![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Å fly med Ryanair er etter min mening tusen ganger værre enn barnearbeid og hvit slavehandel til sammen, men hvis dere er fornøyd så lenge flybilletten koster mindre enn taxien, så god tur...!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Eller kan det vara så att det faktiskt finns värre brott? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg har snakket med dem alle tre, og synes at et slikt selskap burde forbys å fly i norsk luftrom! Men kanskje du syns at en slik behandling av egne ansatte er helt OK - så lenge det ikke rammer deg...? Sikkert mitt siste innlegg, da dette forumet ikke tåler fakta. Vi har nok en noe forskjellig defenisjon på saklighet...! K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FlyKirurg
|
![]()
Jeg har hørt motsatte historier enn dine Kaptein Krok.
Jeg har hørt flere som faktisk stortrives i Ryanair. Men jeg kan ikke kommentere arbeidsforholdene i et selskap jeg ikke kjenner noe som helst til personlig. Men jeg tror ikke det skal være så ille som man skal ha det til.
![]() |
#6 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Og et svar med at det er øst-Europeere som ikke vet bedre, er ikke godt nok svar. Eller at de trenger timene...
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hvorfor jobber det 12000 mennesker i en kullgruve i Kongo, hvorfor jobber det 5000 unger i en klokkefabrikk i India,...? Ryanair er allment kjent som det mest forenings- og ansatte fiendtlige selskap i den siviliserte verden. Men du har vel svaret du da...? Det jobber så mange der, så da kan ikke noe være galt...? Og kongen over alle konger: "jeg tror ikke...". Det er jo den enkleste, for da spiller det ingen rolle hva vitner sier. For; "Jeg tror ikke".... Hvis dette forumet kun er for folk som liker stramme fly, fin flymaling, og billige flypriser så er jeg på fullstendig feil jorde! Takk for meg - resten av debatten er uten meg, og good luck til den første av dere som sitter i et fly som går tom for fuel...! K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() Å sammenligne Ryanair med kullgruvearbeidere i Kongo, blir helt på jordet etter min oppfatning. ![]() Selv har jeg ikke den store sansen for Ryanair, men jeg har flydd med dem en tur, og var svært fornøyd med besetningen som var veldig serviceinnstilt og hyggelig. Last edited by litt-amatør; 07-06-2009 at 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Arbetsvillkor, framtoning i media och kundservice kan man ha synpunkter på. Det är dock ingen som kan hävda att FR tar lätt på säkerheten och är mer olycksbenägna än andra företag och kunna visa på hårda siffror som stödjer det påståendet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
Hvis FR får en "Low Fuel" indikasjon, så er jo selsagt første prioritet å få flyet ned på nærmeste flyplass! Dessuten har også selskap som Continental blitt beskyldt for å ha med seg for lite fuel, og det har foreløpig ikke spilt noen særlig forskjell untatt at de har måtte ha første prioritet for landing noen ganger i Amsterdam. Jeg tror du skal sette deg ned, ta deg en kald Cola, og slappe litt av her, Kæpt'n. Det kan godt være noe av det du sier stemmer. Det har jo vært en lang saklig dokumentar om FR tidligere på TV. Men FR er et så attraktivt selskap for piloter å jobbe i om dagen at jeg nekter å tro det skal være SÅ ille som du skal ha det til. Det er tross alt noe som heter arbeidskontrakter i EU. Og hvis FR hadde sparket noen på grunnlag av at de benyttet strøm i flyet til å lade personlige eiendeler, så tror jeg massive søksmål hadde blitt sendt til MoL.
![]() |
![]() |
#12 |
N/A
|
![]()
Er ikke i tvil om at alt Kaptein Krok skrev stemmer....
Ja, ja, man kan vifte med statistikker og MOL's propaganda til krampa tar dere, men faktum er at FR har hatt mange hendelser de siste årene. Hullene i osteskivene har nesten vært på linje mange ganger, og man kan nesten begynne å sette penger på hvor lenge det er igjen til det går virkelig galt... Når FR diverter til OSL på en tåkedag, direkte eller etter ett landingsforsøk, fordi man ikke har med fuel til å ligge i holding, så sier det meg at noen liker å leke for nærme kanten for å spare penger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Edit: Å kalle dette for tusen ganger verre enn barnearbeid & hvit slavehandel er skammelig - ikke i forhold til FR (som sikkert har sine svin på skogen), men i forhold til de barn som utnyttes og de som utnyttes i trafficking sammenheng. Jeg anmoder KapteinKrok om å tenke seg litt om. Last edited by TOS; 08-06-2009 at 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Og flyet skal ha 45 min (eller er det 30 min) i reserve etter holding og landing på alternativt sted så det er jo på ingen måte kritisk og man bør ikke blande det med at det ikke er forsvarlig. Om de lander med mindre enn lovpålagt reserve så er det en annen sak, dersom det er tilfelle burde myndighetene på banen så rask som mulig.
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, det var en TV-dokumentar om en under-cover flyvertinne i et britisk lavprissellskap for noen år siden, jeg er ganske sikker på at det var Ryanair, men husker ikke helt. Der var det en del fakta som kom frem som var virkelig nifst:
-"Treningen" flyvertinnene fikk var bare tøv, alle skulle bestå kurse, og de fikk deler av spørsmål på forhånd osv. -På en av avgangene var gasstrykket på emergency slide på 0, dette ble oppdaget av jouranlisten, hun spurte om de skulle varsle kapteinen, og hun som hadde annsvaret sa at da kom han bare til å bli sur, fordi det ville bety at de ikke kunne fly! -Generellt mye dårlig og slapp arbeidsmoral begrunnet med at passasjerer som flyr så billig kan ikke forvente seg mer, og at hvem kunne forvente de skulle arbeide like grundig som deres langt bedre betalte kolleger i andre sellskap. Jeg ble ganske skremt av å se dokumentaren, ettersom jeg i utgangspunktet trodde den største forskjellen på lavpris og fullprisselskaper var benplass og gebyrer. Etter det har jeg styrt godt unna typiske ultra-LCC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det kan så være, men det er et nokså drøyt stykke derfra og til tusen ganger verre enn barnearbeid & hvit slavehandel.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Strengt tatt må det vel være et mirakel vi er vitne til? At Ryanair faktisk flyr til tross for alt som skulle tilsi det motsatte - i alle fall ut fra det vi kan lese her ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ryanair flyr så enkelt er det bare, selv om ikke jeg kommer til å sette mine bein ombord i et Ryanair fly noen gang.
Jeg har også hørt en del godt om Ryanair, har også pratet med piloter som har jobba der, senest nå for et par uker siden, å de hadde ingenting stygt å si om dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
FlyKirurg
|
![]()
Med all respekt for Kaptein Krok, som sikkert har vært i luftfartsbransjen lenge før jeg ble født, så tror jeg at det er lurest å ta endel K.Krok sier med en stor klype salt. Ting har en tendens til å bli blåst voldsomt opp når det går fra person til person
Quote:
Jeg er også enig med Discus angående holding i flere timer og til slutt diversion. Man tjener mye mer tid på å beslutte en divert til OSL, for så å ta toget til sandefjord hvis man skal dit. Som regel er det vel en god del som skal til Oslo uansett. Quote:
![]() Men vi dømmer ikke et selskap nord og ned på grunn av fremgangsmåten deres til å drive business så lenge det er gjort innenfor lovverket. Jeg sier ikke at FR aldri har tøyd grensene utover hva som er lov. Men hvis disse ryktene hadde stemt, så hadde aldri FR hatt et AOC lenger. Luftfartsmyndighetene er garantert et skritt foran disse ryktene. Det er en grunn til at Luftfarts har et av verdens strengeste sett med lover.
Med forbehold om trykkfeil Last edited by Northrider; 08-06-2009 at 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sant som du sier Kim Jørgen! Så lenge de har med seg det det JAA krever så er dette vel ikke noen stor sak? Har opplevd på klappen å sett de har hatt igjen knappe 1200 kg totalt igjen, å de hadde ikke noen slags panikk.
Det var normalt på en fin dag med en god TAF... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor har ikke Norge fly i "Jumbojet-klassen"? | LN-DAG | Småprat | 102 | 28-10-2013 19:00 |
Hva er behagelig å fly med? (splittet fra "DYs lengste ruter") | Basse-HAU | Småprat | 66 | 29-12-2011 23:10 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |