt. De faktiske forsinkelsene er da ofte kortere eller lengre enn dette. Vanskeligere er det vel ikke.

Last edited by TOS; 20-09-2014 at 11:08.
TOS is offline  
Old 20-09-2014, 10:58   #102
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Basert på egen erafring med over 3300 registrerte flighter, vet jeg at det eneste som teller ved forsinkelse er hvordan flyselskapet håndterer situasjonen både i forhold til de individuelle behovene og for passasjerene som gruppe
Det er vel greit at du mener dette, og jeg antar at du tar dine beslutninger basert på dette. Det er vel likevel ikke nødvendigvis slik at andre passasjerer vurderer det på samme måte, som ofte har et annet sett av parametre de forholder seg til når de booker flybilletter.
TOS is offline  
Old 20-09-2014, 11:02   #103
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Av praktiske årsaker hender det man må kansellere opprinnelig flightnummer og sette opp en ny flight. Det er det samme som SAS og andre også gjør når de blir kraftig forsinket. "Forsinket til i morgen og flyr da som flight 7xxx" hører man jo ofte. Man kan ikke ha to flighter samme dag med samme flightnummer, det blir bare surr i alle datasystemer, ATC m.v. så det er ikke for å pynte på statistikk.
Men dette forutsetter at flightene som får nytt flightnr faktisk blir registrerte som kansellerte, ellers blir det triksing med statistikk.
Man må enten kansellere opprinnelig og sette opp ny flight med nytt flightnr, den vil da evt bli forsinket i henhold til oppsatt rutetid for det nye flightnr,
ELLER så må man beholde flightnr, ikke kansellere og regne forsinkelsen som +24h hvis flighten kommer seg avgårde neste dag.

Aner ikke hva DU gjør, men håper dette blir ført riktig av både DU og Avinor. Hvis ikke, er det typisk en sak for VG
Har forøvrig inntrykk av at de store forsinkelsene kommer hos søta bror, ikke på Galemoen.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline  
Old 20-09-2014, 21:51   #104
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 584
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det er vel greit at du mener dette, og jeg antar at du tar dine beslutninger basert på dette. Det er vel likevel ikke nødvendigvis slik at andre passasjerer vurderer det på samme måte, som ofte har et annet sett av parametre de forholder seg til når de booker flybilletter.
Du er inne på et vesentlig punkt.
Med mine +/- 200 flyturer årlig så vet jeg inderlig vel hva som betyr mest ved bestilling av flyreiser.
De som legger vekt på det du kaller "andre parametre" antar jeg i stor grad legger vekt på pris og "image".
Dersom denne "image" bygges opp basert på manipulering og triksing med statistikk, så er det etter min mening sleip markedsføring, uansett selskap.
I det aktuelle eksempelet hadde det vært interessant å vite om den aktuelle flighten ble registrert med en ca 15 timers forsinkelse, eller en ca 1 timers forsinkelse.
Regner med at det for deg TOS er spesielt interessant, siden du tydeligvis legger stor vekt på "gjennomsnittlig forsinkelse" når du skal velge flyselskap
Rland is offline  
Old 21-09-2014, 01:29   #105
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Rland View Post

Regner med at det for deg TOS er spesielt interessant, siden du tydeligvis legger stor vekt på "gjennomsnittlig forsinkelse" når du skal velge flyselskap
Hvor i all verden har du fått det fra?

Grunnen til at gjennomsnittlig forsinkelse var interessant i denne diskusjonen, var for å se om det var mulig å finne ut om DU er mye mer forsinket enn andre. Verken TOS eller andre har prøvd å velge flyselskap i denne tråden.

