Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-08-2005, 08:29   #1
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Delta FBU-JFK

Sitter her med gjennparten av en billett Fornebu-Kennedy 26mars1994 med Delta. Kan ikke huske hvilken flytype. Noen som kan hjelpe. Fra Kennedy fortsatte jeg til Washington/Dulles med TW7645. Er litt usikker på flytype her også.
Dette er kanskje en oppgave for LN-MOW.
Sorry, koorekt flt.nbr. JFK -Dulles er TW697.
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 08:32   #2
SK384
ScanFlyer Dusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,054
Default Re: Delta FBU-JFK

FBU-JFK gikk med A310 på den tiden, så jeg vil anta at det var A310 på den aktuelle datoen.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-CPH-OSL (jun 25)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 08:36   #3
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
Default Re: Delta FBU-JFK

Jeg bodde på Grefsen på den tiden (rett under innflyvningen til FBU), og hvis jeg ikke husker helt feil, var det en og annen slenger med Tristar også i tillegg til Airbussene!?


VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 09:09   #4
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Delta FBU-JFK

Jeg husker at det stort sett var A310, men som VC-10 sier også Tristar
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 10:32   #5
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Re: Delta FBU-JFK

Takker for respons folkens. Det må nok ha vært 310'en. Tristaren har jeg def. ikke fløyet med, desverre.
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 10:42   #6
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Re: Delta FBU-JFK

Er det noen som husker den helhvite A310en de brukte en god stund? Den fikk etterhvert titler på, men var fremdeles veldig "bar".
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 12:02   #7
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,127
Default Re: Delta FBU-JFK

Delta overtok den ruta Pan Am startet opp i 1991, med A310-300 som standard. Det var rett etter at de overtok at de fløye med helt hvite nøytraliserte ex Pan Am fly, dvs til utpå våern 1992. En og annen gang kom det A310-200 uten winglets også.

Men dere som skriver at Delta av og til kom med TriStar, er dere sikre på det?? Det har jeg aldri hverken sett eller hørt om. Nå vet jeg godt at det kan ha skjedd likvel, men jeg ville regner med jeg ville fått vbeskjed fra godt kjente den gangen at "Nå har DL vært hjer med Tristar!"

Derimot fløy TWA fast med TriStar i 1989 og 1990. Den kom fast over Grefsen

Våren 1994 kom DL noen ganger med B767-300ER, de kombinerte noen ganger ARN og FBU, men det var A310-300 som var fast maskin. I september 1994 var det slutt på DL på FBU, og dermed ble den siste ruta derfra til JFK lagt ned.

Har dere virkelig sett DL TriStar på FBU? Det vil jeg gjerne vite med bilde.
(den gangen var jeg vireklig redd for å gå glipp av noe, og det sitter visst framleis)
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 12:25   #8
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Re: Delta FBU-JFK

Jeg bodde hjemme med utsikt til 06-24 og jobbet på FBU på denne tiden, og jeg så heller aldri noen TriStar fra DL.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 14:11   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,576
Default Re: Delta FBU-JFK

Naa ble jeg veldig usikker .... jeg mener aa huske at DL stilte med L-1011 ved et par anledninger, men det kan godt vaere husken som spiller meg et puss ...
Da PA la ned, overtok DL 310'ene og de ble etterhvert erstattet med 763 ...
I 1994 var det definitivt A310 .. floey den selv ved et par anledninger, den daarligste Businessklassen jeg har floeyet. De hadde ikke engang fotstoetter paa setene ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 16:07   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,413
Default Re: Delta FBU-JFK

De hadde vel 1. klasse også.. Noe Dagbladet syntes var forkastelig at vår forsvarsminister benytte seg av i arbeidet med åskape fred i midt-østen... FY DAGBLADET...
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 16:27   #11
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,127
Default Re: Delta FBU-JFK

Quote:
Originally posted by LN-MOW
Naa ble jeg veldig usikker .... jeg mener aa huske at DL stilte med L-1011 ved et par anledninger, men det kan godt vaere husken som spiller meg et puss ...
Da PA la ned, overtok DL 310'ene og de ble etterhvert erstattet med 763 ...
I 1994 var det definitivt A310 .. floey den selv ved et par anledninger, den daarligste Businessklassen jeg har floeyet. De hadde ikke engang fotstoetter paa setene ...
Jeg tror dere MOW, KOG og VC-10. Så mange flykjennere tar ikke feil. Falcon og jeg har bare vært skikkelig uheldige, og kanskje bortreist de(n) dagen(e) DL kom med L-1011.
Mitt neste spørsmål blir da: Var ikke det så spesielt at ingen tok bilde av det? Og var det i så fall en standard Tristar, dvs 100, eller en kort 500 med lengre rekkevidde?

Når det gjelder B767, vet jeg at de våren 1994, fra ca februar til ut april, sto oppført i rutetabellen et par ganger i uka med 763. Men det var den eneste tabellen i perioden mellom november 1991 og september 1994 at det sto noe annet enn 310. (Jeg studerte alle tabellene nøye, for å være forberedt.... Dette var før det fantes nettsider).
Og i september 1994, var det slutt med Delta på FBU.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 17:36   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,413
Default Re: Delta FBU-JFK

Hvor lenge fløy Pan Am non-stop før Delta overtok?
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 18:49   #13
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,127
Default Re: Delta FBU-JFK

Quote:
Originally posted by EB
Hvor lenge fløy Pan Am non-stop før Delta overtok?
Det var bare sommerrutene i 1991.

Pan am startet opp igjen med å fly til FBU i mai 1986. De benyttet B737-200 til og fra LHR. Et halvt år seinere satt de inn B727-200 i stedet. Denne gikk en periode ( i 1987 tror jeg) videre til Berlin (TXL), mens den for det meste sto på en lang overnatting på gamle Fornebu. I 1988/89 fløy de med ATR-42 mellom FBU og Berlin.
Så hadde de en pause mens TWA fløy JFK-GEN i 1988, og JFK-FBU i 1989 og 1990.

Våren 1991 startet de opp med ganske nye A310-300ER JFK-FBU. Og samme høst overtok altså Delta.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2005, 00:13   #14
SK384
ScanFlyer Dusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,054
Default Re: Delta FBU-JFK

Quote:
Originally posted by EB
De hadde vel 1. klasse også.. Noe Dagbladet syntes var forkastelig at vår forsvarsminister benytte seg av i arbeidet med åskape fred i midt-østen... FY DAGBLADET...
Det var Johan Jørgen Holst Dagbladet kartla reisevanene til. Han var utenriksminister på den tiden Dagbladet begynte å skrive om hans flyvaner. Husker også det at det ble poengtert at Holst brukte 1. klasse på Delta mens Brundtland fløy Euroclass med SAS til New York. Støtter EB sin FY til Dagbladet.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-CPH-OSL (jun 25)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2005, 08:17   #15
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,413
Default Re: Delta FBU-JFK

Ja... han var Utenriksminister etter å ha vært Forsvarsminister i flere år. Mannen var vel godt over 1,90 - jobbet døgnet rundt for fred. At han reiste bedre en Dagbladet s journalister var nok vanskelig å svelge... Dagbladet har et liv på samvittigheten...om ikke flere!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2005, 12:23   #16
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
Default Re: Delta FBU-JFK

<SUKK>Fant et av Fellowships bilder av L-1011 på FBU, det er bare verdens nydeligste fly. Og det var noe helt spesielt i TWA farger.</SUKK>

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=19040
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Delta restarter JFK-ARN/CPH L-1011 Flyforum 23 23-07-2024 23:41
Delta åpner Reykjavik fra JFK Someone Flyforum 37 03-01-2024 14:35
Flytype med Delta JFK-AMS? tigern Småprat 2 23-08-2013 14:22
Delta kutter JFK-CPH og JFK-ARN haavig Flyforum 15 30-05-2011 22:47
Delta fra CPH til JFK MartinL Flyforum 59 30-05-2010 20:36


All times are GMT +2. The time now is 13:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.