Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2007, 14:04   #1
Boeing
ScanFlyer Blue

Boeing's Avatar

Default Northport

Noen som vet hvordan det går med Northport på OSL? Forsinkeler, bemanning etc..?

mange
Boeing is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 14:16   #2
chocks
ScanFlyer Blue

Default Re: Northport

Snakket med en tidligere kollega av meg som nå er ansatt som duty-officer i NP. Forrige helg hadde de litt av et kaos. 1500 pax som skulle ut med NAS i morgen peaken, og kun 6 skranker bemannet til check-in. De som ble ringt etter for å komme inn å hjelpe til fortalte at de hadde sluttet. De orket ikke mer, og ettersom de er ansatt i vikar byrå har de heller ingen oppsigelses tid. Litt surt for de som var på jobb, uten mulighet for å få hjelp.

Sterne sliter nok litt med nok bakkeutstyr. De har fått levert akkurat nok med utstyr, og når noe ikke virker, må de ta beina til hjelp for å komme seg rundt om på terminalen. Har sett en del av det i det siste.

Men tror ikke det påvirker flytrafikken noe spesielt. Flyene kommer stort sett når de skal, og det samme med avgang.

chocks is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:32   #3
Kingstone
Ops Manager

Kingstone's Avatar

Jobber selv som stuer i Northport på OSL. Og jeg trives veldig bra med min jobb og kollegaer. Er bare så utrolig synd at ledelsen i NP på osl ikke har en fjern anelse om hva det er de driver med og hva som skjer utenfor kontorveggene. Og samtidig som NP og proffice ikke klarer å samarbeide gjør ikke dette saken noe bedre. Vi er underbemannet hver enseste dag og har et utrolig stort press på oss for å gjøre jobben. Og utstyr er det veldig dårlig da mye er på verksted hele tiden. NP i Finland har mye utstyr stående, men vil antagelig ikke sende det over pga av at NP er lagt ut for salg. Siden 1 januar er norwegian det mest punktlige selskapet på osl, dette er vi på ramp utrolig skuffet over! vi jobber omtrendt konstant i nesten 10 timer pr dag og sliter oss ut, men får ingenting igjen! men håper på lysere tider snart da Proffice endelig har skrevet under tariffavtalen og at vi forhåpentligvis blir satt opp i 100% stilling.
Old 19-03-2007, 20:02   #4
Thomas
ScanFlyer Rusty

...og i morgen skal vel NP bytte innsjekksystem på OSL - DET kan bli veldig spennende!
Old 19-03-2007, 21:11   #5
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by Kingstone

Jobber selv som stuer i Northport på OSL. Og jeg trives veldig bra med min jobb og kollegaer. Er bare så utrolig synd at ledelsen i NP på osl ikke har en fjern anelse om hva det er de driver med og hva som skjer utenfor kontorveggene. Og samtidig som NP og proffice ikke klarer å samarbeide gjør ikke dette saken noe bedre. Vi er underbemannet hver enseste dag og har et utrolig stort press på oss for å gjøre jobben. Og utstyr er det veldig dårlig da mye er på verksted hele tiden. NP i Finland har mye utstyr stående, men vil antagelig ikke sende det over pga av at NP er lagt ut for salg. Siden 1 januar er norwegian det mest punktlige selskapet på osl, dette er vi på ramp utrolig skuffet over! vi jobber omtrendt konstant i nesten 10 timer pr dag og sliter oss ut, men får ingenting igjen! men håper på lysere tider snart da Proffice endelig har skrevet under tariffavtalen og at vi forhåpentligvis blir satt opp i 100% stilling.

Hmmm... hørtes kjent ut....

Hilsen,
Laurenz
(ex-Servisair)
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:43   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Quote:
Originally posted by Kingstone

Velkommen på forumet Hr Kingstone
Er enig i at bemanningen er altfor lav til tider, da spesiellt i helgene. Tror det har noe å gjøre med lønnskostnadene i helgene slik at de må kutte ut noen folk. Men allikavel har vi klart å få Norwegian til å bli det mest punktlige flyselskap på ENGM de siste 2 måneder!!! Både Norwegian og passasjerene kan være fornøyd de fleste dager med utførselen av oppdraget. Jeg jobber forresten i PMZ/Oversize-innsjekk NP.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 22:18   #7
Kingstone
Ops Manager

Kingstone's Avatar

Takk MountainDew Er ikke noe nytt at de ønsker å spare penger. Er bare synd det går så mye utover oss som det gjør. men jeg tror og håper dette blir bedre. vi har fått et bra styre i fagforeninga og får veldig god støtte. Er jo bra at vi klarer å få til en så bra punktlighet, men på en måte ikke. mange har blitt utslitt og sykemeldt seg eller sluttet, og dette tallet vil øke hvis det ikke skjer noe veldig fort. men jeg liker egentlig jobben min for mye til å slutte. hvis ikke hadde jeg ikke jobbet der mye lenger. Bare håper at sommeren vil bli godt planlagt. også med tanke på at vi får andre flytyper enn 737, så vi ikke står der en dag med en MD eller A319 og klør oss i hode og prøver å finne ut hvor bakkestrømmen skal kobles inn. hehe.. jeg har jo noe erfaring fra Servisair, men jeg er jo den eneste å. Så da Norwegian leide inn -700 og -800 maskinene fra Sterling fikk jeg litt å gjøre
Old 20-03-2007, 20:41   #8
queso
ScanFlyer Blue

queso's Avatar

Quote:
Originally posted by Thomas

...og i morgen skal vel NP bytte innsjekksystem på OSL - DET kan bli veldig spennende!

Ha! Cutoveren til SwiftCheck gikk langt bedre enn forventet! Største problemene ligger på gatesiden, svært forskjellig (og tungvint) ifht gamle StarCheck..
queso is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 20:50   #9
Thomas
ScanFlyer Rusty

SwiftCheck? Hvor ble det av "RTB"?
Old 20-03-2007, 20:58   #10
queso
ScanFlyer Blue

queso's Avatar

Det heter vel noe sånt som Amadeus SwiftCheck, RTB er systemet det bygger på og programmet det er "skrevet" i heter Babel
queso is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules