![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Da ble vårt fly 21 timer forsinket. Ny avgang kl 0830 søndag Tokyo tid. Fikk beskjed at de henter inn et nytt erstattigsfly fra Shanghai.
Det ble veldig tungvint med hotell og overnatting. SAS sa at alle passasjerer måtte booke hotell selv. Slitsomt for mange barnefamilier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da regner jeg med at VG rydder plass og meddeler "SAS-fast i flere døgn, kommer ikke hjem til skole, jobb, begravelse, bryllup, landskamp og barnehage. Trodde vi var trygge når vi reiste med noen som var med i en stor allianse. Skal aldri reise med SAS igjen." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superflyer
|
![]()
Fryktelig dårlig løsning isåfall.....overlate slikt til pax bør ikke de være kjent med.... Minner litt om lettvint løsning som mange her syter og bærer seg over når noen andre foretar samme stunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Her er informasjonen vi fikk fra SAS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kjipt kjipt kjipt. Det er underlig at de ikke har booket om til andre STAR selskap eller fikset hotell. Det er skuffende. Når jeg var borti Tech med SAS i BKK holdt de alle pax til de hadde booket hotell og fraktet alle dit i samlet tropp med busser. Men så er det tilbake i 2007
Men når det er som det er så er jo informasjonen grei nok. Man trenger jo strengt tatt ikke noe mer. Her er BA sin informasjon når tilsvarende skjedde meg hjem fra Tokyo for et drøyt år siden. ![]() Så SAS er ikke verst i klassen.
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Snakket med SAS igjen og når vi lander i CPH søndag 12:20 (planlagt) så er alle fly fra CPH til OSL helt fulle frem til kl 19.00. Det er flere fly som går tidligere (1425, 1525 og 1700) men de er fulle. SAS nektet å sette oss to på dem selv om vi har begge diamant kort. Her ser man virkelig value for EBD.
Tror det blir lenge til jeg setter meg på SAS på long haul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() (ikke en kommentar som er myntet på deg, men på selve situasjonen) Vi kommer vel nok en gang tilbake til disse såkalte "vennene" til SAS. Hvor er de, eller har SAS sluttet å legge ut bilder på Instagram om dette...? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Hadde en kansellert flyvning med SAS fra AMS til CPH for 2 uker siden. Hele flyet ble booket inn på et flyplasshotell, matkuponger for middag og frokost. Det gikk shuttlebusser kontinuerlig fra flyplassen og til hotellet. Alle pax booket om på andre flighter dagen etter. Elegant håndtert syntes jeg, og ny routing hjem dukket opp i App'en før jeg kom bort til skranken. Men mulig det er enklere å skaffe hotell ved Schiphol enn ved Narita.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke CPH en god SAS Lounge da? Fire timer der burde være god opplevelse. Et plastkort er ikke en tryllestav. Et slikt kort vil ikke gjøre deg til konge selv om det hadde vært laget av platina. Det er bare kort som viser du blir prioritert av de som venter på en ledig plass. Slik SAS driver sitt selskap i dag er å maksimere antall solgte seter, selv overbooke, så er sjansene små for å komme på de første flighter ut av deres hovedhub.
Det er først ved slike anledninger man oppdager hvor lite verdi det er i din investering i et selskap. Lojaliteten virker bare en vei. Jeg tok konsekvensen av dette for rundt 7-8 år siden og har etter det flydd med andre Star Alliance selskap, One World selskap, Skyteam selskap og selvsagt allianseløse selskap (LCCs), og SAS har har fått et sete besatt av meg hvis det passet best.
![]() |
#16 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Ellers har status (og en høflig tilnærming) hos flyselskap gitt meg behandling som er fullstendig out of the ordinary i årene etter. Så det lønner seg - er min erfaring. Synd det ikke ikke virket for deg, men ikke gi opp. Når vinden blåser kommer den til å blåse mer din vei. SAS eller ikke.
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Basert på egen erfaring så er det god sjanse for at du kommer med! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er jeg enig! Selvfølgelig burde man da få stå på en slik liste👍
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Hei igjen fra Tokyo.
Det viser at SAS sendte ingen fly fra Shanghai til Tokyo for å hente oss og vi har fortsatt den gamle maskinen stående her som ikke fungerer. Ny avgang var satt til 0845 lokal tid søndag, men er nå utsatt på ubestemt tid. Hvilke rettigheter har man for ombooking ? SAS sier at de fleste fly er fulle mellom Tokyo og Europa. Det er en god del ledige plasser med andre flyselskaper (Emirates, Qatar, Aeroflot osv.) men disse er ikke Star Alliance. Vi sitter fast her i Tokyo i 24 timer og er meget oppgitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |
Noe forsinkelser og kanselleringer ut fra Bodø i dag pga FZRA | Jan H | Småprat | 0 | 25-02-2011 10:54 |