![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Informasjonsdirektør Anen Grethe Ellingsen i Norwegian sier til sa.no at nedleggelsen av London-ruten kommer etter en vurdering av selskapets totalkapasitet på London fra Oslo. Selskapet nedlegger også sin rute fra Gardermoen til London Gatwick, men satser videre på sine to daglige turer fra Gardermoen til London Stansted.
Tønsbergs Blad
![]() |
#2 |
N/A
|
![]()
Norwegian bekjentgjorde idag at de nedlegger ruten til London fra 1. september....
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
One down!
Jeg er redd dette bare er første Rygge-rute som kuttes. Med de prisene DY har hatt fra Rygge lukter det VELDIG low-yield, og med dagens fuelpriser kan selv ikke Bjørn Kjos fortsette å leke julenisse med gi-bort-priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En liten skriveleif i TB:
Tidligere har Norwegian bekjentgjort at de vil legge ned København-ruten fra Rygge, også den fra 1. september. Kapasiteten fra Østlandet til LON er jo stor og jeg tror nok at FR skal få jobbe hardt for å fylle opp sine tre daglige frekvenser til TRF. Den nye frekvensen er heller snakk om å få utnyttet flyene enn et reelt behov.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Heier fortsatt på Norwegian jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvor lang tid tar det før Rygge kun vil sitte igjen med Sydenruter og en og annen Øst-Europarute?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke annet enn å vente. Bedre å fylle de eksisterende avgangene fra Osl.
Som mange her nevner tror jeg også at Rygge innen året er over sitter kun igjen med syden ruter. Hørte forresten en som snakket om at air blue vurderte Rygge, men vet ikke mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, slutter meg til den gruppen. RYG-BGO er vel ogsaa en svaert truet dyreart ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ja, hvor mange fly vil DY parkere til vinteren ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
http://www.moss-avis.no/article/2008...NOMI/484057403
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Trodde DY ville satse på LGW og kutte STN. Kanskje de ikke klarte å få til en morgenavgang og valgte da heller å satse på STN som destinasjon fra OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fillern også, jeg liker å reise til og fra Gatwick jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
FlyDirect som i dag kun er stasjonert på Rygge med en mindre businessjet, er nå i forhandlinger om å lease to Bombardier-fly av typen CRJ200. Dette er moderne 50-seters jetfly som skal være fullt på høyde med de store Boeing-maskinene både på hastighet og komfort. Last edited by LN-MOW; 24-06-2008 at 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
CRJ200 er vel på billigsalg. Drivstofføkonomien er ikke like billig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Litt overraskende, synes jeg. Det går rimelig dårlig når Norwegian ikke klarer å drive en god gammeldags London-rute engang. BGO-ruten legges nok også ned innen årsslutt. Det er sikkert nok folk i regionen rundt Rygge til litt Syden-ruter supplert med folk som reiser dit fra Oslo - men Oslo-folk gidder ikke å dra til Rygge for å reise til Bergen og London og da blir det for knapt. Siden LGW-ruten også legges ned er det tydelig at inntjeningen er for lav på London generelt - også fra Bergen (siden man må flytte til en dyrere og bedre flyplass). Dette bekreftet nok en gang at Norwegian ikke klarer å levere til forretningssegmentet - og at Norwegian i stedet må justere seg etter fritidssegmentet.
Rygge er og blir et forsøk og slike justeringer må vi nok regne med. Men som jeg sa dagen da Rygge ble lansert: Rygge kommer til å bli det Gardermoen en gang var, nemlig en Syden-flyplass. Forskjellen ligger i at det går rutefly fra Rygge og ikke bare charterfly som fra Gardermoen. Last edited by FlightDeck; 24-06-2008 at 02:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Uansett. Rygge fikk sjansen og tilbudet, men de har aapenbart ikke behov for ordentlige ruteflygninger og markedet har ikke respondert slik flyselskapene forventet. det skal dog vaere sagt at jeg synes ikke hverken WF eller DY har vaert saerlig taalmodig og at timingen er daarlig med tanke paa en presset bransje grunnet oljeprisen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian legger ned på Rygge | FlightDeck | Flyforum | 186 | 25-08-2011 02:20 |
DY legger ned Rygge-basen | Ek_Osl | Flyforum | 74 | 02-02-2011 08:11 |
Norwegian er misforøyde med Rygge (splittet fra DY legger ned RYG-TOS) | Mugnas | Flyforum | 16 | 28-09-2010 21:27 |
Ryanair legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 8 | 05-04-2010 16:12 |
Norwegian legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 21 | 31-10-2008 09:05 |