![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Beklager hvis dette har vært diskutert før her inne.
Men, i følge en tråd på Airliners.net vil begge disse rutene bli kuttet. Noen som vet noe mer om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siste bookbare dag er 12. sept.
Tydelig at CPH kun er sommerrute fra både JFK og ATL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Qwerty
|
![]()
Att något skulle hända var väntat:
http://www.takeoff.dk/news/21164 Trist att Delta försvinner från ARN när Swedavia samtidigt meddelar att det är rekordmånga svenskar (och amerikaner) som flyger till och från USA och det direkta utbudet från Sverige är för litet. Men att Delta försvinner kan bara betyda att det trots fyllda kabiner är svårt att få lönsamhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De var tidligere mer enn bare sommerruter, men i samme tråden haavig nevner så nevnes det eksempler på ekstremt lave loads fra CPH til US. Delta har kuttet på flere plasser i Europa, og det kanskje etter ønsker fra Air France/KLM? Synes det er litt forunderlig at kutt i tilbud ikke plukkes opp i media i samme grad som ekspansjoner. Det er helt naturlig at f.eks. CPH ikke utbasunere det, men likevel ...
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sjelden man utbasunerer negative nyheter saa ikke forvent noen pressekonferanse. Det er bedre aa forsvinne i det stille. Delta baserer seg mer paa amerikanske kunder, og med svak dollar gir det motsatt effekt enn for f.eks. SAS. Faerre amerikanere reiser over og med tilhoerende hoeyere priser, gir det daarligere trafikk. Positivt for CO som dermed styrker sin stilling i et sviktende marked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nu er jeg tilfældigvis en hyppig gæst på Nordamerika, og jeg kan så blot konstatere at jeg har været vidne til vældigt fine loads hos alle 4 aktører - ja grænsende til imponerende loads.... Hvis og såfremt at der var så dårlige loads ud af CPH, så havde man nok ikke så mange direkte ruter fra forskellige selskaber. Hvad angår mediernes evne til at viderebringe disse nyheder, så har der allerede været en del fokus i danske medier på Delta´s evt. exit fra CPH - så det kan jeg ikke nikke genkendende til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror nok ikke Delta legger ned sine flighter til ARN og CPH uten at det er grunn for det. Jeg tror heller ikke det er bare Air France/KLM som har bevirket til at Delta fra midten av september slutter å fly til ARN og CPH. Dermed er det bare to grunner igjen, enten load eller yield. janusk hevder at det er "grænsende til imponerende loads", ja da må betalingsviljen være ekstremt dårlig (lite betalende gjester foran gardinen). MOW hevder at "Faerre amerikanere reiser over og med tilhoerende hoeyere priser, gir det daarligere trafikk." Disse to forklaringene peker i to forskjellige retninger. Men kan det være en forklaring til? Alle beslutninger fra flyselskapene synes å basere seg på tallmaterialet fra flyplassene de trafikerer, og spørsmålet er da logisk om det er feil i disse tallene?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel ikke noget problem at fylde flyene i juli og august, men resten af året er det måske ikke helt så let... Jeg tror fremtiden for Delta ligger i sæsonflyvninger fra ARN og CPH, og så lade CO og SK (og AC) om helårsruterne! En anden ting er, at jeg langt hellere vil tage et eventuelt flyskifte i Europa end i USA.
Jeg har i øvrigt set priser under DKK5500 på CPH-JFK/ATL-GIG/GRU, og men skal være kæmpe SkyTeam/Delta-fan for at tage den rute, eller være ude på noget af et mileage-run! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det tok sin tid før media plukket opp denne nyheten, men i dag ble den kommentert i Danmark. Check-in.dk beskriver dette elegant:
Quote:
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=47713 http://www.takeoff.dk/news/21182
![]() |
![]() |
#10 |
Qwerty
|
![]()
Återstår att se om DL kommer tillbaka till nästa sommar. Somliga tycks tro det, andra inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Deltas linje till ARN-JFK har varit en året runt linje sedan starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Delta kutter ganske kraftig på transatlantisk til vinteren, så er ikke overaskende at mer tynne distinasjoner som ARN og CPH da ryker. I forhold ti li fjor vinter så itillegg til ARN og CPH fra JFK så innstilles også JFK-MAN, JFK-TXL, ATL-SVO og PHL-CDG, og MEM-AMS reduseres til 3-4 weekly.
Hvilke ruter som eventuelt kommer tilbake neste sommer vites ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Qwerty
|
![]()
Tyckte mig läsa att Kiev också försvinner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt off topic, men likevel geografisk relevant.
Delta starter en ny rute til Norden i år. MSP-JFK-KEF fra 1 juni 2011. http://www.flyertalk.com/forum/delta...k-service.html
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De blir nok parkert noen måneder i Victorville, Mojave etc før de settes i trafikk igjen til neste sommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta restarter JFK-ARN/CPH | L-1011 | Flyforum | 23 | 23-07-2024 23:41 |
Delta fra CPH til JFK | MartinL | Flyforum | 59 | 30-05-2010 20:36 |
ARN-LHR-JFK-BGI-MSQ-BGI-JFK-LHR-ARN. Or simply The West Indies | Petrus | TripReports | 7 | 19-05-2010 17:56 |
JFK-CMN-CDG-JFK: tur til Marokko | jb1 | TripReports | 7 | 02-02-2010 04:27 |
Delta FBU-JFK | Olebno | Flyforum | 15 | 13-08-2005 12:23 |