TOS har absolutt et poeng når han sier at folk velger flyselskap på bakgrunn av ulike parametre. Alle har ikke de samme behovene som deg. Og alle har ikke samme behov hver gang de reiser. Ferie, forretningsreise, med eller uten barn, om man har stramt tidsskjema eller om man har god tid, trang eller god økonomi, hvor man skal reise, antall flybytter, alt spiller inn.
RWY 24 is offline  
Old 21-09-2014, 03:32   #106
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Du er inne på et vesentlig punkt.
Med mine +/- 200 flyturer årlig så vet jeg inderlig vel hva som betyr mest ved bestilling av flyreiser.
De som legger vekt på det du kaller "andre parametre" antar jeg i stor grad legger vekt på pris og "image".
Dersom denne "image" bygges opp basert på manipulering og triksing med statistikk, så er det etter min mening sleip markedsføring, uansett selskap.
I det aktuelle eksempelet hadde det vært interessant å vite om den aktuelle flighten ble registrert med en ca 15 timers forsinkelse, eller en ca 1 timers forsinkelse.
Regner med at det for deg TOS er spesielt interessant, siden du tydeligvis legger stor vekt på "gjennomsnittlig forsinkelse" når du skal velge flyselskap
Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå at noen er opptatt av litt mer objektivt målbare forhold. Det kan synes på en del folk i dette forumet som at gjennomsnittsforhold er fullstendig uinteressant (i denne som i en del andre diskusjoner). Det får jeg akseptere, men hvor har du det fra at jeg personlig velger flyselskap ut fra gjennomsnittlig forsinkelse, og hvor har du det fra at det overhodet er interessant hvordan akkurat jeg velger i forhold til temaet i denne tråden?

Om det skulle være av interesse så flyr jeg nok til å få EBD hos SAS, så da kan du kanskje utlede noe om hvor mine preferanser ligger.

Forøvrig kan du vel være sikker på at om imaget som bygges opp av ulike selskaper krasjer fundamentalt med opplevelsene til kundene så vil det få konsekvenser for kundetilstrømmingen på sikt, for det er ikke slik at alle flypassasjerene er fullstendig nedsnødde.

Last edited by TOS; 21-09-2014 at 03:35.
TOS is offline  
Old 21-09-2014, 11:51   #107
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post

Forøvrig kan du vel være sikker på at om imaget som bygges opp av ulike selskaper krasjer fundamentalt med opplevelsene til kundene så vil det få konsekvenser for kundetilstrømmingen på sikt, for det er ikke slik at alle flypassasjerene er fullstendig nedsnødde.

Ja, helt enig. Det må være samsvar mellom forventninger som selskapene bygger opp og det de faktisk leverer. Norwegian har bygd opp et image om at de er billige. SAS har gjenninført service og hevder deres produkt er bedre enn Norwegian sitt. Og for folk som skal fra A til C via B så stemmer nok det. Ellers tror jeg folk flest opplever selskapene som ganske likeverdige.

Ryanair har gått sin egen vei. Etter min mening har de selv skapt null og niks forventninger til eget selskap. Så kommer folk og oppdager at det faktisk ikke var så ille som de trodde.


Imm
__________________
Life is Brutale
imm is offline  
Old 01-10-2014, 16:52   #108
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 584
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Norwegian skriver nå i meldinger om forsinkelser at de kansellerer og gir nye flight nummer etter krav fra Amerikanske myndigheter. Samtidig går Sandaker Nilsen ut og presenterer statistikk som viser at regulariteten egentlig ikke er så ille.
Blir de lange forsinkelsene fanget opp i den statistikken som Sandaker Nilsen presenterer, eller er det on time departure for det nye flightnummeret som danner grunnlaget for statistikken?
Rland is offline  
Old 01-10-2014, 18:29   #109
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Norwegian skriver nå i meldinger om forsinkelser at de kansellerer og gir nye flight nummer etter krav fra Amerikanske myndigheter. Samtidig går Sandaker Nilsen ut og presenterer statistikk som viser at regulariteten egentlig ikke er så ille.
Blir de lange forsinkelsene fanget opp i den statistikken som Sandaker Nilsen presenterer, eller er det on time departure for det nye flightnummeret som danner grunnlaget for statistikken?
Vil jo anta at et fly som innstilles ikke teller i % av on-time. Den er jo innstilt, ergo den går ikke. Om du har 2 flighter med f.eks XX9999 og 1 blir innstillet mens den andre gikk på rute så tror jeg det blir 100%
Ergo, når den nye maskinen settes opp ( erstatningsrute ) så vil den fanges opp i statistikken alt etter dens aktuelle avgang.
Kanskje noen andre vet mer om de parameter.
krølle is offline  
Old 29-10-2014, 15:26   #110
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Jeg leste litt på norwegian.no og om flyet er i rute. Blir litt forvirret. Når er det egentlig greit å møte opp ved en forsinket flight?

29. okt 08:58
Norwegian regrets to inform that DY7201 October 29th is delayed due to late arrival on previous leg. Your new estimated departure time is 17:05. Check-in closes 16:05. Please contact our representatives at the airport for meal vouchers. We apologise for any inconvenience this may cause.

29. okt 11:36
Welcome on board DY7201 29. Oct
Oslo/Gard. - Bangkok.
Dep: 13:35
New estimated dep: 17:05
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: 58E

29. okt 11:54
New gate DY7201 29. Oct
Oslo/Gard. - Bangkok.
Dep: 13:35
New estimated dep: 17:05
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.New gate: 50
RIBRO is offline  
Old 31-10-2014, 11:31   #111
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Da har jeg testa DY fra BKK og til OSL, begynte jo med å lese at "thaimusa" hadde fiksa 4 timer delay til USA. Men fikk flere sms fra DY under onsdagen, slik at vi kunne bruke de 4 timene i Pattaya til å drekke øl .
Kom til BKK sjekka inn på 3 min, fikk 2*500 baht i mat vouchere. Som faktisk ble utrolig mye mat og drikke
All honør til DY på måten de håndterte denne forsinkelsen på.
Flighten hjem var faktisk meget behagelig, ble overraska over komforten i flyet, faktisk bedre enn QR. Både benplassen og sete komforten var bedre enn nevnte 5* selskap.....
Etter å ha hatt et litt negativt syn på DY's håndtering av forsinkelser og vært skeptisk til å teste de så ble dette en gledelig overraskelse.
Mulig de har lært etter alle de negative oppslagene de har hatt i media i det siste. Hørte faktisk ingen klager ved gaten over at det var 4 timers forsinkelse.
Så blir nok ikke siste gangen med DY for våres del.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline  
Old 31-10-2014, 12:00   #112
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Da har jeg testa DY fra BKK og til OSL, begynte jo med å lese at "thaimusa" hadde fiksa 4 timer delay til USA. Men fikk flere sms fra DY under onsdagen, slik at vi kunne bruke de 4 timene i Pattaya til å drekke øl .
Kom til BKK sjekka inn på 3 min, fikk 2*500 baht i mat vouchere. Som faktisk ble utrolig mye mat og drikke
All honør til DY på måten de håndterte denne forsinkelsen på.
Flighten hjem var faktisk meget behagelig, ble overraska over komforten i flyet, faktisk bedre enn QR. Både benplassen og sete komforten var bedre enn nevnte 5* selskap.....
Etter å ha hatt et litt negativt syn på DY's håndtering av forsinkelser og vært skeptisk til å teste de så ble dette en gledelig overraskelse.
Mulig de har lært etter alle de negative oppslagene de har hatt i media i det siste. Hørte faktisk ingen klager ved gaten over at det var 4 timers forsinkelse.
Så blir nok ikke siste gangen med DY for våres del.
Har selv opplevd stor forsinkelse ved min FLL flight. Hadde ingen ting å utsi på håndteringen. Usikker på hvordan det er i BKK, men på FLL hadde også Norwegian norsk talende bakkepersonale.
Cockpitview is offline  
Old 31-10-2014, 12:03   #113
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,202
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Da har jeg testa DY fra BKK og til OSL, begynte jo med å lese at "thaimusa" hadde fiksa 4 timer delay til USA. Men fikk flere sms fra DY under onsdagen, slik at vi kunne bruke de 4 timene i Pattaya til å drekke øl .
Kom til BKK sjekka inn på 3 min, fikk 2*500 baht i mat vouchere. Som faktisk ble utrolig mye mat og drikke
All honør til DY på måten de håndterte denne forsinkelsen på.
Flighten hjem var faktisk meget behagelig, ble overraska over komforten i flyet, faktisk bedre enn QR. Både benplassen og sete komforten var bedre enn nevnte 5* selskap.....
Etter å ha hatt et litt negativt syn på DY's håndtering av forsinkelser og vært skeptisk til å teste de så ble dette en gledelig overraskelse.
Mulig de har lært etter alle de negative oppslagene de har hatt i media i det siste. Hørte faktisk ingen klager ved gaten over at det var 4 timers forsinkelse.
Så blir nok ikke siste gangen med DY for våres del.
Litt off topic men fløy du eco eller eco-comf? Tenkte å prøve produktet i sommer nå som innkjøringsproblemene med dårlig håndtering på flyplasser synes å være avtakende.
OttoL is offline  
Old 31-10-2014, 12:19   #114
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Har selv opplevd stor forsinkelse ved min FLL flight. Hadde ingen ting å utsi på håndteringen. Usikker på hvordan det er i BKK, men på FLL hadde også Norwegian norsk talende bakkepersonale.
Det var kun engelsktalende i BKK som jeg oppfatta, men voucheren fikk vi ved innskjekk uten å spørre. Så på dette som ett pluss da forsinkelsen ikke ramma oss på noen annen måte at vi kunne sitte i byen lengre og kose oss


Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Litt off topic men fløy du eco eller eco-comf? Tenkte å prøve produktet i sommer nå som innkjøringsproblemene med dårlig håndtering på flyplasser synes å være avtakende.
Vi fløy eco, som sagt de har bedre sete komfort en QR og benplassen har hakket bedre. Virker som de har tatt tak i de problemene de hadde, opplevde at de som stod ved gaten var fornøyde med den håndteringen de hadde fått.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline  
Old 31-10-2014, 16:53   #115
Rudisha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Det er nok 2 grunner til alle de negative oppslagene og deres positive opplevelse.

En grunn er jo at folk flest blir irritert hvis de blir stående i 24 timer. En annen grunn er nok at NAS har blitt mye bedre på å takle forsinkelsene.

Angående dette med hva som er viktigst for folk så tror jeg absolutt pris og direkteruter er viktigst.

Hvis både NAS, Qatar og Emirates koster det samme til Bangkok vil nok 70-80% velge NAS. Men hvor mye ekstra folk er villig til å betale for direkterute er nok veldig variabelt.
Rudisha is offline  
Old 31-10-2014, 17:05   #116
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Da har jeg testa DY fra BKK og til OSL, begynte jo med å lese at "thaimusa" hadde fiksa 4 timer delay til USA. Men fikk flere sms fra DY under onsdagen, slik at vi kunne bruke de 4 timene i Pattaya til å drekke øl .
Kom til BKK sjekka inn på 3 min, fikk 2*500 baht i mat vouchere. Som faktisk ble utrolig mye mat og drikke
All honør til DY på måten de håndterte denne forsinkelsen på.
Flighten hjem var faktisk meget behagelig, ble overraska over komforten i flyet, faktisk bedre enn QR. Både benplassen og sete komforten var bedre enn nevnte 5* selskap.....
Etter å ha hatt et litt negativt syn på DY's håndtering av forsinkelser og vært skeptisk til å teste de så ble dette en gledelig overraskelse.
Mulig de har lært etter alle de negative oppslagene de har hatt i media i det siste. Hørte faktisk ingen klager ved gaten over at det var 4 timers forsinkelse.
Så blir nok ikke siste gangen med DY for våres del.
Er helt i tråd med mine erfaringer. Jeg har flydd med Norwegian en rekke ganger i år og til BKK er de nå mitt helt foretrukne selskap da jeg finner deres Premium kabin helt innafor. I tillegg betaler jeg selv og det er jo litt forskjell på pris mellom Nowegian(Premium) og Thai(biz)som er de 2 selskap jeg vurderer til BKK(vil fly direkte).
Reiser mye i Biz med andre selskap og syns det kan bli litt vel mye mas fra kabinbetjeningen og hadde jeg blitt titulert med navn hadde jeg funnet det kleint. Benplass og komfort er helt fint og det behovet får jeg oppfylt foran i Norwegians Dreamliner.
Kunne ønsket meg noe bedre filmtilbud da jeg snart har sett igjennom det som er(el nye filmer)og evt fått tilgang på fast track i BKK ved avreise. Ved ankomst er det sjelden noe kø så ikke noe problem.
Har dog ikke vært utsatt for noen "hick ups" og det meste har vært på rute.
