![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Stockholm
Posts: 245
|
![]()
Mer her, Norwegian er misfornöyde med Rygge;
http://www.f-b.no/nyheter/misfornoyd...ygge-1.5669209 "Norwegian er lite fornøyd med flyplassledelsen på Rygge, og har forsøkt i flere måneder å få de samme driftsvilkår som Ryanair."
__________________
Stockholm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Det blir vel litt drøyt av Sjeldam å legge skylden på Rygge for at de selger færre billetter.
Er alltid et dårlig tegn når bedrifter legger skylden for dårligere prestasjoner over på andre som de tagger som syndebukken.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,209
|
![]()
Skjønner ikke hva Rygge Sivile Flyplass ser i å ødelegge for Norwegian med å ta mer betalt av dem enn Ryanair... Resultatet blir jo fort at det kun blir Ryanair igjen på Rygge, og hvis Ryanair har så gode avtaler som det høres ut som, så legger de vel ikke igjen stort i kroner og øre på flyplassen... Smart!
Hadde det ikke vært på sin plass og øke avgiftene til Ryanair, og senke de noe for Norwegian, og på den måten kanskje beholdt begge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Rimelig kortsiktig at Rygge å legge seg på rygg for Ryanair som hoppet fra en langsiktig partner på Torp til en ny flyplass utelukkende pga pris. Som forventet av meg og mange andre, Rygge er og blir en sydenflyplass, thats it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() Quote:
Den første feilen var å slippe inn Ryanair.. "ingen" tør å gå i DIREKTE konkurranse med de, bortsett fra noen få destinasjoner som ALC som tydeligvis går bra. Ellers er det lattelig av flyplassledelsen å ikke gi Norwegian samme vilkår som Ryanair. Hvor er logikken? De tror vel at de kan holde koken med tax-free overskudd.. Last edited by Glenn; 28-09-2010 at 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
FrP-politiker Erlend Wiborg har mange kloke ord her: http://www.erlendwiborg.com/?p=572
Det som skjer om Norwegian trekker seg, er at Ryanair kommer til å legge enda større press på RYG for enda bedre vilkår. Skjer ikke det, trekker de seg ut. Og da er vel flyplassen i praksis konkurs.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Strategien til Rygge virker ikke helt gjennomtenkt. Gir så lav pris til Ryanair at de ikke har råd til å gi det samme til andre. Da er det fullt forståelig at andre ikke vil være med. Så små de er må de beholde alle som vil fly der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,562
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,562
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
|
![]()
Staten ødelegger i alle fall for at:
-Ryanair kan satse skikkelig hvis de vil det. .RSL kan friste nye selskaper til RYG, grunnet at det ikke er noe vekstpotensiale pga at taket snart er nådd. -Kansje også eventuelle andre bedrifter som hoteller osv som avventer til flybevegelse-taket blir borte. -Frakt fly markedet som RSL kanskje ikke vil ha så de ikke opptar avganger til ett snart alerede sprengt flybevegelse-tak. Uansett, flyplassen vil alltid ligge der. Å si at den vil ende opp som ren syden flyplass blir litt i letteste laget. Har ikke noe dårliger beliggenhet en OSL, bare ett forferdelig mye dårlige tilbud, Dette blir fort en ball som ruller den ene eller andre veien. Om det noen gang blir bygget en bro mellom Horten og Moss vil Torp og Rygge ha en utrolig god plassering befolkningsmessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Jeg er så lei av at folk klager over at staten ikke legger forholdene til rette for ENTO og ENRY. ENGM kan aldri konkurrere på pris med disse da ENGM må produsere et stort overskudd for å finansiere minst 40 flyplasser som går med underskudd. Dette skjer gjennom Avinor, såvidt meg bekjent er ikke ENTO og ENRY med på dette spleiselaget som "staten" har skapt. Her har RY/TO et enormt konkurransefortrinn.
Ellers skjønner jeg godt at Norwegian forsvinner fra ENRY, å godta at de må betale mere er bare tullete. For egen del gråter jeg ikke en tåre om RSL går konkurs, makan til behandling av GA skal man lete lenge etter. Takk!
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 28-09-2010 at 19:37. Reason: trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Alle vilkår for trafikk på Rygge visste eierne om før de valgte å starte. At de ikke klarer å drive sunt pga vilkårene de visste om i forkant betyr ikke annet enn at de ikke gjorde en god nok analyse og vurdering før de valgte å sette i gang.
Det verste er at de til og med etter åpningen har fått endret vilkårene men at de fremdeles ikke klarerå drive sunt. Derfor har jeg ingen sympati for Rygge dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]() Quote:
![]() Last edited by mo; 28-09-2010 at 20:08. Reason: Tillegg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Kilde Avinor
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]()
Hvor lenge hadde DY "start-rabatt" på Rygge? Hva er forskjellen på rabatten DY fikk og rabatten Ryanair nå får?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian legger ned SVG-TRD (splittet) | FlightDeck | Flyforum | 11 | 24-10-2011 17:45 |
Norwegian legger ned på Rygge | FlightDeck | Flyforum | 186 | 25-08-2011 02:20 |
Norwegian legger ned direkteruten RYG-TOS fra november? | Glenn | Flyforum | 1 | 07-07-2010 19:40 |
Norwegian legger ned Rygge-Krakow | FlightDeck | Flyforum | 1 | 15-02-2009 00:22 |
Norwegian legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 21 | 31-10-2008 09:05 |