![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Kilde: bt.dk
Massefyringer i SAS Handling Antallet af stillinger i Scandinavian Ground Handling Services reduceres med 300. Det sker blandt andet på grund af tab af flere vigtige kunder. Handlingselskabet Scandinavian Ground Handling Services (SGS), der er et 100 procent SAS-ejet selskab, varslede onsdag afskedigelser af 300 medarbejdere. I alt skal 181 medarbejdere i svenske lufthavne og 119 medarbejdere i Københavns Lufthavn i Kastrup finde nyt job, skriver nyhedsbrevet Travel People. Blandt de 119 ansatte, der spares væk i Kastrup, er der indgået særlige fratrædelsesordninger med 40 fortrinsvis ældre medarbejdere, mens 29 andre fratræder ufrivilligt. De resterende 50 stillinger fjernes ved, at 100 medarbejdere går ned på halv tid. Jens Kittelmann, chef for SAS' passagerservice i Kastrup, siger til Travel People, at den primære årsag til afskedigelserne er tab af kunder. Maersk Air og SAS stoppede som samarbejdspartnere i lufthavnen i foråret, og i denne uge følger Sterling efter. Endelig har Icelandair opsagt samarbejdet med SAS fra udgangen af oktober |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Noen flyselskaper er mere opptatt av prisen på handling en hva de engentlig får utført.
AF cargo feks overfører sin Cargo Handling til Roadfeeders fra november på ENGM. Det er pris og kvalitet som må telle. Både KE og LH cargo samt SU flyr nå 2 ganger i uken fra ENGM til østen og bringer med seg mye aktivitet på cargo handling siden, men de må hele tiden passe på å lever topp kvalitet på sitt arbeide, ellers så vil nye aktører komme inn å ta markedsandeler.
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Ikke overvurder betydningen av kvalitet paa ground handling.
Prisen er 98% av beslutningsgrunnlaget. Alt HQ bryr seg om er tallene paa regnskapsarket. Og paxen aner ikke om de som ekspederer dem er ansatt i selskapet eller handlingselskapet likevel. Ei heller bryr de seg om det. SAS bytter handlingagent i USA annenhvert aar, nettopp for aa presse prisen. Flyene er fulle uansett. Noen faa klager og noen hull i skroget er likevel billigere enn en dyr og 'god' handling agent - som ogsaa punkterer skroget innimellom .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]() Quote:
Hvem er det som handler SAS på Kastrup nå da......?? Synes jo det høres litt merkelig ut at et 100 % SAS-eiet selskap, ikke skal handle SAS sine fly. Har dette sammenheng med at SGS ble skilt ut som eget selskap ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Tja...vet ikke jeg. Men når SAS outsourcet bakketjenestene så sa dem jo at alle SAS selskapene fritt kan velge beste groundhandling-selskap....."merkelig" nok synes visst alle at SGS er best.
Men slik jeg oppfattet det så kunne f.eks SAS Braathens ha valgt Widerøe handling...eller Servisair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Nå står det det vel ikke noe sted at SAS har sagt opp avtalen med SGS..... les , les igjen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
Har FI sagt opp avtalen med SGS på OSL også ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
|
![]()
Høres riktig ut... FI satser jo ikke akkurat på service...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
Det er stor forskjel på kvaliteten på egen handling kontra ett eksternt handling selskap. Bla, så har ikke personalet firma tilhørighet, og det vises på kvaliteten gang på gang! Det er ikke uten grunn at Sas velger å ha egen handling utenfor hjemmemarkedet.. F.eks MAN,BKK,IAD,EWR,CDG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 175
|
![]()
Poenget bør jo være å holde pengene innad i konsernet. Jobben må jo gjøres uansett og hva er vitsen med å betale pengene ut til andre? Og hvis prisen er høy får man jo overskuddet likevel - og SGS, ihvertfall i norge, sløser ikke akkuart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Og påstanden om at "Noen flyselskaper er mere opptatt av prisen på handling en hva de engentlig får utført" er i denne sammenhengen også ganske dumt. KLM og AF samkjører stadig mer og det er derfor de nå velger samme agent på fraktsiden. Og hvis du mener at ikke AF er opptat av kvalitet så har du ikke jobbet sammen med de. Laurenz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Men for å komme tilbakke på sporet igjen. Ryktene sier at FI skal ha sagt opp på OSL også. De har ikke tegnet kontrakt med Servisair heller. Betyr det at en ny agent er på veg igjen? Ryktene går. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Se innlegg 3 ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() Quote:
__________________
Upcomming flights:? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Quote:
Laurenz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Wf kanskje?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Det er vel ikkje verre å få kjøpe inn en til andre flytper som dei handlar regnar eg med? Får dei handlinga, så må dei ha utstyret til det og!
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Charter handling BGO/SVG. Norport vs. SGS | Whatever | Flyforum | 9 | 27-07-2010 00:42 |
Hvem overtar for SGS (SAS-handling)? | Tally-Ho | Flyforum | 137 | 23-01-2010 13:07 |
SGS vs. Widerøe Handling | Egil | Flyforum | 131 | 27-01-2009 11:43 |
SGS handling agent for Icelandair | Tommy777 | Flyforum | 1 | 20-12-2006 18:30 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |