![]() |
|
![]() |
#101 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Årsaken til at jeg har snakket om gjennomsnittlig forsinkelse er fordi det er en parameter i det Avinor rapporterer. Jeg forstår at det her på forumet er lite interesse for gjennomsnitt, men det er nå engang en av de elementene man har informasjon om (man har ikke informasjon fra Avinor om andre egenskaper ved fordelingen av forsinkelsene - i alle fall ikke det som er presentert her). Quote:
Last edited by TOS; 20-09-2014 at 11:08. |
||
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel greit at du mener dette, og jeg antar at du tar dine beslutninger basert på dette. Det er vel likevel ikke nødvendigvis slik at andre passasjerer vurderer det på samme måte, som ofte har et annet sett av parametre de forholder seg til når de booker flybilletter.
|
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Man må enten kansellere opprinnelig og sette opp ny flight med nytt flightnr, den vil da evt bli forsinket i henhold til oppsatt rutetid for det nye flightnr, ELLER så må man beholde flightnr, ikke kansellere og regne forsinkelsen som +24h hvis flighten kommer seg avgårde neste dag. Aner ikke hva DU gjør, men håper dette blir ført riktig av både DU og Avinor. Hvis ikke, er det typisk en sak for VG ![]() Har forøvrig inntrykk av at de store forsinkelsene kommer hos søta bror, ikke på Galemoen. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Med mine +/- 200 flyturer årlig så vet jeg inderlig vel hva som betyr mest ved bestilling av flyreiser. De som legger vekt på det du kaller "andre parametre" antar jeg i stor grad legger vekt på pris og "image". Dersom denne "image" bygges opp basert på manipulering og triksing med statistikk, så er det etter min mening sleip markedsføring, uansett selskap. I det aktuelle eksempelet hadde det vært interessant å vite om den aktuelle flighten ble registrert med en ca 15 timers forsinkelse, eller en ca 1 timers forsinkelse. Regner med at det for deg TOS er spesielt interessant, siden du tydeligvis legger stor vekt på "gjennomsnittlig forsinkelse" når du skal velge flyselskap |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Grunnen til at gjennomsnittlig forsinkelse var interessant i denne diskusjonen, var for å se om det var mulig å finne ut om DU er mye mer forsinket enn andre. Verken TOS eller andre har prøvd å velge flyselskap i denne tråden. TOS har absolutt et poeng når han sier at folk velger flyselskap på bakgrunn av ulike parametre. Alle har ikke de samme behovene som deg. Og alle har ikke samme behov hver gang de reiser. Ferie, forretningsreise, med eller uten barn, om man har stramt tidsskjema eller om man har god tid, trang eller god økonomi, hvor man skal reise, antall flybytter, alt spiller inn. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Om det skulle være av interesse så flyr jeg nok til å få EBD hos SAS, så da kan du kanskje utlede noe om hvor mine preferanser ligger. Forøvrig kan du vel være sikker på at om imaget som bygges opp av ulike selskaper krasjer fundamentalt med opplevelsene til kundene så vil det få konsekvenser for kundetilstrømmingen på sikt, for det er ikke slik at alle flypassasjerene er fullstendig nedsnødde. Last edited by TOS; 21-09-2014 at 03:35. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja, helt enig. Det må være samsvar mellom forventninger som selskapene bygger opp og det de faktisk leverer. Norwegian har bygd opp et image om at de er billige. SAS har gjenninført service og hevder deres produkt er bedre enn Norwegian sitt. Og for folk som skal fra A til C via B så stemmer nok det. Ellers tror jeg folk flest opplever selskapene som ganske likeverdige. Ryanair har gått sin egen vei. Etter min mening har de selv skapt null og niks forventninger til eget selskap. Så kommer folk og oppdager at det faktisk ikke var så ille som de trodde. Imm
![]() |
#108 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Norwegian skriver nå i meldinger om forsinkelser at de kansellerer og gir nye flight nummer etter krav fra Amerikanske myndigheter. Samtidig går Sandaker Nilsen ut og presenterer statistikk som viser at regulariteten egentlig ikke er så ille.
Blir de lange forsinkelsene fanget opp i den statistikken som Sandaker Nilsen presenterer, eller er det on time departure for det nye flightnummeret som danner grunnlaget for statistikken? |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ergo, når den nye maskinen settes opp ( erstatningsrute ) så vil den fanges opp i statistikken alt etter dens aktuelle avgang. Kanskje noen andre vet mer om de parameter. |
|
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg leste litt på norwegian.no og om flyet er i rute. Blir litt forvirret. Når er det egentlig greit å møte opp ved en forsinket flight?
29. okt 08:58 Norwegian regrets to inform that DY7201 October 29th is delayed due to late arrival on previous leg. Your new estimated departure time is 17:05. Check-in closes 16:05. Please contact our representatives at the airport for meal vouchers. We apologise for any inconvenience this may cause. 29. okt 11:36 Welcome on board DY7201 29. Oct Oslo/Gard. - Bangkok. Dep: 13:35 New estimated dep: 17:05 Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: 58E 29. okt 11:54 New gate DY7201 29. Oct Oslo/Gard. - Bangkok. Dep: 13:35 New estimated dep: 17:05 Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.New gate: 50 |
![]() |
![]() |
#111 |
Front section flyer
|
![]()
Da har jeg testa DY fra BKK og til OSL, begynte jo med å lese at "thaimusa" hadde fiksa 4 timer delay til USA. Men fikk flere sms fra DY under onsdagen, slik at vi kunne bruke de 4 timene i Pattaya til å drekke øl
![]() Kom til BKK sjekka inn på 3 min, fikk 2*500 baht i mat vouchere. Som faktisk ble utrolig mye mat og drikke ![]() All honør til DY på måten de håndterte denne forsinkelsen på. Flighten hjem var faktisk meget behagelig, ble overraska over komforten i flyet, faktisk bedre enn QR. Både benplassen og sete komforten var bedre enn nevnte 5* selskap..... Etter å ha hatt et litt negativt syn på DY's håndtering av forsinkelser og vært skeptisk til å teste de så ble dette en gledelig overraskelse. Mulig de har lært etter alle de negative oppslagene de har hatt i media i det siste. Hørte faktisk ingen klager ved gaten over at det var 4 timers forsinkelse. Så blir nok ikke siste gangen med DY for våres del.
#112 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() Vi fløy eco, som sagt de har bedre sete komfort en QR og benplassen har hakket bedre. Virker som de har tatt tak i de problemene de hadde, opplevde at de som stod ved gaten var fornøyde med den håndteringen de hadde fått.
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er nok 2 grunner til alle de negative oppslagene og deres positive opplevelse.
En grunn er jo at folk flest blir irritert hvis de blir stående i 24 timer. En annen grunn er nok at NAS har blitt mye bedre på å takle forsinkelsene. Angående dette med hva som er viktigst for folk så tror jeg absolutt pris og direkteruter er viktigst. Hvis både NAS, Qatar og Emirates koster det samme til Bangkok vil nok 70-80% velge NAS. Men hvor mye ekstra folk er villig til å betale for direkterute er nok veldig variabelt. |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Reiser mye i Biz med andre selskap og syns det kan bli litt vel mye mas fra kabinbetjeningen og hadde jeg blitt titulert med navn hadde jeg funnet det kleint. Benplass og komfort er helt fint og det behovet får jeg oppfylt foran i Norwegians Dreamliner. Kunne ønsket meg noe bedre filmtilbud da jeg snart har sett igjennom det som er(el nye filmer)og evt fått tilgang på fast track i BKK ved avreise. Ved ankomst er det sjelden noe kø så ikke noe problem. Har dog ikke vært utsatt for noen "hick ups" og det meste har vært på rute. Nowegian har nå fått avtale med lounger rundt omkring og i BKK bruker de Air France loungen. Jeg har ikke satt min fot der så langt da jeg har dårlig tid om morgenen.
![]() |
#117 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Veldig positivt å høre at ting begynner å gå seg til.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Regelen er: følg de instruksene du får av selskapet. Om beskjeden er å møte opp i henhold til opprinnelig avgangstid så gjør du det, mens dersom de spesifiserer et annet klokkeslett er det dette som gjelder.
For avganger med SK/DY (f.eks.) fra Oslo vil nok ofte "møt i henhold til opprinnelig avganstid" være vanlig for innenriks og intra-europeisk siden det kan dukke opp muligheter til å slynge fly anderledes (bytte maskin) slik at man også får redusert forsinkelsen betraktelig (om ikke eliminert den fullstendig). Det skjer rett som det er, også på SVG, at forsinkelser blir "knepet inn" ved å endre litt på hvilket fly som flyr hvor. På "utestasjoner" har man ikke den samme fleksibiliteten til å "slynge om" flyene til andre ruter, så da vil det gjerne være mer vanlig med et spesifisert klokkeslett som gjerne tar hensyn til at forsinkelsen ikke nødvendigvis blir like stor som den man har regnet med (pga. gunstige vinder, rask turnaround, ect.).
#119 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Reagerer også litt på at Norwegian blir overrasket over at innleid fly/mannskap trenger hvile, og plutselig utvider forsinkelsene med 10-12 timer ytterligere. Virker på meg som noe taktisk å forsinke avgangen litt og litt. Tror Norwegian må passe seg slik at de ikke får media mot seg slik som i fjor. Personlig flyr jeg gjerne DY, men når jeg skal til USA i sommer var de utelukket da jeg må hjem i tide! |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Legal Eagle
|
![]()
Tviler på at Norwegian bevisst spekulerer i ting som kan skade omdømmet.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |