![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
06:40 i en 737 oavsett bolag och config (förutom kanske BBJ) är tortyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Amatør
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Copa flyr enda lengre med sine 737-700 og her er det ingen som snakker om tortyr. Spesielt dersom alternativet er en one- eller multi-stop flight med flere sikkerhetssjekker og langt dyrere billetter... Og ingen i denne verden har klart a bevise at en slik tur blir bare en örliten mer behageligere i en Airbus A32S fly. Faktum at det finnes nok folk a fylle disse flygninger viser at det er en solid marked for dette. Og dersom det ville vaere tortyr, sa ville ikke OS og andre nettverk-selskaper har gjört det samme. Og hva mener kommentatoren til SAS sine flygninger fra OSL til Ponta Delgarda og de diverse andre lange charter-flygninger? For meg virker det at noen i bransjen har ikke forstod at de gyllene arene er over. Vi er na over til "mass-transport-mode" og dermed synker komfort, men de volumer stigger. Man kan like god forlike dette med jernbane og den transformasjon om dette transport-system gjennomgikk i de arene fra 1880 til 1950. Transportsystem fly gjennomgar denne transformasjon innen mindre enn 20 ar, og den neste virkelig nye transportsystem vil transformere seg enda hurtigere.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tycker ni 06:40 är tortur i en Boeing 757 också oavsett bolag och config?
B737/B757 har ungefär lika bred kabin ca 3.53m Man kan ju hoppas linjerna till DXB tas över av B787-8 inom ett par år. Det borde inte vara omöjligt om DXB linjerna fortsätter att utvecklas på ett positivt sätt för DY. (Airbus A32X har en kabinbredd på 3.7m Det tycker jag bidrar till en mer komfortabel flygresa jämfört med dito i 757/737 när samtliga har 3+3 seating) Last edited by L-1011; 26-12-2011 at 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Boeing 737-800 med redusert antall passasjerer (Norwegian har blokkert midtsete på de fleste rader til Dubai), må da være helt greit - særlig om det er TV-skjermer om bord og gratis internett. Kanskje ikke det beste å fly 737-800 på en nattflight - men hvor mye bedre er det egentlig å fly en 757 (uten blokkerte midteseter)? Kan ikke si jeg gleder meg til å fly EWR-OSL med Continental i februar, men så er da denne - i likhet med flyvningene som nevnes - ikke spesielt lange. 6-7 timer i et fly synes jeg stort sett går veldig raskt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tar heller 6 tima i DY sin B738 OSL-DXB en 60 min i SAS sin B736 for å si det slik pga setene dem har klart å putte inn i SAS flyene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Varför blanda in SAS i den här tråden?
Den handlar om Norwigians längsta flygningar. Vet någon vilken som är den längsta DY flighten där crew gör sk turnaround? Last edited by L-1011; 26-12-2011 at 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Amatør
|
![]()
Har det så mye å si om det er en 757, 738 eller for saks skyld A346? Bare setet er komfortabelt med plass til beina så er det vel ok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har hatt flere turer OSL-DXB i DY sine -800. Helt ok. Med blokkert midtsete på de 25 første radene er det mye bedre enn mange andre, større, fly på økonomi klassen.
Sitter trangere i enhver 3 seter med en person ved siden av seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Supernova
|
![]()
OSL-DXB med DYs 738 er ikke noe mas i det hele tatt. Er vel så god plass der som i f.eks. LHs 346 på økonomi. Ved å booke nødutgang har man så god plass at jeg på 191 strekker meg helt ut og sover som en stein. Hvorfor sier folk at det er tortur å fly langt i et lite fly? Et større fly har flere seter, virker som enkelte tror at det er 186 seter i et fly, og da er 346, 744 eller 388 best...?
Tru hva dere vil, men de som klager har neppe tatt turene de klager over. Heldigvis kan man velge Stenaline om det er for trangt å fly. God jul ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
707 727 737 og 757 har samme skrog, men 757 har en annen nese. A320 serien er 14cm bredere. Både 707 og 757 har vært/er langdistanse maskiner og ikke kan jeg skjønne at flytypen skal ha noe veldig innvirkning på hva som er best å fly med. Eneste fly jeg har opplevd som ukomfortabelt er DC-9 bakerst pga støy. Bortsett fra støy så er det eneste som teller hva slags seter som er montert, avstand mellom, hvor langt ned de kan justeres og bredde på setene er det viktigste. Jeg synes desverre det gir meg litt "tresmak i ræva" av Recaro setene til DY og justeringen er litt for dårlig. Noen som vet forskjellen i setebredden på 737 med 3+3 kontra 747 med 3-4-3 konfig? jeg tror ikke det er så store forskjellen. Jeg har hatt en 4 timers flytur i first på 727 i USA og det er den mest komfortable flyturen jeg har hatt, men der var det 2+2 Jeg tar heller en direkteflight med DY til Dubai, en å bruke 3 timer ekstra på meldomlanding i FRA og Widebody derfra. I dag er det vel mulig å fly 738 med 2 mellomlandinger fra Oslo til Sydney. Ta ut en par rader og litt mer komfortable seter, så kan jeg godt være med.
Noen i DY som vet om de har økt antal pax til DBX etter at PIP maskinene kom, de skal jo ha 2% mindre forbruk og dermed bør det være muligheter for flere pax i maskinen. Er min hukomelse riktig viss jeg sier at det er 5 maskiner med PIP?? (og 18 med Sky) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du kan finne samme typer stoler i alle typer .. også Airbus. Man lager ikke 2cm bredere seter for A320. Forskjellen er avstanden mot veggen eller midtgangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Personlig foretrekker jeg sete så langt foran som mulig i MD80 eller 753, men det er pga støynivå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vel, min mening på dette er at å reise langt med et "lite" fly er et personlig komfortspørsmål. Som 194 cm høy er det godt å ha litt albuerom, og det får jeg bare på "store" fly, Det er godt å kunne gå litt rundt uten å forstyrre folk, og stå bak i gally å prate litt med crewet. Eller om man ikke er på harry-budsjett, sitte i eco+ eller bedre.
![]() Og så er det noe med følelsen å fly med en WB. Da skal jeg reise langt vekk! ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ingen endring. Jeg vet ikke hvor mange fly som har PIP men det er uansett for få. Man kan ikke selge f.eks. 10 seter ekstra og så risikire og måtte sette de igjen fordi man ikke har riktig fly tilgjengelig av en eller annen grunn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forskjellen mellom setene på en 737 og KLMs nye config med 10 seter i bredden på 777 er vel ikke spesielt mye forskjellig vel?
Jeg tror vel helst at de fleste av oss ser for oss widebody når vi skal reise langt frem for en narrowbody. Kan det ligge noe her? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hadde en tur med SK MD80 igår og fikk igjen en påminnelse om hvor mye stillere den er enn en B737, selv når man sitter et godt stykke bak i flyet. Synd de forsvinner etterhvert. Er også kjekt å sitte på en av toseterne til venstre. For meg så virket det også som om MDen er stillere bak enn F70/100.
På lengre flighter foretrekker jeg klart widebodies, om ikke annet pga romfølelsen og lavere støynivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner) | FlyHi | Flyforum | 380 | 08-11-2012 17:48 |
Småprat - litt av hvert om SK og DY (splittet fra "hva koster...") | LN-KGL | Småprat | 8 | 21-05-2011 20:38 |
Hvorfor (ikke) fly med FR (splittet fra "Jomfrutur til Alicante") | Lamox | Flyforum | 76 | 14-06-2009 09:13 |