![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal jeg være helt seriøs trodde jeg at dere ble oppgradert omtrent hele tiden, men jeg tar kanskje feil. EBG er vel ihvertfall de første som blir oppgradert? (med unntak av EBP da, så forresten et slikt kort for første gang for noen uker siden, co-brandet med Diners)
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
EBG / EBP kan legge inn ASR (fast favorittsete) uansett hvilken klasse de reiser i. Det vil si at de kan reservere sete før alle andre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Jeg hadde en venninne med på OSL-SIN-BNE og tilbake i fjor, og hun fikk EBG på poengene fra den turen og har reist en del bak i bussen til USA siden den gang og opplever vel ca en av tre segmenter så ender hun i Flex, som hjelper mye. ![]() Ut i fra hva jeg leser på FT i SAS-forumet hvor Tommy er ganske aktiv, så er det med at EBG blir oppgradert før andre langt fra noe konsekvent regel, spesielt i CPH. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ute på tur
|
![]()
Et interessant spørsmål om denne automagiske innsjekken tre timer før, som ble nevnt på FT: hva skjer med alle som da har misconnects men likevel står innsjekket med baggasje? Blir ikke det veldig mye rot da?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jag vet inte om jag kanske inte förstår automatiken och tekniken bakom, men jag förstår verkligen inte varför inte bara bokningar med 2 eller fler passagerare kan bli förplacerade?! Först kan de ju sätta statuspassagerare längst fram i ekonomi kabinen så att de blir glada, och sedan de som reser 2 eller fler därefter. Sedan kan resterande passagerare som är ensamma i bokningarna välja och vraka av resterande platser (och då även placera 2 personer tillsammans som inte har samma bokning)!
Detta skulle ju vara den perfekta lösningen? Eller är det något jag missar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Har ikke problemer med å få sitte sammen som familie, men så går vi heller ikke fra skranken før det er i orden.
De eneste som IKKE har klart det er KLM hjem fra (LAX)-AMS-TRF. TRAGISK !!!! ![]()
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Noen med SK DCS-kunskaper som kan fortelle meg hvordan f eks en PNR med 4 pax blir seatet når systemet gjør det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ble offer for dette idiotiske opplegget idag. Siden man ikke kan sjekke inn via internet fra mange SAS sine destinasjoner som f.eks Dublin så ble jeg plassert i ett midtsete. Hadde SAS gjort det mulig med internet innsjekking fra alle destinasjoner hadde jeg akseptert det siden da kunne jeg løst problemet ved å sjekke inn på internet 22t før slik jeg gjorde da jeg fløy OSL-LHR 3 dager tidligere, hvor jeg fikk BN1 og kunne velge alle setene (unntatt 1 som tydeligvis en med EBG hadde tatt). Det som reddet dagen var at jeg har "stjålet" endel EBG meal vouchere så jeg i det minste fikk "gratis" sjampis.
Jeg nekter for at det har vært så stort problem med at familier ble splittet før (og dessuten bør en familie med barn fra 7 år og oppover fint klare å sitte spredt) og dette konseptet er definitivt det totalt motsatte av "vi gjenninnfører service" |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Joda, men allikevel så selv med det gamle systemet tviler jeg på at det var spesielt vanskelig å finne 2 seter ved siden av hverandre. Reiser man f.eks som en familie på 4 må man da kunne sitte 2 og 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS kunne sikkert også løst dette problemet med å gjøre som du foreslår - nemlig å tillate internett sjekk.inn over hele linja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Selv ikke det at jeg har en request om vindusete liggene i systemet syntes å hjelpe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Slik jeg leser ditt innlegg så virker det som om du også ble seatet 3 timer før avgang, men ifølge SAS så er det ikke slik det skal fungere (eller, det som Midteide sier er at de som reiser sammen seates 3 timer før avreise - ikke individuelle reisende). Internettinnsjekk burde uansett være en prioritet å få på plass fra alle utestasjoner. Det er en veldig god ting som verdsettes av iallefall meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Og ja, internetinnsjekk burde vært mulig fra alle destinasjonene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I tillegg så står det jo på SAS sine sider: "Når du sjekker inn på Internett, mobiltelefon eller på automat kan du sjekke inn på følgende SAS Norge/SAS flygninger: Innen Norge, Sverige, Danmark og Skandinavia Fra Skandinavia til Europa Fra/til destinasjoner i Spania Fra: Amsterdam*, Birmingham*, Brussel*, Dublin, Genève*, Helsingfors, London, Manchester*, Nice og Paris. Fra Skandinavia til Bangkok samt fra Bangkok til Skandinavia * Gjelder kun for passasjerer som reiser med håndbagasje" Dvs. sllik jeg leser dette så skulle du kunne sjekke inn på nett når du reiste fra Dublin, men jeg har erfart at det ikke alltid er mulig selv fra destinasjoner som er listet opp ovenfor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sitte sammen? Pay up! | LN-MOW | Småprat | 26 | 23-07-2012 14:34 |
Hvordan får man sitte på klapp? | SpottAir | Flyforum | 6 | 30-12-2009 21:45 |
Sitte sammen? 50 kroner, takk | sail4fun | Flyforum | 18 | 22-11-2009 19:26 |
Like navn - får ikke fly sammen | sail4fun | Flyforum | 11 | 18-04-2009 18:01 |
Menn får ikke sitte ved siden av alene-reisende barn | CK | Flyforum | 27 | 30-11-2005 18:46 |