![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Synes i grunn det var et friskt utspill dette. Han har jo mye rett i det han sier! Og mye av det har jo vært nevnt her inne før!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Velfortjent kritikk. Kommer det snart noe nytt om Core SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Fant ikke mye i bloggen jeg ikke er enig med Peter Warren i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg synes at det han skriver stemmer ganske godt med virkeligheten.
Man behøver da ikke ha hatt en dårlig opplevelse med SAS for å se hvilken vei det går. Aksjekursen taler sitt klare språk, så gjør også bunnlinjen i regnskepet de siste år. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Kloke ord av Peter Warren!
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Helt grei den der. Han avslutter også med at det er mange positive sider med selskapet. Det er ledelsen han mener er problemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Herlig blogg, men synes likheten mellom Sas og Finansfolket er litt lik, mener
de vingler jo hit og dit de og. Ene dagen, løp å kjøp, neste, løp og selg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Han oppsummerer veldig godt de tingene som irriterer meg med SAS de dagene SAS og jeg ikke kommer overens
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,572
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,572
|
![]()
Virkeligheten er ofte smertefull å lese på trykk.
Selv om Hr. Warren har spissformulert en del av uttrykkene sine er han farlig nær sannheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Mye rett her, særlig det med at selskapets strategi vingler hit og dit, og de relanserere service og lekker LCC annenhver dag.
I Norge foretrekker jeg å fly med SAS, rett og slett fordi alternativet er DY som har dårligere connections når jeg skal til SVG med jobben. (Skal jeg til OSL og betaler selv er det hipp som happ, da velger jeg etter tid og pris). Slik sett kan man kanskje si at SAS i Norge gjør det riktige, de leverer det kundene vil betale for - de trenger ikke være veldig bra, bare bedre enn konkurrenten. Men det holder ikke på internasjonalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]() Quote:
Finansfolket ønsker vingling, da det er den måten de tjener penger på, dsv gjennom sine provisjoner o.l. SAS taper bare, for hver gang de vingler blir det stort sett til det værre........... Forøvrig var jeg veldig enig i Warrens kommentarer, og jeg har opplevd stort sett det samme, og de er det mange av etter hvert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
Peter Warren har tydeligvis mistet gullstatusen? Det er vanskelig å tolke hans sutring annerledes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,068
|
![]()
Sutring? Bortsett fra maset om IC-ruter fra OSL, så har han jo et poeng og rett i svært mye av det han sier
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]()
Jeg er helt enig med Peter Warren, og har ikke mistet mitt gullkort. Jeg har hatt det i 10 år, men det blir mindre og mindre verd, som blandt annet er en av ankepunktene hans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,958
|
![]()
Dårlig satire av unge Mr. Warren det der altså. Det lukter analytikeres flokkmentalitet. Man har et standpunkt, og leter opp grunner for å underbygge det.
Jeg har mye gugge og mye fint å si om SAS, men ikke dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Warren er etter min mening en av de analytikerne som ikke alltid løper i flokk, og som derfor er verdt å lytte til .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,852
|
![]()
Tror selv de mest altvitende forumister skal være en smule ydmyk til Warren. Dette er en fyr med rå erfaring på mange punkter og er vel en av de mer oppegående vi har i dette landet (selvf. med hovedsak finans)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange flygninger har du hatt på en dag på det meste? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 17 | 01-12-2017 23:50 |
Hvor mange widebodies har SAS hatt på det meste? | TriStar | Flyhistorisk forum | 13 | 21-08-2015 22:58 |
Når har SAS hatt wetlease? | Commuter | Småprat | 13 | 22-03-2012 10:53 |
Dårlig opplevelse med SAS | pkselite | TripReports | 56 | 27-07-2010 22:21 |
NASA's B-52B "008" har hatt sin siste tur | Kenneth | Flyforum | 1 | 01-01-2005 17:21 |