Quote:
Originally Posted by FlyHi
Hvad er forskellen på 787 vs 350 mht cargo. Sikkert en faktor der betyder langt mere for SK's flyvalg ift. f.eks. DY.
|
Riktig gos spørsmål! Jeg synes også at det blir avgjørende. Cargo er en virkelig viktig del av alle Business Casene hos
SAS, og det hadde vært fint med litt input på dette. Min forståelse er at A350 har større Cargo kapasitet i og med at flyet selv er litt større, men har noen andre detaljer / meninger på dette?
Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Grunnen til at jeg har mest tro på 787 er at den har en variant som er omtrent som 767 i størrelse. SAS har slitt med for stort materiell på noen ruter. Skal de opp på en flåte på 18-20 fly, så er det vanskelig med bare fly på størrelse med 343. Det er mye lettere å åpne nye ruter og få det til å gå rundt dersom man har små nok fly. Se f.eks. på CO sin satsing med 752 fra EWR. Det hadde ikke fungert dersom de hadde brukt 767. Rett materiell i forhold til etterspørsel og kundegrunnlag er en nøkkel i luftfarten.
|
Helt enig, og jeg føler også at det hadde vært bedre med flere destinasjoner og småere flyer enn motsatt. Men hvis vi inkluderer Cargo aktiviteter i tenkeprossesen, er din konsklusjon fortsatt det samme?