![]() |
|
|
![]() |
#36 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Likevel er spörsmal pa hvilked mate. Vil det forsatt skje under de samme ramme-betingelser som i na og i baktiden eller vil de forandre seg? Dersom du anta lukkede marked, monopoler og regulaerte antall aktörer, seter og frekvenser, sa er din konklusjon riktig. Da gar du for store fly, siden du vet om konkurransen og at de ikke kan opp pa bana. Dette har vi sett i baktida frem til 80-arene over Atlanteren. Vi ser dette forsatt til Kina, India og Japan. Dersom na markeder blir de-regulert, sa begynner konkurransen, og veksten vil fordele seg pa en visst antall aktörer. Dersom du kunne tidligere fylle en 350 seter fly hver dag, sa ser du na en konkurrent som flyr med 250 seter. Hva slags fly vil du na kjöpe? Jo större denne fly er, jo mere risikerer du a ende opp med mange ledige seter som gir det darlig ökonomi. Jeg har henvist tidlere til dette. Dette er en stor utfordning for SAS. De flyr vestover i avregulerte markeder og de flyr östover til - for det meste - regulerte markeder. Dersom markeder i Östen blir deregulert, sa blir det en helt annen spill. Og det er tydelige signaler at det kommer avregulering i India, Kina og i litt langsamere skritt ogsa i Japan.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dansk luftfart - den fremtidige strategi | EvakCPH | Flyforum | 23 | 11-12-2017 07:33 |
Hvilke fremtidige registreringer vil DY bruke? | DY_ENZV | Småprat | 6 | 01-02-2014 22:29 |
Kastrup og fremtidige udvidelser | Fysikeren | Flyforum | 3 | 20-12-2011 11:35 |
Norwegians fremtidige planer | sukram | Flyforum | 23 | 27-04-2008 00:37 |
1980-tallets fremtidige fly | Flight0017 | Flyforum | 11 | 22-06-2005 14:00 |