![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Mye som har gått galt her i håndteringen av forsinkelser:
Quote:
(Aftenposten betalingsmur)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,552
|
![]() Quote:
https://www.aftenposten.no/norge/i/v...se-London-Oslo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Norwegian kan få mange krav etter dårlig flyopplevelse
Quote:
Quote:
https://www.aftenposten.no/norge/i/v...se-London-Oslo Men er dette virkelig Norwegian sin feil / ansvar ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,909
|
![]()
Begynner å få Amerikanske tilstander i Europa. Alle skal saksøkes og punge ut for alt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]()
Dårlig vær er kanskje ikke det, men...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,552
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
På grunn av været så stengte LGW en times tid, flyet fikk en veldig dårlig slot (som er typisk for LGW på grunn av måten flyplassen er satt opp og naturlig nok det ganske travle luftrommet rundt.) Oftest når været gir seg så får de en bedre slot, og av for meg en uviss grunn så har de ikke rukket denne. Jeg tipper at det var ganske kaotisk på LGW i denne perioden da det skal ikke mange forsinkelser til før korthuset kollapser, både for handling og flyplassmyndigheter. Tipper det har vært utfordringer med handling som har gjort at de har misset slotten de fikk da været var over. Da havner man rett og slett helt bakerst i køen, og jeg tipper at de fikk en slot fire-fem timer senere. Fokuset blir da heller lagt på de flyene som ankommer noenlunde på rute og har allerede slotter og gater som er planlagt for de. Som vi mange vet så gjelder det å være helt klar for avgang i en situasjon der du har en dårlig CTOT i tilfelle noen andre mister sin og det blir en plass til deg tidligere i køen. Da er det veldig dumt å stå der med skjegget i postkassa uten fuel og pax ombord. Det beste er å ha alt klappet og klart og alle luker lukket og låst i tilfelle de får en ny slot som gjør at de må dra nesten med en gang. I noen tilfeller får man ikke en bedre slot, og man blir stående i mange timer på bakken. I USA er det spesielle regler på ramp-delays, men ikke i EU. Hva som har skjedd ombord vil jeg ikke spekulere i. Last edited by Michael; 30-08-2018 at 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Men har Norwegian lov etil ås lippe passasjerene inn i terminalen igjen ? Er ikke dette noe flyplassen bestemmer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]()
Gleder meg til da flyselskapene kan stille passasjerer som ikke gjør som det står i salgskontrakten til økonomisk ansvarlig for for seint oppmøte osv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 167
|
![]()
Etter fem timer delay så skal passasjerene ha mulighet til å gå av flyet etter Europeisk lovgivning.
I USA er det til sammenligning tre timer for innenriks. Så skjønner veldig godt at passesjerene vil ha klekkelig kompensasjon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,194
|
![]() Quote:
Ikke at jeg tviler på det du sier, men har du en kilde på det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Men kva grunnlag er det å kreve kompensasjon på? Altså, kva grunngiving brukar ein for å komme fram til den storleiken på kravet? Skal vere glad ein ikkje var i bord, ja...
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 167
|
![]()
Fant det her: https://www.airhelp.com/en/blog/tarmac-delay-us/
Visste at det var en ting i USA etter noen skandaler (visstnok på seks timer...), så hadde allerede stor medfølelse med passasjerene. Selv om det ikke hadde vært en lov om det i Europa ville jeg nå forventet at selskaper som også opererer i USA kanskje følger rutinene der, siden folk reiser mye og vet hva de kan forvente. Aner ikke hva for noe grunnlag det er for å gi kompensasjon, men her er det vel snakk om et ganske alvorlig brudd på ti timer vs fem i loven (og tre i USA...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,194
|
![]()
Da har Norwegian iallfall sagt unnskyld:
https://www.aftenposten.no/norge/i/5...m-unnskyldning Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
Norwegian tilbyr ekstra erstatning for forsinkelsen paa LGW p.g.a. daarlig haandtering. Men flere av passasjerene er ikke tilfredse.
https://www.aftenposten.no/norge/i/5...m-unnskyldning
__________________
Upcoming flights: APR ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 05-09-2018 at 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,552
|
![]()
Og saken ruller videre, Gatwick var aldri stengt:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Jeg ser at Norwgeian bruker det om og om igjen, men informasjonsavdelingen er vel litt generelle i uttalelsen. Selv Avinor har jo stått og sagt at flyplassen er stengt, når den egentlig er åpen, men det er for dårlige forhold til å bruke den. Men klart - skal man spikke fliser så blir det fort mye flis, særlig når det er en sak som dette.
Er vel sjelden en flyplass stenger pga. vind eller dårlig sikt? Det er vel opp til fartøysjefene?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Været den dagen ser jo ikke så galt ut da. Var vel bare noen kortere pauser i trafikken såvidt jeg kan se.. Det kan kanskje ha gjort at
de brukte mer taxi fuel enn beregnet som førte til det andre og tredje og fjerde. Er jo litt typisk at noen alltid skal forlange vanvittige kompensasjoner, mange ganger det de har betalt for billetten. Såvidt jeg husker så blir vel også 4 av 5 klager avvist i "nemda". Quote:
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,194
|
![]() Quote:
Alternativkostnaden på tidsbruk må vel snart også overstige en potensiel økt erstatning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |