Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-05-2014, 09:26   #61
mcleif
ScanFlyer Blue

Default Re: Japan-tråden

Quote:
Originally Posted by mfjeldheim View Post
Bor som nevnt på hotellet over, og har vurdert å ta taxi etter bussen/ toget fra flyplassen ankommer byen.
Taxi er ikke så dyrt.. Vi brukte å ta taxi ca en time hver morgen for å komme på jobb, endte som regel på rundt 5000 galninger.

Men, jeg tok også taxi fra Haneda til Narita en gang, det endte på nesten 30000yen, men det var sent på kveld.
mcleif is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2014, 12:54   #62
ErlA
ScanFlyer Gold

Bare merk at ikke alle Taxisjåfører kan engelsk eller forstår latinske bokstaver.. Det opplevde jeg på den kjipe måten. Men det positive var at vi fikk 1 times sightseeing til en billig penge rundt i kyoto!
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2014, 13:08   #63
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Nå tipper jeg at nattelivet i Tokyo er det siste jeg skal begi meg ut på :P
Nattelivet i Tokyo er fantastisk og det skal du ikke gå glipp av.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2014, 13:20   #64
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Nattelivet i Tokyo er fantastisk og det skal du ikke gå glipp av.
Hører va du sier, og skal observere det NØYE, på avstand Hehe, neida. Vi får se hva som skjer, var innom JapanSpesialisten og snakket om noen pakke løsninger der, men virket smålig dyrt i forhold til hva jeg kan gjøre på egenhånd ..
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2014, 18:39   #65
tommyh
ScanFlyer Blue

Skal til Tokyo på senhøsten. Er platinum hos SPG så vurderer Westin Tokyo. Er litt usikker på lokasjonen, men ser ut som at man må ta tog uansett hvor man bor for å komme seg rundt
tommyh is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2014, 23:35   #66
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by tommyh View Post
Skal til Tokyo på senhøsten. Er platinum hos SPG så vurderer Westin Tokyo. Er litt usikker på lokasjonen, men ser ut som at man må ta tog uansett hvor man bor for å komme seg rundt
Metro/ tog er vell tingen for å komme seg rundt i Tokyo, ja. Men om det fungerer så bra som alle sier så er ikke det noe problem Må være fantastisk å se noe slikt som faktisk fungerer plettfritt.

Litt off-topic, men er det noen her som vil anbefale oppgradering til Business med OptionTown? Eller som har erfaring for hvor ofte dette går igjennom.
Old 28-05-2014, 23:58   #67
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Synes det er en dårlig idé å bruke et dyrt vestlig hotell når man er i Japan. Bruker betale langt mindre for en skikkelig japansk hotellopplevelse istedenfor. Betalte 388kr natten for et sentralt rom siste jeg var i Tokyo. Nei, jeg bruker ikke tubehotell.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 00:01   #68
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Synes det er en dårlig idé å bruke et dyrt vestlig hotell når man er i Japan. Bruker betale langt mindre for en skikkelig japansk hotellopplevelse istedenfor. Betalte 388kr natten for et sentralt rom siste jeg var i Tokyo. Nei, jeg bruker ikke tubehotell.
Hvilket bodde du på den gangen der? Har du flere lignende hotell å anbefale? Hadde jo vært kjekt å fått en skikkelig opplevelse på den fronten også. At man ikke drar tilbake til "vesten" hver kveld på hotellet.
Old 29-05-2014, 00:14   #69
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Tja, det er vel alt ettersom hvordan en ser det og hvilket budsjett en har. Går fint an å kombinere opplevelser. Og noen ganger er det deilig med litt luksus
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 00:22   #70
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Hvilket bodde du på den gangen der? Har du flere lignende hotell å anbefale? Hadde jo vært kjekt å fått en skikkelig opplevelse på den fronten også. At man ikke drar tilbake til "vesten" hver kveld på hotellet.
Skal du ha en en virkelig forskjelig opplevelse må du ta inn på vertshus aka Royan som jeg gjorde i Kyoto. For ett år siden bodde jeg i Tokyo på APA Hotel Kanda-Eki-Higashi. Det er en veldig kompakt og funksjonelt hotell klemt inn mellom andre bygg. Det er interessant å se all funksjonalitet de har fått inn på det lille rommet, men de funket og det er billig.

Hotellet ligger ved Kanda stasjon, et område jeg flere ganger har bodd i. Det er et godt utgangspunkt for reise med t-bane og tog uten at stasjonen blir for stor. Det er et rolig strøk og i gangavstand til Akihabara.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-05-2014, 10:48   #71
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Quote:
Litt off-topic, men er det noen her som vil anbefale oppgradering til Business med OptionTown? Eller som har erfaring for hvor ofte dette går igjennom.
Min egen post fra Optiontown tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.p...022#post935022

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Det er en bra pris det. Til Tokyo har jeg opplevd priser for oppgradering til C i på følgende fire trinn: 349€, 381€, 414€ og 453€.

