Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 15-02-2010, 21:32   #1
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
Boeing Boeing 737-900ER - pro & contra

Ble ikke ER-varianten av -900'en lansert som en arvtager for B752 på medium-strekker (f.eks. ikke trans-atlantisk)?
Kan man peke på noen konkrete årsaker ved maskinen som gjør at den ikke har slått an mer enn de forholdsvis få bestillingene den har fått, eller er det markedsmessige forhold som får ta "skylden"?

Det var vel flere som hadde sett for seg at eksempelvis klassiske charter-operatører som Thomson, som har et visst volum med B757 og allerede flyr B738, ville være hete kandidater til denne maskinen. Thomson for sin del fyller i stedet opp parken med nye B738 samtidig som B757 fases ut i slow motion.
Blubird is online now   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Delta kjøper 20 Embraer E190 fra Boeing, samt 40 737-900ER - KANSELLERT Someone Flyforum 3 29-04-2016 08:28
757 vs 737-900ER Mjolnir Flyforum 13 16-05-2011 16:59
Boeing flies revised CFM56-7B Evolution nacelle on 737-900ER Dag Johnsen Flyforum 9 30-08-2009 18:47
737-900ER sertifisert av FAA LN-MOW Flyforum 8 23-05-2007 10:58
737-900ER rullet ut ... LN-MOW Flyforum 14 09-08-2006 22:53


All times are GMT +2. The time now is 14:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.