Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-06-2008, 17:45   #1
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norwegian Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Informasjonsdirektør Anen Grethe Ellingsen i Norwegian sier til sa.no at nedleggelsen av London-ruten kommer etter en vurdering av selskapets totalkapasitet på London fra Oslo. Selskapet nedlegger også sin rute fra Gardermoen til London Gatwick, men satser videre på sine to daglige turer fra Gardermoen til London Stansted.

Tønsbergs Blad
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 17:50   #2
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Norwegian Rutekuttene på Rygge fortsetter...

Norwegian bekjentgjorde idag at de nedlegger ruten til London fra 1. september....


Quote:
Originally Posted by EB View Post
Heia Norwegian - Ryanair GO HOME!!!!
...og Ryanair skal jo trappe opp fra to til tre daglige til London igjen...

KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 17:51   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

One down!
Jeg er redd dette bare er første Rygge-rute som kuttes.
Med de prisene DY har hatt fra Rygge lukter det VELDIG low-yield, og med dagens fuelpriser kan selv ikke Bjørn Kjos fortsette å leke julenisse med gi-bort-priser.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:02   #4
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

En liten skriveleif i TB:

Tidligere har Norwegian bekjentgjort at de vil legge ned København-ruten fra Rygge, også den fra 1. september.

Kapasiteten fra Østlandet til LON er jo stor og jeg tror nok at FR skal få jobbe hardt for å fylle opp sine tre daglige frekvenser til TRF. Den nye frekvensen er heller snakk om å få utnyttet flyene enn et reelt behov.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:16   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,316
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Heier fortsatt på Norwegian jeg...
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:19   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Hvor lang tid tar det før Rygge kun vil sitte igjen med Sydenruter og en og annen Øst-Europarute?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:33   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Ikke annet enn å vente. Bedre å fylle de eksisterende avgangene fra Osl.
Som mange her nevner tror jeg også at Rygge innen året er over sitter kun igjen med syden ruter.

Hørte forresten en som snakket om at air blue vurderte Rygge, men vet ikke mer.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:44   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Ja, slutter meg til den gruppen. RYG-BGO er vel ogsaa en svaert truet dyreart ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:46   #9
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, slutter meg til den gruppen. RYG-BGO er vel ogsaa en svaert truet dyreart ...
Ja, jeg tror Oljeprisen vil akselerere den prosessen......
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 18:54   #10
JetBlue
ScanFlyer Molded
 
JetBlue's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Tidligere har Norwegian bekjentgjort at de vil legge ned København-ruten fra Rygge, også den fra 1. september.
Det var Widerøe.

Men, dette går vel egentlig som forventet, dessverre.
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 19:43   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Ja, hvor mange fly vil DY parkere til vinteren ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 19:50   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Ja, hvor mange fly vil DY parkere til vinteren ??
Ingen. De har jo en masse innleide maskiner som kan leveres tilbake foer de begynner aa parkere noe som helst. I tillegg aapner nok DY flere ruter enn de stenger - foreloepig
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 23:46   #13
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Ikke annet enn å vente. Bedre å fylle de eksisterende avgangene fra Osl.
Som mange her nevner tror jeg også at Rygge innen året er over sitter kun igjen med syden ruter. (...)
Neida, neida. Den enes død den andres brød... :

http://www.moss-avis.no/article/2008...NOMI/484057403
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 00:25   #14
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Trodde DY ville satse på LGW og kutte STN. Kanskje de ikke klarte å få til en morgenavgang og valgte da heller å satse på STN som destinasjon fra OSL.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 00:47   #15
queso
ScanFlyer Blue
 
queso's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Fillern også, jeg liker å reise til og fra Gatwick jeg...
queso is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 00:48   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by Nick Figaretto View Post
Neida, neida. Den enes død den andres brød... :

http://www.moss-avis.no/article/2008...NOMI/484057403
Oh my god .... Nevn meg ETT selskap som tjener penger paa driften av disse torturmaskinene ... Hvis ikke Wideroe kan tjene penger paa samme antall seter, lavere operativkostnader, SAS-backing og fullt Star-rutenett i ryggen, kan ihvertfall ikke disse gjoere det.

FlyDirect som i dag kun er stasjonert på Rygge med en mindre businessjet, er nå i forhandlinger om å lease to Bombardier-fly av typen CRJ200. Dette er moderne 50-seters jetfly som skal være fullt på høyde med de store Boeing-maskinene både på hastighet og komfort.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 24-06-2008 at 00:56.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 00:53   #17
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

CRJ200 er vel på billigsalg. Drivstofføkonomien er ikke like billig
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 01:20   #18
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by queso View Post
Fillern også, jeg liker å reise til og fra Gatwick jeg...
Registrerer at BGO har overtatt den LGW sloten.
Dep BGO 1825 Arr LGW 1930. Samme som det er nå men korrigert for litt kortere flygetid.

SVG / BGO til LGW
OSL / TRD / TOS til STN
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 01:49   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Litt overraskende, synes jeg. Det går rimelig dårlig når Norwegian ikke klarer å drive en god gammeldags London-rute engang. BGO-ruten legges nok også ned innen årsslutt. Det er sikkert nok folk i regionen rundt Rygge til litt Syden-ruter supplert med folk som reiser dit fra Oslo - men Oslo-folk gidder ikke å dra til Rygge for å reise til Bergen og London og da blir det for knapt. Siden LGW-ruten også legges ned er det tydelig at inntjeningen er for lav på London generelt - også fra Bergen (siden man må flytte til en dyrere og bedre flyplass). Dette bekreftet nok en gang at Norwegian ikke klarer å levere til forretningssegmentet - og at Norwegian i stedet må justere seg etter fritidssegmentet.

Rygge er og blir et forsøk og slike justeringer må vi nok regne med. Men som jeg sa dagen da Rygge ble lansert: Rygge kommer til å bli det Gardermoen en gang var, nemlig en Syden-flyplass. Forskjellen ligger i at det går rutefly fra Rygge og ikke bare charterfly som fra Gardermoen.
__________________

Last edited by FlightDeck; 24-06-2008 at 02:05.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 02:13   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Legger ned Rygge - Stansted fra 1/9

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Oh my god .... Nevn meg ETT selskap som tjener penger paa driften av disse torturmaskinene ... Hvis ikke Wideroe kan tjene penger paa samme antall seter, lavere operativkostnader, SAS-backing og fullt Star-rutenett i ryggen, kan ihvertfall ikke disse gjoere det.

FlyDirect som i dag kun er stasjonert på Rygge med en mindre businessjet, er nå i forhandlinger om å lease to Bombardier-fly av typen CRJ200. Dette er moderne 50-seters jetfly som skal være fullt på høyde med de store Boeing-maskinene både på hastighet og komfort.
Her snakker vi om flyselskap Harakiri... Andreas treffer spikern paa hodet. Naar Wideroe med utallige connection alternativer ikke klarer det, er dette galskap, saerlig med det materiellet.

Uansett. Rygge fikk sjansen og tilbudet, men de har aapenbart ikke behov for ordentlige ruteflygninger og markedet har ikke respondert slik flyselskapene forventet.

det skal dog vaere sagt at jeg synes ikke hverken WF eller DY har vaert saerlig taalmodig og at timingen er daarlig med tanke paa en presset bransje grunnet oljeprisen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian legger ned på Rygge FlightDeck Flyforum 186 25-08-2011 02:20
DY legger ned Rygge-basen Ek_Osl Flyforum 74 02-02-2011 08:11
Norwegian er misforøyde med Rygge (splittet fra DY legger ned RYG-TOS) Mugnas Flyforum 16 28-09-2010 21:27
Ryanair legger ned ruter fra Rygge FlightDeck Flyforum 8 05-04-2010 16:12
Norwegian legger ned ruter fra Rygge FlightDeck Flyforum 21 31-10-2008 09:05


All times are GMT +2. The time now is 16:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.