Nowegian har nå fått avtale med lounger rundt omkring og i BKK bruker de Air France loungen. Jeg har ikke satt min fot der så langt da jeg har dårlig tid om morgenen.
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen.
Skuggenheimer is offline  
Old 31-10-2014, 19:15   #117
Trevln
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Veldig positivt å høre at ting begynner å gå seg til.
Trevln is offline  
Old 03-11-2014, 21:43   #118
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
Når er det egentlig greit å møte opp ved en forsinket flight?
Regelen er: følg de instruksene du får av selskapet. Om beskjeden er å møte opp i henhold til opprinnelig avgangstid så gjør du det, mens dersom de spesifiserer et annet klokkeslett er det dette som gjelder.

For avganger med SK/DY (f.eks.) fra Oslo vil nok ofte "møt i henhold til opprinnelig avganstid" være vanlig for innenriks og intra-europeisk siden det kan dukke opp muligheter til å slynge fly anderledes (bytte maskin) slik at man også får redusert forsinkelsen betraktelig (om ikke eliminert den fullstendig). Det skjer rett som det er, også på SVG, at forsinkelser blir "knepet inn" ved å endre litt på hvilket fly som flyr hvor. På "utestasjoner" har man ikke den samme fleksibiliteten til å "slynge om" flyene til andre ruter, så da vil det gjerne være mer vanlig med et spesifisert klokkeslett som gjerne tar hensyn til at forsinkelsen ikke nødvendigvis blir like stor som den man har regnet med (pga. gunstige vinder, rask turnaround, ect.).
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline  
Old 02-06-2015, 11:16   #119
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
61 timer!!! det er jo tæt på 3 dage...det må koste DYT en formue i kompensation, hotel ophold og bespisning.
Eller har de sendt pax med andre ruter ??

Hilsen Ole
Jeg begynner å lure litt hva Norwegian egentlig driver med her. Snart 3 døgn forsinket, burde være mulig å få passasjerene hjem noe tidligere?! Er det økonomiske motivert for å gjøre det så billig som mulig, eller rett og slett mangel på ledig flykapasitet som gjør at dette drar ut såpass?

Reagerer også litt på at Norwegian blir overrasket over at innleid fly/mannskap trenger hvile, og plutselig utvider forsinkelsene med 10-12 timer ytterligere. Virker på meg som noe taktisk å forsinke avgangen litt og litt.

Tror Norwegian må passe seg slik at de ikke får media mot seg slik som i fjor. Personlig flyr jeg gjerne DY, men når jeg skal til USA i sommer var de utelukket da jeg må hjem i tide!
LN-CGJ is offline  
Old 02-06-2015, 12:03   #120
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Tviler på at Norwegian bevisst spekulerer i ting som kan skade omdømmet.
RWY 24 is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) Discus Småprat 61 25-01-2020 15:27
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) LN-HFH Småprat 57 08-08-2018 11:56
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. gregas85 Reiseforum 54 23-11-2015 13:06
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY SQ321 Småprat 29 01-08-2014 10:27


All times are GMT +2. The time now is 01:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.