![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Tviler på at SAS lar en EBD stå over en mulighet med en annen *A partner. Trolig var det smekkfullt, som ikke ville være overraskende på denne tiden av året, eller så takket de nei til dårligere vilkår enn de hadde betalt for.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det var ikke ledige alternativer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,327
|
![]()
Og om det hadde vært ledig er det svært få muligheter fra CPH til SFO som gir særlig tidsgevinst i forhold til overnatting.
Måtte i så fall blitt omrutet fra OSL i utgangspunktet
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Kan det være tilfelle at det ikke er ledige seter i Pluss eller tilsvarende fra CPH til SFO med Star partnere (forutesetter at de ikke får Pluss på intra-europeisk)? Hvordan håndteres pax i Pluss ift ombookinger til eco vs biz? Mulig dette ikke tilhører denne tråden men. Og de ringte heller ikke VG... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Fikk inntrykk av at det var mye ledig i biz på sommeren men man vet vel aldri med pengesterke nordmenn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 110
|
![]()
I disse tider er det også en god ide å beregne god turnaround tid. Ikke uvanlig med forsinkelser nå i sommertrafikken. Hvor god tid hadde de på seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
De reiste med SK1455 som har avgang 1000 fra OSL men som ble forsinket med ny avgang 1220. Landet vel mer eller mindre samtidig som SFO avgangen tok av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Varför Businessclass?
Jag fick intrycket att passagerarna skulle ha rest OSL-CPH-SFO i SAS Plus? Jag fick också intrycket att SAS erbjudit alternativ i economy class med andra flygbolag som passagerarna tackat nej till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Ifølge innlegget til SQ321 så var det downgrade og 3-4 mellomlandinger, som jo selvsagt må betraktes som en kjempedeal... Last edited by TOS; 31-07-2014 at 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Ja, frågan är ju vad som är viktigast?
Komma fram till destinationen så fort som möjligt eller vänta och resa i den komfortklass man betalt för. Vilka av SAS allianspartner har premium ekonomi mellan Europa och USA? Kan reseförsäkringen vara till hjälp? Var det en bonuspoäng resa eller en betald resa i SAS Plus OSL-CPH-SFO? Last edited by L-1011; 31-07-2014 at 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Kunne ikke flyet til SFO ventet? Hvertfall på passasjerene? (Bagasje kunne jo blitt ettersendt). SFO hadde avgang 12:25, mens flyet deres fra Oslo landet 13:11.
I og med at det er en flyvning på 11h20min., er det vel verdt å vente. Spesielt når det er Diamant-medlemmer det er snakk om. SAS burde vite at det er lite ombookingsmuligheter om sommeren, og kunne ventet på denne lille forsinkelsen. Eller er ikke dette vanlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Så hvis man booker i Plus mellom Europa og US så må man regne med dårligere komfort enn man har booket hvis SK skulle slumpe til å være forsinket på feeder flighten og det er fullt i de neste par dagene i SK Plus? Hvis det er fullt i alle klasser og på alle selskaper så har jeg ikke noe problemer med å forstå at man blir stående i Oslo i 3 dager. Hvis så ikke er tilfellet så må vel dette kunne karakteriseres som en fallitt for et nettverksselskap som ofte har vært frempå når et ikke-navngitt, ikke-nettverksselskap har hatt (en av mange) forsinkelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,546
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Ja, du kommer ju fram och du får ett val.
Självklart ska man kräva kompensation OM man acceptererar att åka ekonomi istället för Plus. Det kan ex vara en prisreduktion eller X-antal 1000 EB poäng om man är EB medlem. Det icke-namngivna bolaget du syftar på hade kanske inte ens erbjudit hotel under 2-3 dygn, utan hänvisat till det hårda golvet i flygterminalen. 100-tals..passagerare som valde det icke-namngivna bolaget har fått uppleva hur det är att sova på flygplatsgolvet sommarn 2014 på sin USA resa. De hade säkert med glädje valt 3 mellanlandingar istället för att tillbringa natten på ett kallt hårt terminalgolv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
Det er snakk om ca. 30 minutter på en 12-timers flyvning. Og ja, hvis det hadde vært større forsinkelse kunne de selvfølgelig ikke ventet. Her var det bare snakk om en halv time. Har selv måtte være ombord i SK1474 (siste fly) CPH-OSL for å vente på tre passasjerer fra GVA. Vi ventet i nesten 40 minutter. Neste fly i dette tilfellet går kun syv timer senere (06:00 morgenen etter). Men neida, vi ventet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Er vel slot restriksjoner over dammen og over US også så den ene halvtimen kunne vel fort ha blitt til mange halvtimer,,
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Dato og rute for nye SAS Business Class Longhual | Flux | Småprat | 1 | 31-10-2014 19:07 |