![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis det er WF som i hemmelighet bestiller flere Q400, så skyldes det ikke (først og fremst) oppstart på RYG. Det er meg bekjent 15-18 måneders leveringstid på Q400 for tiden. Men at WF kan være aktuelle for ruter fra RYG er interessant å høre. WF har crew på mange utestasjoner som f.eks. i Skien/Geiteryggen, så RYG er ikke problematisk sånn sett. Men som det sies må avgangstidene være bedre enn sist og jeg håper mer på innenriksruter enn RYG-CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når Norwegian flyttet baseflyene sine og fikk en senere avgang fra Rygge vet jeg at det var mange som reiste til G.moen i stedet, for og rekke møtene sine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Legal Eagle
|
![]()
Det sa jeg heller ikke. For næringslivet og lokalbefolkningen i Østfold spiller det selvsagt stor rolle. Men for Oslo og Follo spiller det liten rolle, siden disse like godt kan velg OSL. Jeg tror man må vinne kunder derfra og over til Rygge for at innenriksflygninger skal lønne seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Front section flyer
|
![]()
Virker iallefall ikke på næringslivet i Østfold som det spiller noen rolle at DY forsvant fra RYG.
Var endel fortvilte bedrifsledere som ble intervjuet på NRK Østfold nå. Uansett så virker det som om bedriftene faktisk har benyttet seg av flyplassen, selv om det ofte virker som næringslivet i Østfold IKKE har brukt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva koster det å konkurrere med sin egen operasjon på Gardermoen? Ikke lite .. Hva taper man på å la være? Minimalt .....
Samfunnsmessige behov dekkes ved subsidier. Resten er bare business. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY legger ned Rygge-basen | Ek_Osl | Flyforum | 74 | 02-02-2011 08:11 |
Norwegian er misforøyde med Rygge (splittet fra DY legger ned RYG-TOS) | Mugnas | Flyforum | 16 | 28-09-2010 21:27 |
Ryanair legger ned Rygge-Skavsta | FlightDeck | Flyforum | 8 | 06-06-2010 13:50 |
Norwegian legger ned Rygge-Krakow | FlightDeck | Flyforum | 1 | 15-02-2009 00:22 |
Norwegian legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 21 | 31-10-2008 09:05 |