Har dessuten utrolig bra hitrate på oppgradering til NRT, 6 av 7 siste to årene har gått igjennom.
Synes selv ca 3000 ikke er galt for å få fly Business

Last edited by RedLine; 29-05-2014 at 23:27.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 12:31   #72
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Min egen post fra Optiontown tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.p...022#post935022

Synes selv ikke ca 3000 ikke er galt for å få fly Business
Ah, takk for den! Ser at min tur/ retur flight kun har mulighet for oppgradering på turen bort og ikke hjem, er dette noe som kan endre seg når turen nærmer seg?
Old 29-05-2014, 12:34   #73
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Nei, av en eller annen grunn er optiontown kun tilgjengelig på CPH-NRT.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 12:43   #74
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Nei, av en eller annen grunn er optiontown kun tilgjengelig på CPH-NRT.
Rart .. Da har jeg iallefall søkt om oppgradering til Business (og SAS Plus) på CPH-NRT til 2900kr Takk for kjappe svar RedLine!
Old 29-05-2014, 22:07   #75
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Tja, det er vel alt ettersom hvordan en ser det og hvilket budsjett en har. Går fint an å kombinere opplevelser. Og noen ganger er det deilig med litt luksus
Jeg har absloutt min andel dyre og luksuriøse hotelloppphold på samvittigheten, men det kom av at det var det ga såpass spesiell opplevelse at jeg ønsket få det meg meg. For meg kommer det altså an på hva alternativene er. I Japan har man så mange andre spennende alternativer at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke flere tusener ekstra hver natt på et femstjerners hotell hvor man lett kan glemme hvor i verden man er.

Men heldigvis er folk forskjellige og har forskjellige preferanser. Det hadde virkelig vært ille om alle likte akkurat det samme.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 30-05-2014, 11:28   #76
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Jeg har absloutt min andel dyre og luksuriøse hotelloppphold på samvittigheten, men det kom av at det var det ga såpass spesiell opplevelse at jeg ønsket få det meg meg. For meg kommer det altså an på hva alternativene er. I Japan har man så mange andre spennende alternativer at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke flere tusener ekstra hver natt på et femstjerners hotell hvor man lett kan glemme hvor i verden man er.

Men heldigvis er folk forskjellige og har forskjellige preferanser. Det hadde virkelig vært ille om alle likte akkurat det samme.
Har selvsagt forståelse for det, og skjønner hva du mener. Samtidig vil jeg si at hvilket hotell en bor på ikke alltid er avgjørende for hvilket kulturelt utbytte en får av et land. Det har med valg av arrangementer/steder en oppsøker, og hvilke "briller" en ser kulturen igjennom. Selv har jeg bodd i flere asiatiske land og jobbet i regionen i flere år. En behøver ikke "go local 24/7", noen ganger kan det bli litt i overkant mange inntrykk. De skal også fordøyes. Derfor velger noen dyrere hoteller med vestlig standard. Selv foretrekker jeg en miks.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2014, 11:40   #77
darkcho
ScanFlyer Gold

Enig med siste taler. For min del er det befriende at jeg har et hotell som står til forventningen. Business hoteller i kjente kjeder er ofte relativt kjedelig, men de svarer ganske ofte til forventningen

Men for all del, det er også veldig hyggelig å prøve noe nytt og spennende innimellom.
Old 30-05-2014, 15:28   #78
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Synes selv ca 3000 ikke er galt for å få fly Business
Fikk gratis oppgradering sist jeg fløy dit. Krysser fingrene og bruker heller 3k på enda en reise.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 30-05-2014, 15:38   #79
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Enig med siste taler. For min del er det befriende at jeg har et hotell som står til forventningen. Business hoteller i kjente kjeder er ofte relativt kjedelig, men de svarer ganske ofte til forventningen

Men for all del, det er også veldig hyggelig å prøve noe nytt og spennende innimellom.
Helt enig, og Conrad i Tokyo skuffer i alle fall ikke. Beste Conrad jeg har bodd på, og et av de bedre overall. Kunne ikke falt meg inn å dra så langt for å bo på et kjipt hotell.

Utsikt fra rommet:
Old 30-05-2014, 18:16   #80
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Metro/ tog er vell tingen for å komme seg rundt i Tokyo, ja. Men om det fungerer så bra som alle sier så er ikke det noe problem Må være fantastisk å se noe slikt som faktisk fungerer plettfritt.
Finn et hotell som ligger greit ifht. tog/t-bane, byen er stor og skinnegående transport er enkelt og greit å bruke.

Posting Rules