![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forstår passasjerene veldig godt. Alle fly får noen tekniske problemer i blant, men Norwegian har ikke organisasjon på plass for å drive dette på en skikkelig måte. Tenker da informasjonsflyten, eller rettere sagt mangel på akkurat det.
Jeg kan si her og nå at jeg kommer aldri til å fly long-haul med dette selskapet. Ikke fordi jeg noen brodd mot Norwegian, og selve flyturen er sikkert grei den. Men jeg vil gjøre alt for å unngå å havne i samme situasjon som flere passasjerer nå har havnet i. Og da er det best å holde seg unna, ser det ut til. |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
48 timers begynner å bli drøy kost. Spørsmålet er vel hvordan markedet reagerer i UK med et par slike forsinkelser? Eller er virkelig "all publicity is good publicity" sant? Har selv hatt kjempe store problemer med å skaffe hotel ved/nær LAX for noen år tilbake.
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flere og flere har skrevet at de oplever , og det står jo også i flere medier, meget meget store forsinkelser med Norwegian.
De samme siger også, at de aldrig skal flyve NLH igen. Men det har de glemt næste gang de gerne vil USA.. Så den tror jeg ikke på. Og nu ser det også ud til at selskabet trækkes i svenske Tingsretten. De vil ikke udbetale erstatning, men henholder sig til at det skal Boeing. Og så tror jeg ikke, at selvom NLH bliver dømt, betaler de....om det kan komme så langt ud at samme advokat firma, så vil indsende en konkurs begæring på selskabet, ja det ved jeg ikke . Spændende og måske kritiske tider i horisonten for NLH Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God steming her
Quote:
Og ikke Norsk dialekt... Last edited by Discus; 27-07-2014 at 15:39. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Born to run
|
![]()
En ting er jeg iallefall sikker på, og det er at medias omtale av disse forsinkelsene ikke er noe konspirasjon eller svertekampanje mot Norwegian. Media omtaler faktiske hendelser, og konstruerer ikke disse forsinkelsene for å kunne "ta" Norwegian.
Alle erfaringene som nå kommer frem viser med all tydelighet at de ikke er klare for denne typen operasjoner. Det finnes jo ikke noe apparat til å hjelpe folk, og de driver med utstrakt ansvarsfraskrivelse. Andre selskaper opplever også tekniske problemer, jada, men ikke 12-72 timers forsinkelser gang på gang på gang....Andre opereatører av Dreamliner opplever heller ikke samme problemer som Norwegian, så det er klart at Norwegian og ikke Boeing har hovedansvaret her. Jeg kommer personlig aldri til å plassere meg selv eller andre fra familien på en DY longhaul-reise. Til det er risikoen for å få ødelagt deler av ferien for stor. På den annen side, nå er disse forsinkelsene så omfattende at samtlige som skal ut og reise LH med DY er klar over risikoen de løper, og det er ikke akkurat synd på dem. Vil du unngå å bli Kjosfast er det bare til å la være å fly med DY.
#6 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() Nå skal det sies at jeg skriver dette med bakgrunn i hvordan jeg oppfattet en situasjon i fjor, som likevel havnet i media. Jeg har flydd DU flere ganger og har ingenting å utsette på det. At folk skal flagge sitt "hat" mot hvordan DU opererer og proklamere at de aldri skal fly DU er for meg like meningsløst som å skrive "ingen kommentar" når noen ber om din tilbakemelding. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy charter til Kreta for en måneds tid siden. Flyet var 18t forsinket. Stod ikke noe om det i avisene. Hadde det vært NLH hadde tonen helt sikkert vært en annen...
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Var en leder i Aftenposten om temaer i dag. Der ble det nevnt at til tross for alt trøbbelet er jo flyene stort sett proppfulle. Bruker DY Bahr for å føre lønnsforhandlinger har de neppe brukt noe dårligere advokatkontor for å vurdere mulige erstaningssøksmål. Inntil kabinfaktoren stuper tror jeg Kjos & Co tar støyen med knusende ro.
Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene. |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
NHL har verkligen extrem otur.
Igår drog en stor "Thunderstorm" fram över Sverige. På Gate 18 på Arlanda stod DUs 787 som skulle flyga ARN-JFK. DUs 787 blev som enda flygplan i Sverige träffad av en lightingstrike. Något hände med Dreamlinern efteråt och jag ARN-JFK ställdes in. |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Mye av kritikken mot DY går jo ikke på at folk sitter fast i 10 eller 28 timer, men at man ikke får informasjon og ikke får hjelp til mat/overnatting. Det tikker inn SMSer (der det funker) og en del handlingfolk har ikke 100% oversikt. Da blir Norwegian sentralt litt fjernt og folk opplever at de ikke blir tatt på alvor. Når de i tillegg ikke booker om folk til andre selskaper så oppleves det nok som meget frustrerende blant de reisende. Feilinformasjon om at "neste fly går på tirsdag" osv. hjelper jo ikke på situasjonen. I dagens verden er veien veldig kort fra (feil-)handling til avisene.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Norwegian pusher vel også maskinene hardere en andre operatører, det vil si at de har mindre tid på bakken til å fikse problemer og eventuelt ta inn forsinkelse?
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt off topic, men det er visst ikke bare på langruter det er mangel på info osv. Førøvrig er dette ganske morsomt skrevet.
http://boarding.no/art.asp?id=58259 "Forrige helg strandet rundt 120 Norwegianpassasjerer i Berlin. Årsaken var teknisk problemer med flyet som skulle bringe dem til Bergen lufthavn Flesland. Det førte til kaos blant passasjerene - mange skal ha måttet vente i flere dager før de kom seg hjem til byen mellom de sju fjell. Blant passasjerene var advokat Vegard Austgulen og hans tre barn. Her kommer han med noen betraktninger rundt deres opplevelser:"
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
#15 | ||||
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er jo ikke rart folk blir litt øre og svimle av informasjonen:
28. jul 08:51 Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 28-07-2014 at 21:01. |
||||
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]()
Den siste der var jo artig. Man skal ikke komme her og si DY/DU ikke er fremtidsrettet, den SMS'en kommer jo fra fremtiden.
![]() -A |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
http://e24.no/naeringsliv/norwegian-...gasje/22758953 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
Det har jeg fått med meg, men mener å huske at de ikke har hatt gebyret på SÅ mye....? men samma det, ikke noe å ''krangle'' om... |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Mener det har vært 399 til New York og 499 til resten siden starten.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |