Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2011, 15:35   #121
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Default Re: Legger Norwegian ned på Rygge?

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Vi er litt over 1800 her inne og nok "litt over gjennomsnitlig" interessert og i grunn som noen særinger å regne
Bare litt over? haha
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 16:20   #122
CRJ1000ER
ScanFlyer Blue

Hvis DY avslutter på RYG, bør SAS slinge inn CRJ900, som f.eks CPH-SVG-RYG-SVG-CPH, CPH-BGO-RYG-BGO-CPH og CPH-TRD-RYG-TRD-CPH. I høytiden kan de sette inn større fly.

"Alle" vil jo ha gratis kaffe og frokost, og det vil de jo da få med SAS hvis de flyr slik. Tror det ville blitt en vinner... verdt forsøket, i alle fall.
CRJ1000ER is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 18:18   #123
haavig
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by CRJ1000ER View Post
Hvis DY avslutter på RYG, bør SAS slinge inn CRJ900, som f.eks CPH-SVG-RYG-SVG-CPH, CPH-BGO-RYG-BGO-CPH og CPH-TRD-RYG-TRD-CPH. I høytiden kan de sette inn større fly.

"Alle" vil jo ha gratis kaffe og frokost, og det vil de jo da få med SAS hvis de flyr slik. Tror det ville blitt en vinner... verdt forsøket, i alle fall.
Ingenting er gratis, det ligger i billettprisen vet du.
haavig is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 14:58   #124
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
At Skyways, med sitt "mer egnede" materiell, kjører i gang en innenrikssatsning fra RYG høres veldig fornuftig ut.
Når et så solid selskap som Norwegian må legge ned på Rygge, så er det definitivt Rygge som er problemet og ikke Norwegian. Skyways har kanskje mer egnede flytyper (når det kommer til størrelse), men verken Fokker eller de minste Embraer er pengemaskiner - og de er definitivt ikke egnet for vidløftige prosjekter som det innenriks fra Rygge vil være. Med unntak av Ryanair, har vel ingen selskaper tjent penger på Rygge og jeg tror heller ikke det kroniske underskuddsselskapet Skyways vil klare det.
Old 21-08-2011, 15:23   #125
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Når et så solid selskap som Norwegian må legge ned på Rygge, så er det definitivt Rygge som er problemet og ikke Norwegian. Skyways har kanskje mer egnede flytyper (når det kommer til størrelse), men verken Fokker eller de minste Embraer er pengemaskiner - og de er definitivt ikke egnet for vidløftige prosjekter som det innenriks fra Rygge vil være. Med unntak av Ryanair, har vel ingen selskaper tjent penger på Rygge og jeg tror heller ikke det kroniske underskuddsselskapet Skyways vil klare det.
Regner med at han ukraineren kaster vel ikke bort penga sine hvis han velger å satse fra RYG? Hvis han da mot formodning liker å tape. Uansett så tror jeg det er et behov for innenriks fra RYG. Er rimelig mange som har uttrykt sin missnøye på div sosiale medier om at DY evnt legger ned siste rest de har der.
Old 21-08-2011, 19:08   #126
Geiraage
ScanFlyer Blue

Beer Re: Legger Norwegian ned på Rygge?

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Nå skal ikke jeg dømme noen før det motsatte er bevist, helt klart at det er et marked for innenriks fra Rygge ( omtrent som fra Torp vil jeg tro ) mindre fly = hyppigere frekvenser, pris, er Widerøe billig??? er vel omtrent gjennomsnittlig på pris som City fra Rygge.
Kjosern`s kalkulering om at passasjerene blir med over til GEN vil slå feil, 650.000 tror jeg hadde på det meste fra RYG.
Nå er vel ikke dommen fallt fra Norwegian sin side, kun Tandberg og co som er ute med følerne om andre er interesert i og overta etablerte ruter.
Uansett, bosatt i Østfold støtter jeg lojalt opp om min lokale flyplass
Geiraage is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2011, 01:03   #127
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Geiraage View Post
Nå er vel ikke dommen fallt fra Norwegian sin side, kun Tandberg og co som er ute med følerne om andre er interesert i og overta etablerte ruter.
Uansett, bosatt i Østfold støtter jeg lojalt opp om min lokale flyplass
Er vel som ledelsen ved Rygge sa at de kan ikke vente i evigheter på Dy. Så uansett hva som skjer kan det jo hende at flere etablerer seg på RYG. Uansett så synes jeg det er positivt at de skjer noe der
Old 22-08-2011, 01:12   #128
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Er vel som ledelsen ved Rygge sa at de kan ikke vente i evigheter på Dy.
Jeg tror nok det er en forenkling av virkeligheten. Jeg mistenker at de er i forhandlinger der begge har sine krav. Så da spørs det hvem som venter på hvem?
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2011, 01:16   #129
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Jeg tror nok det er en forenkling av virkeligheten. Jeg mistenker at de er i forhandlinger der begge har sine krav. Så da spørs det hvem som venter på hvem?
Mulig du har rett Laurenz, ble vel rimelig overraska over at de gikk ut i SA og fortalte hva de holdt på med.
Er jo ikke vant med at de kommer med saker ut i media FØR ting skjer kan du si.

Hvem som venter på hvem? ehhh Pax venter på den som venter på RYG? ble feil kanskje det.

Uansett, mange her i østfold som vil ha et større rutenett på innenriks.
Skulle gjerne hatt muligheten til å dratt til enkelte steder fra RYG selv, men må vel innfinne meg med at det blir endel turer til OSL utover nå
Old 22-08-2011, 09:04   #130
imm
ScanFlyer Crusty

Nei nå er jeg lei av å vente. Hva skjer da? Når kommer det noe ut av alle disse forhandlingene? Noen som vet noe?
Old 22-08-2011, 09:29   #131
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Bare drøye to måneder til vintersesongen, så det ser mørkt ut.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2011, 11:33   #132
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

DY har jo lovet i midten av august, men nå er det snart slutten. Mange som klager på face siden deres , og alle får det samme standard svaret .
Old 22-08-2011, 17:04   #133
Marcus W
ScanFlyer Blue

Marcus W's Avatar

Min granne ringde för två-tre veckor sen till DY i Norge för att höra om det blev något linje RYG - ALC ( de är där tre mån på vintern) Han fick svaret att DY bara ska ha sommarlinjer på RYG.
RYG - AYT har gått bra hela året, konstigt om man inte fortsätter men en linje som genererar plus i kassan
Marcus W is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2011, 17:06   #134
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Vet personlig om mange som bruker AYT ruten året rundt og de kan fortelle at uansett når de drar så er det mer eller mindre fullt. Så helt enig med deg Marcus, er merkelig at de legger ned ruter som er så populære.
Old 23-08-2011, 15:53   #135
Toffen
ScanFlyer Blue

Der kom omsider bekreftelsen på at Norwegian legger ned på Rygge.

Norwegians ruter fra Rygge opphører
Norwegian - 23-08-2011 15:50

Norwegian slutter å fly på Rygge fra og med januar 2012. Innenriksrutene mellom Rygge og Bergen og mellom Rygge og Trondheim flys til og med 2. januar . Utenlandsrutene opphører i månedsskiftet oktober/november.

Norwegian har flydd fra flyplassen de siste tre årene, men har ikke lenger basefly på Rygge. Flygningene på flyplassen har stått for under 1 prosent av Norwegians totale produksjon.

- I Norwegian er vi opptatt av å tilpasse oss våre reisendes behov, både i forhold til hvilke flyplasser vi flyr fra og med tanke på rutenettet for øvrig. For det første velger mange av våre reisende i Østlandsområdet å fly fra Gardermoen. Dette førte til at vi flyttet en del av trafikken fra Rygge til Gardermoen i sommerprogrammet. Når vi nå har besluttet å kutte ut Rygge fra og med starten på 2012 skyldes det kundetilpasning og fordi vi trenger flykapasitet til andre destinasjoner i vårt rutenett, sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam.

Nye direkteruter fra Norge
- Norwegian jobber kontinuerlig med å se etter nye muligheter for direkteruter fra distriktene i Norge. Denne uken lanserer Norwegian to nye utenlandsruter kommende vinter, fra Bodø til Gran Canaria og fra Ålesund til Alicante, sier Skjeldam.

Kontaktpersoner:
Kommersiell direktør Daniel Skjeldam, tlf 907 42 073
Kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik, tlf 975 54344

Last edited by Toffen; 23-08-2011 at 15:55.
Toffen is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2011, 16:04   #136
Toffen
ScanFlyer Blue

Jeg tror det er enkelte i Norwegian som i dag angrer på at de ga fødselshjelp til Rygge og markedsførte flyplassen som en Oslo-flyplass - bare for å legge forholdene til rette for Ryanair.
Toffen is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2011, 16:13   #137
Ek_Osl
Newcomer

Ja det har jeg tenkt også innemellom.Men tror også at DY angrer at de ga fødelshjelp til Rygge. Men blir spennnede å se hva som skjer nå. Ryanair med 4 base fly. Om en ny aktør kommer inn i bilde. Cimber/City eller Flybe.
Ek_Osl is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2011, 16:34   #138
Geiraage
ScanFlyer Blue

Norwegian Re: Legger Norwegian ned på Rygge?

Quote:
Originally Posted by Ek_Osl View Post
Ja det har jeg tenkt også innemellom.Men tror også at DY angrer at de ga fødelshjelp til Rygge. Men blir spennnede å se hva som skjer nå. Ryanair med 4 base fly. Om en ny aktør kommer inn i bilde. Cimber/City eller Flybe.
Dette kan bare sies med et ord " trist" men finner de det ikke lønnsomt så er jo det greit.
Det kommer nok en ny aktør på innenriks nå, ikke en som går i konkuranse med Norwegian fra OSL, snarere en som vil betjene østfold markedet med mindre fly.
Håper det kommer en erstatter på Antalya ruten som har og er veldig populær fra RYG.
Geiraage is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2011, 16:49   #139
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold

STARSHIP 2's Avatar

Default Re: Norwegian legger ned på Rygge

Utenlandsrute fra Bodø, det er det mange som har savnet

Jeg klarer ikke la være å kose meg med skadefryd ovenfor flyplassen som har behandlet GA så dårlig. Tror at det er kommersielt fornuftig å trekke seg ut også.. synd for østfoldingene da..

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2011, 17:23   #140
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Default Re: Norwegian legger ned på Rygge

Avventer nå vel bare en reaksjon fra Michael O'Leary, og snakk om hvor effektive FR er og at DY ikke kan konkurrere med dem (utenlandsruter selvsagt). Kanskje med ett par ny ruter i samme slengen.

Eller???
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules