Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-03-2018, 07:32   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Trafikktall Norwegian februar 2018

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Så i prinsippet relativt likt, "bare" det at tallene til DY er større i feil retning!

Vanligvis er vel første kvartalet rimelig kjipt, men det hjelp jo ikke om resten ikke er bra nok.

Både og, men husk at disse tallene ikke sier noe om utviklingen i kostnadene. Der visste jo selskapene ganske forskjellig utvikling da de rapporterte tall sist.

Ellers er det vel stor sjanse for at begge selskaper skjønner de må ta mer for billettene sine, så ikke umulig det går mot høyere priser her til lands, hvor det jo ikke er andre konkurrenter
Old 08-03-2018, 08:42   #22
haavig
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det som overrasker meg mest er at Norwegian tilsynelatende ikke gjør noen endringer eller tar noen tøffe valg. De bare fortsetter med en ekspansjon som åpenbart ikke er lønnsom. Nye ruter som det tar lang tid å etablere i markedet settes stadig i gang, samtidig som markeder som over år har gitt Norwegian gode resultater nærmest overses. De lønnsomme rutene klarer ikke lenger å bære kostnadene av ekspansjonen.
Hvilke konkrete ruter som du vet er profitable mener du overses?
haavig is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2018, 15:51   #23
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by haavig View Post
Hvilke konkrete ruter som du vet er profitable mener du overses?
Jeg vet ikke hvilke ruter som er profitable, men jeg antar jo at ruter med høy frekvens som har gått over mange år, er viktige for Norwegian. Norwegian har gjort forbedringer på mange måter generelt, blant annet med fasttrack, men jeg savner den optimismen og satsingen på ruter i Skandinavia som vi så for noen år tilbake. Det er ikke så rart ettersom nye fly for det meste settes inn i nye markeder.
Old 08-03-2018, 16:02   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg vet ikke hvilke ruter som er profitable, men jeg antar jo at ruter med høy frekvens som har gått over mange år, er viktige for Norwegian. Norwegian har gjort forbedringer på mange måter generelt, blant annet med fasttrack, men jeg savner den optimismen og satsingen på ruter i Skandinavia som vi så for noen år tilbake. Det er ikke så rart ettersom nye fly for det meste settes inn i nye markeder.

Nå blir det vel i hvertfall ut fra OSL en brukbar økning nå i sommer. Så spørs det om det bidrar til økt inntjening eller lavere yield
Old 08-03-2018, 17:45   #25
IL-2
ScanFlyer Gold

IL-2's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Både og, men husk at disse tallene ikke sier noe om utviklingen i kostnadene. Der visste jo selskapene ganske forskjellig utvikling da de rapporterte tall sist.

Ellers er det vel stor sjanse for at begge selskaper skjønner de må ta mer for billettene sine, så ikke umulig det går mot høyere priser her til lands, hvor det jo ikke er andre konkurrenter

Tja, det er vel å anta at det er konkurrenter som er minst like godt informert som dette forumet...

De blir vel å ta mer for billettene sine, men det er jo i ferd med å skje ting her også. Widerøe er i ferd med å bli en reell konkurrent innenriks, selv om det foreløpig er smått, og stadig flere etablerer direkteruter ut av landet. Og selv om det sikkert ikke er de helt voldsomme volumene, så er det jo en del strekninger med flybytte innenriks, der man kan reise mye billigere via utlandet og få med seg dutyfree-kvote i tillegg. For eksempel SVG-TOS, via GDN med Wizz.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules