Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-04-2018, 21:01   #1
Apollon
ScanFlyer Blue

Default Re: Japan-tråden

For dere Japan-reisende igjen:
9000 t/r SAS plus på vinterstid neste år. (Go ligger på 5500 vinter) Er det en bra deal?
Med bra deal mener jeg at jeg er usikker på om kampanjer er særlig rettet inn mot SAS plus (Go har jeg forstått varierer mellom 3-6 k under kampanje)
Mellomlanding i Tokyo og videre til Sapporo med ANA. Har jeg Economy comfort med ANA da når jeg flyr med SAS plus til Tokyo og har booket på sas?

Litt usikker på hvordan jeg kan gjøre med returen da jeg skal innom Berlin for ei uke på hjemveien. Fikk ikke til å velge en annen by som hjemkomst på Sas.no. Prøvde momondo, da kommer det opp via gøteborg etter køben og så til Berlin neste dag, eller jeg velger køben som hjemreise og finner et annet fly som enkeltreise til Berlin derfra. Men da er det bare vanlig economy. Forsøkte å velge "premium economy" men får ikke opp Sas plus! Må jeg helt tilbake til SVG (startflyplass) dersom jeg vil reise SAS plus og stoppe i Berlin for ei uke?

Last edited by Apollon; 05-04-2018 at 21:18.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 16:47   #2
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
For dere Japan-reisende igjen:
9000 t/r SAS plus på vinterstid neste år. (Go ligger på 5500 vinter) Er det en bra deal?
Med bra deal mener jeg at jeg er usikker på om kampanjer er særlig rettet inn mot SAS plus (Go har jeg forstått varierer mellom 3-6 k under kampanje)
Mellomlanding i Tokyo og videre til Sapporo med ANA. Har jeg Economy comfort med ANA da når jeg flyr med SAS plus til Tokyo og har booket på sas?

Litt usikker på hvordan jeg kan gjøre med returen da jeg skal innom Berlin for ei uke på hjemveien. Fikk ikke til å velge en annen by som hjemkomst på Sas.no. Prøvde momondo, da kommer det opp via gøteborg etter køben og så til Berlin neste dag, eller jeg velger køben som hjemreise og finner et annet fly som enkeltreise til Berlin derfra. Men da er det bare vanlig economy. Forsøkte å velge "premium economy" men får ikke opp Sas plus! Må jeg helt tilbake til SVG (startflyplass) dersom jeg vil reise SAS plus og stoppe i Berlin for ei uke?

Det er en god deal i SAS PLUS. Billigste til NRT med SK er rundt 7000, men ikke på de meste gunstige datoene. Vinterstid har lite å si angående Japan, da det er en ekte helårs destinasjon.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Old 08-04-2018, 17:23   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Det er en god deal i SAS PLUS. Billigste til NRT med SK er rundt 7000, men ikke på de meste gunstige datoene. Vinterstid har lite å si angående Japan, da det er en ekte helårs destinasjon.
Joda, man kan finne på noe i Japan hele året, men destinasjon og aktivitet avhenger av sesong så man bør ha klare planer.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 18:29   #4
Apollon
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Joda, man kan finne på noe i Japan hele året, men destinasjon og aktivitet avhenger av sesong så man bør ha klare planer.
I mitt tilfelle er det snøfestivalen i Sapporo.
Selv om Japan kan være helårsdestinasjon er inntrykket mitt at prisene er best for desember-februar, og at sannsynligheten for en kampanje er større da.
Ulempen er selvfølgelig at prisene på overnatting går i sky under snøfestivalen, men fikk booket et enkelt sentralt 2-3 stjerners hotell i Sapporo til 13500 yen natta inkludert frokost.

Last edited by Apollon; 08-04-2018 at 18:33.
Apollon is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules