![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som mange sikkert vet planlegger SAS å avvikle SGS (SAS handling) over hele "fjøla", med unntak av "hubbene" OSL, ARN og CPH.
Var i går på Flesland, og der var de varslet om at ISS var aktuell som overtaker!! Personlig trodde jeg ISS var et rengjøringsbyrå?? Kanskje jeg hørte feil? Avviklingen er planlagt i løpet av høsten, slik jeg forstår det. Men siste ord er kanskje ikke sagt i denne saken, og noen her vet sikkert mer om dette? Hva med "fremmedhandling'en"? For meg høres dette ut som mer trøbbel. Se også tråden om "streik SGS Paris"! Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
SGS i Finland ble solgt til nettopp ISS. Og hvem andre enn Lindegård er det som er sjef i det firmaet? Han mener tydeligvis at SGS har fremtiden foran seg, etter endel år som SAS sjef. Man kan jo spørre seg hva nåværende sjefer ikke forstår. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
ISS er forresten mye mer enn et rengjøringsbyrå. De driver nå også med flyhandling itillegg til f.eks kontordrift. Har selv vært med på å outsource all kontordriften for en norsk selskap til ISS (Renhold, resepsjon, kantine, vaktmestere, parkering, vakthold og hele sulamitten) Quote:
SAS er og skal være primært et flyselskap, og ikke et handling selskap, selv om det på enkelte stasjoner lønner seg å ha handlingen selv. Last edited by Someone; 18-07-2009 at 12:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men det er interessant om den eventuelle overgangen fra SGS rundt om på "linjestasjonene", til ISS (eller hvem det nå blir), kan ordnes på en organisert og rolig måte.
De jeg har snakket med,i SGS, er klare på at det blir kraftig turbulens når det nærmer seg. Dette høres ikke bra ut! Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS bør legge ned sin handlingvirksomhet utenfor Skandinavia, men på de største stasjonene i Skandinavia, og ikke bare OSL, CPH og ARN, må det da kunne lønne seg å videreføre SAS Ground Services.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bliver ikke forbavset hvis SAS vælger ogsaa at skille sig af med base stationerne.
Tror at SAS har truffet deres beslutning om linje stationerne...De skal næsten for enhver pris væk, næste koste hvad det vil... Det vil ramme alle, også SGS LHR, som har giver overskud indtil SAS gik og blandede sig. SAS`s ulykke er at der i ledelsen sidder civil økonomer som ikke har den fjerneste anelse om hvad flyvning drejer sig...og hos disse c-ø`er er det kun bundlinien som tæller.... og selvom jeg ikke er tilhænger af slige aktioner som i CDG forleden så vil det ske. og er der noget SAS ikke kan lide så er det "støj" i fly trafikken....Det er jo store stationer i Norge og Sverige som rammes hårdt. behøver bare at nævne SVG,BGO og GOT og MMX for bre at nævne nogle..Det frygtelige er blandt andet at SAS har en forventning om at outsourcede medarbejdere med mange mange år ansættelse i SAS stadig vil være lige så loyale over for den arbejdsgiver, hvor de har lagt deres halve liv...Mange mange medarbejdere har prioriteret SAS over familien i mange år, men det er altså slut nu. --- Jeg frygter for SAS` overlevelse i de kommende år.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det er sagt er det flere kandidater til posisjonen som Star Alliance handler. Mitt tips er Menzies.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hehe, blir stilig dette, hvis det blir ISS mener jeg. En dag morgenvakt på innsjekk, neste kveldsvakt på sykehuset i Stavanger som vaskehjelp ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
at your service!
|
![]() Quote:
![]() Det vil nok verte mykje av det same som ein ser på WF sine agentstasjonar, og det fungerer UTMERKET!
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette vil gå i to steg fremover. Først går (eller har gått) det ut en forespørsel til markedet hvem som kan være interessert i å ta over. Når tilbakemeldingene kommer blir det en mer detaljert forhandling med de som er interessert. Man vet ikke i dag noe om hva dette kan bringe, verken om det faktisk blir salg, om ISS er aktuell eller om fremmedhandling vil være en del av pakka. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
For å flytte oss litt "off-topic", skulle ønske at store linjestasjoner kunne dra lærdom av hvordan dere gjøre det på de mindre, jfr. som du skriver og andre plasser. Til tider kunne det gjerne vært mulig å få "hjelp" av andre avdelinger innen eget hus. Der er stunder da det er mulig, men, dess større, dess mer, er ikke min jobb, dess mer tungrodd organisasjon ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da Røros startet på OSL var vel planen flere "multifunksjonsstillinger" ala checkin og stuing - men jeg tror ikke jeg har sett at det ble noe av??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eller innsjekksagenter i stueruniform ... som våre venner Egil og FestiVal .. På WF's småstasjoner fungerer dette utmerket ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vi stiller med slips og dressbukse når vi laster flyene da
![]() ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...hvorfor er det da ikke basene som er utsatt...om tilfellet er at det er linjestasjonene som er effektive?
Ser ikke SAS noen alternativer på hovedflyplassene, det er jo der volumene (innsparingene) ligger? Hva er strategien med salg av linjestasjonshandlingen tro. Vil det kun være "steg1"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selger vel det som kan gi penger i kassa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe overtar mye av SAS ground handling i Norge | Redcap | Flyforum | 74 | 04-12-2022 22:12 |
Hvem har SAS handling på LHR? | fjasebase | Småprat | 3 | 15-12-2012 18:52 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |
FI dropper SAS-handling (SGS) | Guest | Flyforum | 29 | 05-10-2005 18:43 |
Noport handling overtar Norwegian handling i Stavanger | BU595 | Flyforum | 7 | 07-12-2004 11:09 |