![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Aug 2009
Posts: 47
|
![]()
Da har jeg fått vite i dag at RYG basen legges ned. Men DY kommer til å forsette å fly fra RYG men crew fra Oslo. Utrolig synd for de som hadde base der....
![]() Last edited by Someone; 12-01-2011 at 12:35. Reason: Byttet logo til noe som var relevant |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Slik går det når Rygge ikke vil gi Norwegian de vilkårene Kjos vil ha.
Trist for Rygge dette! De burde virkelig jobbe hardt for å unngå å bli en ren Ryanairflyplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Location: Knapstad Østfold
Posts: 179
|
![]()
Det viktigste er at Norwegian opprettholder aktiviteten og ikke hvor flyene kommer fra!!
Betingelsene som Norwegian har kontra Ryanair er det vel ikke så mange av oss som vet, annet en det som Tandberg sa for en stund siden at Norwegian hadde samme betingelser som Ryanair ( jeg vil tro at dette er knyttet opp mot passajerer og aktivitet) Uansett jeg gleder meg over at Norwegian fortsatt satser på MLR |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
På dette forumet får lufthavner som ikke legger seg langflate for krav fra Ryanair mye cred. Er det slik at man ikke skal akseptere krav fra Ryanair, men man skal legge seg flat for krav fra andre flyselskaper, i dette tilfelle Norwegian? Og i min uvitenhet spør jeg, er det noen merverdi for lufthavnen at flyselskap har base der? Det viktige må vel være at flyselskap har ruter til lufthavnen? Kanskje det er noe ekstra å hente på parkeringsgebyr når flyene står natta over, men hva skulle ellers være å tjene for lufthavnen? Litt ekstra prestisje å være base, kanskje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Kom ikke som noen stor overraskelse på meg, da jeg har hørt dette fra flere hold.
Meget synd for RYG, DY forsvinner nok etterhvert derfra.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hva skjer med innenriksrutene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Som nevnt i en annen tråd, så vil TRD ble flydd av TRD-basen. Regner med det samme er tilfelle for de to på vestlandet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Rygge er et interessant tilfelle - Norwegian har prøvd det meste fra denne flyplassen uten å lykkes. Det har vært storbyruter til f.eks. Krakow, Berlin, London, Barcelona, Valencia og Praha, det har vært innenlandruter til f.eks. Tromsø, Bodø og Stavanger og det har vært ganske originale/eksotiske ruter til Istanbul, Szczecin, Pristina, Sarajevo og Palanga ... Men alt har blit lagt ned!
Her er pressemeldingen: Quote:
Last edited by FlightDeck; 12-01-2011 at 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]() Quote:
Her i Atlanta er vi over fem millioner som deler en flyplass med kommersiell trafikk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Norwegian har riktignok prøvd ut endel fra Rygge, og grunnen til at DY ikke har lyktes med storbydestinasjonene er at frekvensene har vært alt for dårlige. Dette har Norwegian selv uttalt. Men de kunne ikke utvide frekvensene fordi da ville de bare konkurrert med sine egne ruter fra OSL. Men at DY ikke lykkes er vel ikke ensbetydende at andre ikke kan det? At den norske stat seter et tak over flybevelgelsene til den private flyplassen Rygge, mens den statseide flyplassen får utvide kapasiteten med ti millioner passasjerer og bygge ny terminal, gjør at jeg får assosiasjoner til kommunisme, og det sier forøvrig også en del om de som styrer landet vårt, uten at vi trenger å gå noe nærmere inn på den lille biten ![]() Jeg tror hvertfall det er plass til alle tre flyplassene på Østlandet. Jeg ønsker Rygge lykke til, og synes det er synd om DY skulle velge å trekke seg helt ut. Last edited by Boeing_fan; 12-01-2011 at 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Ser ut til at den er lagt ned allerede. Norwegian.no gir meg bare routinger via BGO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]()
Igjen: Da er det ikke volum nok. Ellers hadde det ikke vært nødvendig å ofre frekvenser for å 'presse' passasjerer til å bruke Rygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair legger ned Oslo-basen | Trdfly | Flyforum | 20 | 16-06-2020 12:30 |
CHC legger ned basen i Bergen | jameson82 | Flyforum | 2 | 12-01-2017 20:58 |
Ryanair legger ned basen på Kastrup og Billund | storg | Flyforum | 48 | 22-07-2015 19:12 |
Norwegian legger ned på Rygge | FlightDeck | Flyforum | 186 | 25-08-2011 02:20 |
Ryanair legger ned Rygge-Skavsta | FlightDeck | Flyforum | 8 | 06-06-2010 13:50 |