![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
"– Ryanair kutter kostnader i alle ledd, og der har vi mye å lære av dem, avslutter Pål Tandberg." Betyr det RYG skal skutte en del kostnader? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nei, Star Tour har ikke brukt DY fra Rygge i år - DY kunne ikke fordi de ikke hadde basefly ifølge Star Tour.
Denne beslutninga skjønner jeg ikke helt, DY flyr charter fra både BOO og TOS som ikke har noen basefly. Så det gjenstår å se, om det er basefly som er grunnen, eller exit DY på Rygge. Quote:
Nok en gang skryter han FR opp i skyene .. Er han kjøpt og betalt av FR? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Det jeg stiller et stort spørsmåls tegn ved er at ikke media i Østfold har kjørt ledelsen på RYG. Virker som de sitter på r%&% å venter på at noe skal skje. Har egentlig lyst å bruke ett annet uttryk enn kjøpt og betalt av FR men det passer seg ikke her inne . HVIS Tandberg & Co vil at DY skal bli så tror jeg de ville klart det. Som de sier så pågår det forhandlinger, men hva forhandler de om??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kan det vara så att RYG inte vill ge DY allt när DY inte höll sin del av avtalet som var mellan RYG och DY... Men vad vet jag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Riktig - hva vet du.
Kan bare avkrefte alt du insinuerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Skikkelig proft gjort. Og for the record: Nei, det er ikke lov å si det dersom man skal bli tatt seriøst av andre kunder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Front section flyer
|
![]()
Når man fremstår slik han gjør og at "forhandlingene" med DY bare drøyer og drøyer så kan man jo lure på om de vil ha andre aktører der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Men som sagt, så tviler jeg på at at en artikkel i Moss Avis har innvirkning på forhandlingene mellom to parter som veit hvordan media lager saker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Det jag VET är att det fanns ett avtal mellan RYG och DY när man startade på RYG där DY skulle gradvis öka till 6 flyg med bas RYG, men 3 blev till 2 istället. När detta inte ändrades kom FR på banan. Dett är inget jag insinuerar utan sanning. DY hade chansen att vara ensamma på RYG men när man inte följde avtalet bjöd Kjoos in andra. Att DY nu skyller på RSL tycker jag är dåligt. Min åsikt, du får gärna ha en annan |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Front section flyer
|
![]()
Er det noen her som vet noe om hvor forhandlingene mellom DY og RYG bremser opp? Gjelder det taxfree salg i luften eller prosenter av div omsetninger på flyplassen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg VET at det var intensionen å øke til 6 fly, men er du sikker på at det lå fast i en avtalle mellom de 2? At det istedet ble 2 fly skyldes jo ikke noe annet en inntjeningen og det er jo ikke unormalt å kutte når man ikke tjener penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Det jeg reagerer på er følgende "...og der har vi mye å lære av dem..." Altså RYG har mye å lære av Ryanair. Derfor stilte jeg spørsmålet om RYG har planlagt kostnadskutt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg svarte ikke til deg, men på uttalelsen under av Glenn. Som svar til deg, så regner jeg med at RSL hele tiden er ute etter å kutte kostnader, og der er jo Ryanair gode
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er er da helt normalt og ville overasket eller ikke. En bedrift som ikke ser på kostnadene og leter etter måter å redusere disse ender ofte opp med å bli utkonkurert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#98 |
Front section flyer
|
![]()
Stusser over at det virker som om ledelsen på RYG tar det med stor ro hvis DY forsvinner. Som vanlig har ikke journalisten gravd om hva som evnt skjer med tanke på nye selskaper. Ikke lett å bli klok på RYG egentlig....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
critical mind
|
![]()
Jeg tror dommen om hva skjer med NAX pa RYG falt den dagen da GOT satsingen ble annonsert. De som kan litt i travel economics vet hva det betyr for Norwegian a öke avstanden mellom to konkurrende flyplasser.
RYG kan ha sitt rulle i NAX sitt nettverk, men ikke som en base med egne base-fly. Likevel er det greit a bruke som "spill-over catch" for OSL i peak-hour. Og dermed limiterer seg ogsa antall ruter. Men, vi far jo svaret innen fa dager...
![]() |
#100 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når det gjelder kostnadskutt hos Ryanair så har jo det mye med at de har utenlandske ansatte. Har Rygge tenkt til det når de sier at de vil se på kostnadskutt som Rygge har gjort?. Rygge har behandlet Norwegian så utrolig dårlig forhold til Ryanair. Jeg tror at Norwegian forsvinner. Det er ikke bra å ha et for stort Ryanair som Rygge idag har. Torp har selv merket det når Ryanair var store der. Når Ryanair trakk mye bort fra Torp så har Torp merket interessen fra mange flyselskap og de forhandler nå med mange spennende selskaper. Wizz Air kommer med flere nye Torp destinasjoner sommeren 2012. Vinteren 2011 får flere vinterruter enn 2010. De beholder alle destinasjonene som har vært i sommer bortsett fra en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY legger ned Rygge-basen | Ek_Osl | Flyforum | 74 | 02-02-2011 08:11 |
Norwegian er misforøyde med Rygge (splittet fra DY legger ned RYG-TOS) | Mugnas | Flyforum | 16 | 28-09-2010 21:27 |
Ryanair legger ned Rygge-Skavsta | FlightDeck | Flyforum | 8 | 06-06-2010 13:50 |
Norwegian legger ned Rygge-Krakow | FlightDeck | Flyforum | 1 | 15-02-2009 00:22 |
Norwegian legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 21 | 31-10-2008 09:05 |