![]() |
|
![]() |
#1 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
På vei fra Bergen til Trondheim gikk alarmen om bord på SK 4154.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=537340 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Hmm.. Stod pressurization control valve switchen i manual nå da, sånn ala helios?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Noen som vet individ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 57
|
![]()
Merkelig. - De trodde at det var trykkfall om bord, men det var det ikke. Det gikk en alarm i cockpiten som tilsa at det kunne være trykkfall, og da er det rutine at surstoffmaskene kommer frem og at flyet går ned i tykkere luft, sier Midteide.
Når trykket i kabinen synker slik at trykket tilsvarer 10000 fot, så starter alarmen, og når den synker til 14000 fot så faller maskene automatisk. Men, der er i tillegg 3 instrumenter som viser hva som skjer med trykket. En viser hvor fort trykket i kabinen øker eller minker, en viser hvor stort trykket er i PSI, og en viser hvilken flyhøyde trykket i kabinen tilsvarer. (I tillegg så merker man godt på ørene hvis kabintrykket gjør noen "sprell") Man skal kun droppe maskene manuelt hvis man ikke klarer å styre trykket i kabinen, og forventer at den vil synke til over 14000 fot. Hvis alarmen uler mens 3 instrumenter + ørene dine sier at alt er i orden skal man ikke droppe maskene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-fly (SK998) gjennomførte sikkerhetslanding etter trykkfall 14/7 | Upsaker | Småprat | 96 | 10-08-2016 08:24 |
Hacker-alarm etter at fly forsvant fra radaren. | C130 | Flyforum | 0 | 15-06-2014 18:03 |
USA slår alarm om giftgasser i fly | storg | Flyforum | 18 | 04-09-2006 06:30 |
Trykkfall i DY fly | TOS | Flyforum | 24 | 21-06-2006 12:36 |
Trykkfall i to "norske" fly.... | Paramedic | Flyforum | 1 | 05-03-2006 20:20 |