Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-05-2014, 20:45   #81
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Japan-tråden

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Finn et hotell som ligger greit ifht. tog/t-bane, byen er stor og skinnegående transport er enkelt og greit å bruke.
Jeg foretrekker at det også er noe å se til fots og der strøk alle hotellene Hilton hadde i Tokyo.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2014, 11:06   #82
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Tenker også på å hoppe på sas kampanjen til Japan i februar, men da først og fremst for å stå på ski og pudder til brystet. Er det noen som har erfaringer med Japan som ski destinasjon, har lest en del om store mengder med snøfall i løpet av vinteren, kunne helst tenkt meg å være på syd øyen.
Se posten min tidligere i denne tråden vedr. offpistekjøring og pudder i Japan: http://forum.flyprat.no/showpost.php...9&postcount=30

To fantastiske pudderturer for meg, anbefales!
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2014, 19:39   #83
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

De fleste hjemmesider til dem som driver med skinnegående transport er mer eller mindre håpløse når det gjelder å finne tidtabeller (på de engelske sidene) på. Heldigvis finnes det hjelp:

http://www.hyperdia.com/
Old 06-07-2014, 21:06   #84
tommyh
ScanFlyer Blue

Noen som har tips til restauranter i Tokyo? Maten må være fantastisk og selvsagt japansk cuisine. Ønsker helst ikke "stive" restauranter med dresskode, da det sikkert er varmt i Tokyo i juli og vil foretrekke mer "casual" antrekk. T-skjorte, shorts og sandaler fungerer i Tokyo?

Last edited by tommyh; 06-07-2014 at 21:11.
tommyh is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2014, 21:59   #85
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by tommyh View Post
Noen som har tips til restauranter i Tokyo? Maten må være fantastisk og selvsagt japansk cuisine. Ønsker helst ikke "stive" restauranter med dresskode, da det sikkert er varmt i Tokyo i juli og vil foretrekke mer "casual" antrekk. T-skjorte, shorts og sandaler fungerer i Tokyo?
http://www.kyubey.jp/info_e.html - min (og mange andres Tokyo favoritt). Jeg ville nok styrt unna sandaler og shorts, men en "pen" t-skjorte og bukse er innenfor.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2014, 17:16   #86
tommyh
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
http://www.kyubey.jp/info_e.html - min (og mange andres Tokyo favoritt). Jeg ville nok styrt unna sandaler og shorts, men en "pen" t-skjorte og bukse er innenfor.
Takk! Reserverte du bord når du var der?
Old 07-07-2014, 17:26   #87
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by tommyh View Post
Takk! Reserverte du bord når du var der?
Ja, men du kan kun reservere bord den første timen de har åpent, etter det er det kø som gjelder.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2014, 17:44   #88
tommyh
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Ja, men du kan kun reservere bord den første timen de har åpent, etter det er det kø som gjelder.
Ok. satser på å få hotellet til å booke for oss, holder forhåpentligvis med en dag i forveien.
Old 26-08-2014, 21:51   #89
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Er det noen som har tips om destinasjoner på Honshu utenom Kyoto og Tokyo som det passer å besøke i desember?

Er det for tidlig å reise til Jigokudani?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 08-10-2014, 09:32   #90
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Noen som vet hvilke strøm adaptere osv som er nødvendig for oss nordmenn i Japan? Funnet noen adaptere som ser ut til å virke men de er alle merket "Does not work in Japan" under. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å finne noe som fungerer?
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 09:43   #91
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Som i USA, men uten jord.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 28-12-2015, 13:46   #92
mikro
A330

mikro's Avatar

Hei,

Jeg og en kamerat reiser til Japan neste sommer for to uker. Det blir min fjerde tur dit, og hans andre. Vi planlegger å reise nordover denne gangen, og se litt av nordlige Honshu før vi etter planen ender opp i Sapporo. Jeg har vært i Sapporo tidligere, men ikke reisekameraten. Ingen av oss har vært i nord-Honshu. Nagano og Hakodate (Hokkaido) er to byer jeg ønsker å besøke, ellers er jeg forholdsvis åpen. Jeg ønsker ikke bare å besøke storbyer, og gjerne besøke et onsen og overnatte på et tradisjonelt ryokan.

Er det noen som har vært i området, og kan anbefale steder å besøke? Jeg kan noe japansk, så er ikke helt avhengig av at folk kan engelsk. Vi har Japan Rail Pass, så tog er definitivt foretrukket reisemiddel, men har forstått det slik at det er begrensede jernbanemuligheter hvis man ikke reiser mellom de større byene.

På forhånd takk for eventuelle innspill

mikro is online now   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 01:39   #93
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by mikro View Post
Er det noen som har vært i området, og kan anbefale steder å besøke? Jeg kan noe japansk, så er ikke helt avhengig av at folk kan engelsk. Vi har Japan Rail Pass, så tog er definitivt foretrukket reisemiddel, men har forstått det slik at det er begrensede jernbanemuligheter hvis man ikke reiser mellom de større byene.

På forhånd takk for eventuelle innspill
Var i Nagano forrige desember. Å se sne-apene ta spa er et must om vinteren, men det er antagelig ikke noe å se om sommeren.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-12-2015, 01:48   #94
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Hmmm... svært så vansekelig det var å få inn tekst under et bilde.

Det var også noen spennende templer midt i Nagano som antagelig er like fine å se om sommeren.

Er selv på utkikk etter å se noe nytt i mars denne gangen. Kyoto er blant det mest spennende å besøke da og man har stor mulighet til å treffe blomstreingen sørover, men der har jeg jo allerede vært. Må vel gjøre litt mere research for å finne noe spennende nordover på hovedøya.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-12-2015, 12:48   #95
G346
ScanFlyer Blue

G346's Avatar

Har selv vært i Japan ved flere anledninger, og har fått reist litt rundt. Vet ikke nøyaktig hva du har sett/ikke sett, eller hva dere foretrekker å gjøre. Selv er jeg veldig glad i natur, og det gjenspeiles gjerne litt i forhold til hvor jeg har vært. Men kan jo nevne et par av stedene som muligens er aktuelle.

Var en periode i Hokkaido i fjor sommer. Utover oppholdet i Sapporo, tok jeg tog nordover til Asahikawa. Derfra tok jeg en lokalbuss som gikk opp i fjellene, til Daisetzusan nasjonalpark. Her var jeg noen dager. Det var flotte muligheter for fotturer i fjellet, og en deilig fred og ro. Leide også en bil i Asahikawa og kjørte til Biei og Furano. Furano er spesielt kjent for lavendelblomstringen, og hvis dere er der i juli er det et flott skue å se endeløse lilla åkre.
Vil forøvrig anbefale en tur til "Historical Village of Hokkaido". Et museum hvor man tar for seg ulike bosetninger i Hokkaido opp gjennom tidene. Personlig synes jeg det var meget bra, og tilbragte en hel dag der.

I Nagano var jeg sommeren året før. Da tok vi toget til Matsumoto. Matsumoto var en fin by, med Matsumoto castle som "midtpunkt". Fra Matsumoto leide vi bil og hadde en tur opp til Kamikochi, som ligger i oppe i fjellene. Fantastisk flott natur, og meget god lokal mat. Stedet vi var er visstnok stengt om vinteren, og kun åpen for sommersesongen. Vi bodde ikke på Ryokan den gangen, men hotellet var i tradisjonell japansk stil, som minnet om Ryokan.

Det beste ryokan som jeg har bodd på var i Kyoto, men du finner nok mange av dem i Hokkaido også
G346 is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 09:52   #96
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by G346 View Post
Var en periode i Hokkaido i fjor sommer. Utover oppholdet i Sapporo, tok jeg tog nordover til Asahikawa. Derfra tok jeg en lokalbuss som gikk opp i fjellene, til Daisetzusan nasjonalpark. Her var jeg noen dager. Det var flotte muligheter for fotturer i fjellet, og en deilig fred og ro. Leide også en bil i Asahikawa og kjørte til Biei og Furano. Furano er spesielt kjent for lavendelblomstringen, og hvis dere er der i juli er det et flott skue å se endeløse lilla åkre.

Hei fra Furano! -15 og hvitt her nå, herlig! Var i Daisetzusan nasjonalpark i går og sto på ski - episk! Kan ta ropeway helt opp til vulkanen og se og lukte sulfurgassene, ganske spesielt. Spiste på en random plass i Biei som var koselig. Anbefaler leiebil. Husk isåfall internasjonalt førerkort, 1949 versjonen!
Old 09-02-2016, 00:30   #97
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Når bør man bestille hotell i japan ser det er meget dyrt når jeg søker på datoene jeg skal dit (april) mye billigere ca en uke frem i tid?
Skal ha hotell i Kyoto og Tokyo er det veldig dyrt i april eller er det bare dyrt å bestille tidlig?
Ser og at mange av hotellene som koster ca 1000kr/ natt slutten av februar ikke er tilgjenglig eller koster 3000 kr natt i april
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 09:58   #98
Kanon
ScanFlyer Molded

Full fart i kirsebærblomstringen: https://www.jnto.go.jp/sakura/eng/index.php
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 10:29   #99
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Jepp, helt standard på den tiden av året. Det har i grunn bare blitt større og størrre pågang de senere årene. Jeg besøkte parken Shinjuku Gyoen under kirsebærblomstringen i 2012, og vi var kanskje 20-30 stykker som stod i kø når de åpnet. I 2015 var det flere hundre. Det samme merket jeg andre steder i Tokyo, det var enorm pågang på typiske turiststeder sammenlignet med tidligere. Kirsebærblomstringen er utrolig vakker, men i Tokyo og Kyoto er du aldri alene - og spesielt ikke under årets store begivenhet
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2016, 14:06   #100
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Er jo endel jordskjelv sør i Japan nå. Bør en ev rerute LH F til andre plasser enn HND i tilfelle det skulle komme noe i Tokyo også, eller er det området helt uavhengig geologisk av det i sør? Kan fint lite om dette
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules