![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Dessuten, så virker det for meg som at politiet bryter opp en dør, etter at de er kommet inn i terminalen, ved gate 46 el 48. Uansett, sad case |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Skal du finne noen til å åpne en dør må det være fra selskapets handlingagent. Du vil aldri få andre til å åpne en dør for deg på en flyplass herover samme hvor mye gull/striper/adgangskort du måtte ha hengende på deg. Så det de gjorde her ved å få BTP (politiet) til å hjelpe var nok den eneste muligheten de hadde uten å måtte vente på noen fra det aktuelle handlingselskapet. Har selv hatt diversion en kveld hvor det tok bortimot en time å få en buss til å kjøre fra en side av terminalen til en annen for å hente passasjerene før vi (mannskapet) ble kjørt til et ankomstpunkt som visstnok skulle ha en vei inn men det viste seg å være en blindvei hvor en endte opp i et rom uten mulighet for å komme noen vei, ei heller var der et menneske i sikte. Heldigvis hadde en av mannskapet adgangskort for flyplassen så vi kom oss nå opp i terminalen til slutt når en bare fant noen dører mellom soner hvor kortet virket! Så kan man jo mene hva man vil om dette og hvorvidt det er "akseptabel bahandling" av passasjerer og mannskap. Den beste holdningen er nok en "sånn er det bare" holdning ellers vil en bare pådra seg hjerteinfarkt fra stress. Her er der mange mellomledere involvert og ingen som vil ta ansvar med mindre det kan overføres til andre. Lenge leve health and safety og security sammen med kompensasjonskulturen! Kombinasjonen gjør at sunn fornuft er bortimot erodert bort, dessverre. Last edited by Turtle; 01-03-2014 at 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Trodde mye av den kulturen var forsvunnet. Får meg til å tenke på en flight med BA til LHR rett etter at de fikk 757, remote stand, dessverre var bremsene på trappa u/s, men dessverre så hadde de ikke "lov" å røre trappa som stod ved siden av, så da ble det 1 time venting på em de kunne røre ![]() Rule Britannia ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Vekk der i fra
![]() Med låst terminal så er man "fanget". Hadde jeg komt meg lovlig inn på terminalen hadde jeg sett etter alternativ hjemreise. Toget til LHR eller LGW og videre......!?!? Det viktigste er ikke reisetiden hjem eller kostnaden men at det skjer noe, å være på farten. Venting er siste sort. Gjerne forlenget oppholdet i byen(?) Det hele er synsing og utopi. Ryanair er noe jeg ikke ville flydd med uansett.
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Kapteinens autoritet ender jo ved flyets eksremiteter så hvis vedkommende velger å gå ut over det er man absolutt på egenhånd og alle, inkludert selskapet, kan fraskrive seg ansvar om noe skulle skje. Adgangskortet er personlig og hva en gjør med det er ens eget ansvar og det er i ytterste konsekvens min jobb som er på spill. Jeg vil aldri åpne en dør for noen med mindre de har adgangskort for den aktuelle flyplassen og at de følger etter meg gjennom en dør jeg går gjennom. Passasjerer kan bare glemme det, men jeg kan alltids prøve å finne noen som kan hjelpe dem. Igjen, passasjerene på dette flyet led ingen nød. Flyet er jo laget for at vi skal kunne være ombord i flere timer så det er jo sånnsett ingen problem. Kapteinen kunne kanskje ha instruert at drikke/mat ble gjort tilgjengelig i den grad der var noe ombord, hva kan man ellers gjøre mens en prøver å få tak i hjelp. Den samme natten satt folk fast i tog gjennom natten o.s.v. så en kan nok si at det var ekstraordinære forhold og at de var svært uheldige. Under snøvinteren for noen år siden var der flere store fly som ble stående på taksebaner gjennom natten med alle ombord da de ikke fikk brøytet noen stand ved terminalene for dem. Det ble ingen Youtube videoer av den grunn ![]() Last edited by Turtle; 02-03-2014 at 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Man bryter ingen sikkerhetsbarrrierer ved å slippe passasjerer tilbake inn i en gate de kom fra. Det burde derfor være uproblematisk. Dersom det var slik at terminalen var stengt slik at passasjerene hadde blitt sluppet inn i et stengt område, så hadde stengingen i seg selv vært så grov tjeneste- og ansvarsforsømmelse av de ansvarlige at en evt "forseelse" med å slippe dem tilbake hadde blitt peanuts i forhold. Man kan jo bare se for seg reaksjonen dersom besetningen hadde blitt straffeforfulgt for å ta ansvar for passasjerene når ingen andre evnet eller ville gjøre det. Du sier selv at det var ekstraordinære forhold. Det i seg selv tilsier at noen må ta ansvar. Alle kan ikke sitte med lua i hånda og si "jammen altså jeg vet ikke helt jeg det er sikkert noen andre som ordner noe" Som jeg skrev tidligere så er det en vurdering fra situasjon til situasjon hvilke tiltak som er nødvendige. I dette tilfelle tilkalte man politi, som så brøt opp terminalen (ifølge videoen). Når man kommer så langt så har alt feilet. Politi burde være siste utvei. Quote:
Avslutningsvis så er det (litt ulike regler antar jeg) ikke nødvendigvis slik at man kan traske rundt hvor man vil uten adgangskort (heller ikke i følge) kun fordi man er flybesetning. Men det blir i overkant OT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Relativt anonym 737 på SVG 19.06? | YawDamper | Flyforum | 3 | 20-06-2014 06:55 |
Dårlig opplevelse med SAS | pkselite | TripReports | 56 | 27-07-2010 22:21 |
Har Peter Warren hatt en dårlig opplevelse med SAS i det siste? | CK | Flyforum | 24 | 03-04-2009 18:44 |
Mer dårlig PR for Ryanair | Whatever | Flyforum | 14 | 10-10-2007 17:23 |
Ryanair - En positivt opplevelse | Ace | Flyforum | 9 | 30-03-2005 20:34 |