![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nok engang ser vi at "flagcarriers" følger LCC'ene og innfører gebyr. Nå blir det gebyr for koffert nr. 2 over atlanteren, EUR50 eller USD50 !
Når kommer SAS med gebyr? De ønsker helt sikkert og innføre gebyr men tør vel ikke da de har kjørt knallhard annonsering for sine gebyrfrie tjenster... Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Når sluttet British Airways å være europeisk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så lenge det kun er snakk om en extra koffert, og ikke betaling for den enne jeg alltid bruker, så skal jeg klare meg lenge:-)
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette har vel i grunnen en forventet tilpasning til DL(NW)...
Jeg har ofte reist med fryktelig mye bagasje - men strengt tatt er det jo greit nok at du betaler 50 dollar - som jeg synes egentlig er en god deal - om du skal ha med mer enn et kolli/23 kilo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
No offence: Er ikke KLM-Economy ganske nært LCC på transatlantisk?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De har lave priser, men bortsett fra det er vel ikke produktet deres mer "lavpris" enn det f.eks. BA, SK eller LH tilbyr.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Syns pax skal betale billetten etter vekt og jeg.
En stk pax på 110 kg med ett kolli på 23kg tilsvarer jo en pax på 85kg og kolli på 23kg pluss 1 ekstra på 25kg i fuel forbruk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tips Ryanair
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror dette bare er begynelsen. Som nevnt i en annen tråd for kort tid siden, tipper jeg det vil være normalt med koffertgebyr hos mer eller mindre alle de tradisjonelle selskapene innen fem år. At gamle trauste KLM og BA var de som var først ute var jeg derimot litt overrasket over. Bare vent, de andre kommer etter.
IMM
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Plutselig hadde jeg en mening om billettfraktere også... KLM er svært økonomisk for de som ikke bruker mer enn de må på å reise med fly, og i tillegg er servicetilbudet ombord slik som servicen pleide å være ombord i norske innenriksfly før den ønomoniske grisen kom. Service ut over det kan jeg ikke uttale meg om på norsk innenriks for tiden, men hos KLM er det fort gjort å glemme at man sitter på
![]() Savner nesten endelig fredag ombord i Braathens. Og Forsvarets Flyhaik, gratis på Braathens Best helg for helg. Dette var vel bare svar på et sidespor... Det er vel bare naturlig at selskapen forsøker å overleve og stadig kommer med nye tiltak - men det bør være et minimum at de tydelig skriver i stor skrift om slike endringer når man bestiller billetter. Hvis ikke kjenner de ikke folk som er ute å flyr - ikke en kjeft leser den lille skriften (tror jeg) så det er vel i den lille skriften flyselskapene ser sitt snitt til å svindle en slant eller hundre...
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 20-10-2009 at 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Utrolig eller kanskje ikke at MD11 igjen klarer å blande inn SAS også i denne saken... Her handler det vel om KLM/Air France og ikke akkurat en kundevennlig "nyvinning" fra deres side...
Om SAS skulle følge etter er jeg 100% sikker på at vi får en egen tråd om det - nettopp her på scanair.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hehe, du sier noe EB. Og et annet selskap ble jo også nevnt, ei heller en overraskelse det i en tråd om transatlantiske flyvninger med KLM.
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nå som SAS skryter av at de ikke tar ekstra gebyrer ville det jo vært meget selvskadende for dem å innta en annen holdning. Så jeg tror ikke det er noe fare for at SAS vil innføre et slikt gebyr innenfor den nærmeste fremtid.
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det må da være fullstendig relevant å sammenligne de ulike konkurrentene i en slik tråd?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
BF, jeg tipper at SAS sitter på gjerdet til litt flere av nettverksselskapene innfører lignende gebyrer, da kan de peke på at dette er normalt i bransjen og fremstår ikke som kjipere enn konkurrentene.
![]() |
#18 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og for ordens skyld gjelder ikke det bare SAS, piece concept er nok på vei ut, ihvertfall for uvaskede apekatter som meg.
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kampen om Atlanteren | Discus | Småprat | 0 | 11-12-2016 12:15 |
AA eller BA over Atlanteren? | Brandal | Reiseforum | 51 | 15-03-2016 20:24 |
Jumbotreff over atlanteren | Larsabal | Bilder & foto | 9 | 27-10-2011 11:23 |
Valg av rute over Atlanteren | GF1 | Register- og ATC-Forum | 4 | 13-07-2011 00:56 |
American Airlines over Atlanteren? | thestigmachine | Reiseforum | 16 | 18-09-2009 19:44 |