![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Tviler på at SAS lar en EBD stå over en mulighet med en annen *A partner. Trolig var det smekkfullt, som ikke ville være overraskende på denne tiden av året, eller så takket de nei til dårligere vilkår enn de hadde betalt for.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det var ikke ledige alternativer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Og om det hadde vært ledig er det svært få muligheter fra CPH til SFO som gir særlig tidsgevinst i forhold til overnatting.
Måtte i så fall blitt omrutet fra OSL i utgangspunktet
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Kan det være tilfelle at det ikke er ledige seter i Pluss eller tilsvarende fra CPH til SFO med Star partnere (forutesetter at de ikke får Pluss på intra-europeisk)? Hvordan håndteres pax i Pluss ift ombookinger til eco vs biz? Mulig dette ikke tilhører denne tråden men. Og de ringte heller ikke VG... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Fikk inntrykk av at det var mye ledig i biz på sommeren men man vet vel aldri med pengesterke nordmenn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 110
|
![]()
I disse tider er det også en god ide å beregne god turnaround tid. Ikke uvanlig med forsinkelser nå i sommertrafikken. Hvor god tid hadde de på seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
De reiste med SK1455 som har avgang 1000 fra OSL men som ble forsinket med ny avgang 1220. Landet vel mer eller mindre samtidig som SFO avgangen tok av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Varför Businessclass?
Jag fick intrycket att passagerarna skulle ha rest OSL-CPH-SFO i SAS Plus? Jag fick också intrycket att SAS erbjudit alternativ i economy class med andra flygbolag som passagerarna tackat nej till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Ifølge innlegget til SQ321 så var det downgrade og 3-4 mellomlandinger, som jo selvsagt må betraktes som en kjempedeal... Last edited by TOS; 31-07-2014 at 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Ja, frågan är ju vad som är viktigast?
Komma fram till destinationen så fort som möjligt eller vänta och resa i den komfortklass man betalt för. Vilka av SAS allianspartner har premium ekonomi mellan Europa och USA? Kan reseförsäkringen vara till hjälp? Var det en bonuspoäng resa eller en betald resa i SAS Plus OSL-CPH-SFO? Last edited by L-1011; 31-07-2014 at 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Så hvis man booker i Plus mellom Europa og US så må man regne med dårligere komfort enn man har booket hvis SK skulle slumpe til å være forsinket på feeder flighten og det er fullt i de neste par dagene i SK Plus? Hvis det er fullt i alle klasser og på alle selskaper så har jeg ikke noe problemer med å forstå at man blir stående i Oslo i 3 dager. Hvis så ikke er tilfellet så må vel dette kunne karakteriseres som en fallitt for et nettverksselskap som ofte har vært frempå når et ikke-navngitt, ikke-nettverksselskap har hatt (en av mange) forsinkelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Jeg har bare sendt meldinger med de da de henvendte seg til meg for å høre om det var mulig at det ikke var ledige pluss eller evt biz (dersom SAS anser det som et alternativ) med 1 eller to mellomlandinger fra CPH til SFO mellom mandag og torsdag. Man får selvsagt ikke en fullverdig gjenfortelling av hendelsesløpet pr sms så for snakke med de når de er tilbake igjen. De er uansett ikke av typen som lager bråk og flasher med statusen sin men har en følelse av at de kanskje burde ha gjort det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Kunne ikke flyet til SFO ventet? Hvertfall på passasjerene? (Bagasje kunne jo blitt ettersendt). SFO hadde avgang 12:25, mens flyet deres fra Oslo landet 13:11.
I og med at det er en flyvning på 11h20min., er det vel verdt å vente. Spesielt når det er Diamant-medlemmer det er snakk om. SAS burde vite at det er lite ombookingsmuligheter om sommeren, og kunne ventet på denne lille forsinkelsen. Eller er ikke dette vanlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,607
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
Det er snakk om ca. 30 minutter på en 12-timers flyvning. Og ja, hvis det hadde vært større forsinkelse kunne de selvfølgelig ikke ventet. Her var det bare snakk om en halv time. Har selv måtte være ombord i SK1474 (siste fly) CPH-OSL for å vente på tre passasjerer fra GVA. Vi ventet i nesten 40 minutter. Neste fly i dette tilfellet går kun syv timer senere (06:00 morgenen etter). Men neida, vi ventet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
Vestover er det også i mange tilfeller grenser for hvor mye flytid man kan ta igjen, og hva det koster i kroner og øre å delaye en IC-avgang med de forpliktelser SK har også etter flyet er kommet fram til destinasjonen vet jeg ikke, men her er det nok mest sannsynlig tatt en avgjørelse av noen som ser et større bilde og ikke en trigger happy besetning. Så kan man jo så klart være skuffet over routingen osv, men det har sikkert vært nevnt tidligere at værsituasjonen rundt de store hubene i europa ikke har vært de beste de siste dagene i tillegg til ferieavvikling, og da blir det vel desverre slik at vinduet hvor man kan svinge tryllestaven for å få til så smidige alternativer som mulig snevrer seg kraftig inn. Men like fullt kjedelig, det forstår jeg.
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Dato og rute for nye SAS Business Class Longhual | Flux | Småprat | 1 | 31-10-2014 19:07 |