![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=27301
Sikkert vært my gnåling fra folk som ikke får sitte sammen. Fint tiltak!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Idiotisk tiltak. Har aldri opplevd å blitt splittet opp når jeg har reist sammen med andre. Itillegg er det idiotisk siden jeg ikke alltid har mulighet til å sjekke inn på nett og havner på 28B pga dette blir jeg sur. Riktignok legger jeg alltid inn en seat request ved bestilling men den funker ikke alltid
![]() Fra Europa kan man heller ikke sjekke inn over mobil og det er normalt da jeg er uten internet....for ett jalla opplegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Det er vel også en grunn til at man på restaurant ikke gir et 6 mannsbord til en person som kommer alene når de vet at restauranten blir full den kvelden!?! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Joda, men å plassere grupper sammen må vel kunne løses på en bedre måte enn å stenge setevalg 3 timer før avreise? Når jeg var liten å reiste med familien før havnet vi bortimot alltid sammen og flere ganger når vi ønsket å bli splittet (pga kamp med brodern om hvem som skulle ha vindusplassen) så hendte det systemet satte oss sammen etter innsjekk og vi fikk delvis ufrivillig nye plasser sammen at gate-agentene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er vel ganske normalt at dette gjøres manuelt, for å sikre at grupper/familier får sitte sammen, samt at folk med spesielle behov (rullestolbrukere, barn som reiser alene osv.) får sitte på mest mulig egnede seter. Dette er derimot svært tidkrevende, og det er mye tid som spares hvis man får et system som gjør dette automatisk.
IMM
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Merkelig at dette ikke blir gjort før nå..
Dette gjøres allerede på de fleste av flyselskapene som Servisair handler vet jeg. Eller.. Det gjøres med bookinger som er på 3 pax og oppover på endel av flyselskapene. Men igjen så blir jo disse forhånds reserverte setene tatt bort når det er kort tid igjen av innsjekk, og setene fylles opp. Dette er uansett et bra tiltak, men er tviler sterkt på at det kommer til å "sikre" at folk får sitte sammen uansett.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På Norwegian får de som har bestillt som en gruppe sitte sammen. Det skjer automatisk, så lenge det er nok seter ledig i et område. Er ikke dette vanlig på de fleste selskap da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Hos oss editeres alle flighter, slik at alle spesielle behov tas vare på. Alle familier etc settes sammen stort sett dagen før, slik at de er sikret plass sammen. Særs sjeldent at familier ikke ønsker å sitte sammen. Og dette gjøres dagen i forveien slik at man har en mulighet til å få kabalen til å gå opp. Og noen ganger kan det være en alvorlig kabal som vi sliter med.
I dette tas også det vi vet av UM, Rullestol, infant etc. På feks Sterling skjer det at familier med infant har bestilt sete ved nødutgang, og da må de flyttes og det gjøres i editeringen. Påd enne måten gjøres innsjekk enklere ved at man ikke trenger å trikse og mikse med seter for å løse ting. Og for ordens skyld, de som har bestilt seter på en eller annen måte tar vi også her. Så at SAS kaller dette en nyhet er vel omrent på høyde med "vi relanserer service" S |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Learjet, editerte deg litt
Quote:
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nyheten er kanskje at det gjøres automatisk. Så vidt jeg vet, så har dette blitt gjort manuelt både hos SAS og mange andre i alle år. Det er noe som MÅ gjøres for at folk skal få sitte sammen. Og så heves disse sperringene når flight stenges for innsjekk for eksempel en halv time før avgang.
IMM
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Info fra SAS om dette:
--- New procedure – Default Pre-seating of Economy class passenger Introduction As from 03JUL07 passengers holding economy class tickets, for travel within Europe, will be default pre-seated 3 hours before departure. It will not be possible for the passenger to change the seat on Internet, Self Service Machines, manual check-in or at gate, less than 3 hours before departure. Passengers who want to choose their seat must check-in on Internet, Self Service Machines or manual check-in, more than 3 hours prior to departure. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette er gjort fra før på interkont, og gjort ved grupper og familier med barn. Om dette er bra eller ikke får vi nå se. Men ønske er at man ikke bruker så mye ressurser på økonomipassasjerer som 95% av tilfellene synes det viktigste er å sitte sammen.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men hvorfor kan ikke da SAS f.eks åpne opp for mobil/WAP check-in utenfor Skandinavia? Det bør da være mulig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selv om dette er en forbedring på en måte, så synes jeg det er meget svakt at man ikke kan endre seating ved sjekk-in. Jo mere jeg tenker på det, jo svakere er det, riktig dårlig faktisk. Skjønner at man vil styre folk til å gjøre det selv, men fortsatt dårlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Vel, da ble det litt klarere. Man stenger for setebytte 3 timer før - men har i alle fall vett nok til å forsøke å plassere grupper sammen.....
Det er jo litt annerledes enn at man preseater 3 timer før, for det er nok gjort. Og når man møter på flyplassen så er alt bestemt.... uten mulighet for endring. Det er service det....... BA har jo noe sin greie med at når boarding pass er skrevet ut så kan man ikke endre sete, det er kunn et fåtall medarbeidere som i det hele tatt kan gjøre det og da må det veldig spesielle grunner til. Men her får man i alle fall muligheten til å endre på automaten når man gjør det selv. I praksis er det jo slik at grupper ikke flyttes på de fleste selskaper, men å låse flytting 3 timer før er å strekke det litt langt. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er sikker på at de (som nå) plasserer EBG fremst i M
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg trodde ikke dere EGB'er nedverdiget dere til å sitte i M...
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sitte sammen? Pay up! | LN-MOW | Småprat | 26 | 23-07-2012 14:34 |
Hvordan får man sitte på klapp? | SpottAir | Flyforum | 6 | 30-12-2009 21:45 |
Sitte sammen? 50 kroner, takk | sail4fun | Flyforum | 18 | 22-11-2009 19:26 |
Like navn - får ikke fly sammen | sail4fun | Flyforum | 11 | 18-04-2009 18:01 |
Menn får ikke sitte ved siden av alene-reisende barn | CK | Flyforum | 27 | 30-11-2005 18:46 |