![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Vedlagte bilde er sammensatt av to skjermbilder, tatt omtrent samtidig nå i formiddag fra flightradar24.com. Det vises rutene til CO38 og DL202 fra New York og begge var omtrent samtidig over Oslo.
Noen som har kommentar til valg av rute? Hvem valgte den som viste seg å være raskest? ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Ser ut til at CO38 var raskest, men en kan ikke nødvendigvis lese noe ut av dette, ettersom dette er off-block tider. De sier med andre ord ingenting om hvor lang taxetid de enkelte fly har hatt.
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]()
dumt spørsmål, men er det ikke slik at man tildeles "trasé", dvs. at dette ikke er noe som flyene selv velger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
For US carriers så er det selskapenes dispatchere som velger dette fra dag til dag i samråd med fartøysjef. Rutene varierer stort sett avhengig av værforhold etc.
Når det gjelder disse to flighter; på flightaware.com kan man også tracke når de kom seg i luften. COA38 gikk fra kl 8:22 med en departure mot sørvest (22L/R) og muligens en Liberty 1 departure. DAL202 gikk kl. 8:31 fra JFK med departure mot nordøst. Ser ut som vectors ut fra 04L/R. COA38 gikk på et random track som er ganske langt mot sør, mens DAL202 fulgte NAT-track U. Disse trackene ligger dog begge ganske tett så de jaktet nok begge på samme medvinden. Og det er først sør for Island at de divergerer litt slik at de kom inn over Norge med denne vinkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
Dette er vel en 5-6 trekk i hver retning. Mener å ha hørt at man får utdelt "entry slots" for trekkene, litt som CTOT-systemet er på dette kontinentet, men noen som flyr er vel bedre til å svare på dette enn meg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kampen om Atlanteren | Discus | Småprat | 0 | 11-12-2016 12:15 |
AA eller BA over Atlanteren? | Brandal | Reiseforum | 51 | 15-03-2016 20:24 |
Valg av rute mellom Norge og Thailand for Norweigan, Thai og Finnair | THA954 | Register- og ATC-Forum | 1 | 06-12-2013 01:18 |
Jumbotreff over atlanteren | Larsabal | Bilder & foto | 9 | 27-10-2011 11:23 |
Koffertgebyr over atlanteren | MD11 | Flyforum | 45 | 21-10-2009 09:05 |