![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det går rykter over alt at NAS ønsker å si opp samarbeidet med NP etter alt tullet i det siste, er det noe i de ryktene?
|
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har ikke hørt det ryktet, men tror ikke de skifter. Det meste fungerer veldig bra for tiden, men var litt kjedelig med avisoppslagene (overtidsarbeid) som Norwegian fikk skylden for gjennom media.
Hvem skal de skifte til? Servisair har de jo prøvd før, og SGS er vel ikke så aktuell. Widerøe kan nok gjøre en bra jobb for DY. Det beste er å ha egen handling, Norwegian Ground Handling! Vil koste litt ekstra, men produktet kan de da forme selv slik som de vil ha det. |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis de skal egenhandling bare for seg så spørs det hvor stort trafikkprogram de har om det blir lønnsomt eller ikke på OSL (og hvor flinke de driver det selvfølgelig). Men det er nok mer interessant uansett og kjøpe inn eksternt regner jeg med.
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Servisair Norwegian Handling var kun et triks for å spare noe mons. Det er vel kun DY som tjente noe særlig på det.
Ja, Servisair har de prøvd og med ganske grei resultat. Problemer var det jo selvfølgelig fra tid til annen men det vil det være uansett hvem som handler. Ryktene om oppsigelsen av kontrakten har gått siden den vanskelige starten. Ryktene vil ikke bli borte før Norwegian enten sier opp eller forlenger avtalen. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mange som jeg har snakket med sier det er fornøyd med jobben vi gjør, at ting skjer det kan skje alle handling selskap sier de. og det er jo sant også..
Ulykker,sykdom og folk som ikke møter opp.. Forrige uke da jeg jobbet gikk alt helt flytende og det var virkelig gøy og jobbe. Og vi prøver virkelig og gjøre det beste vi kan. Bedre får vi jo ikke gjort det.
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Virker som Northport omsider begynner og få orden på sakene sine nå omsider selv om vi ikke liker måten dere stuer på.
![]()
#9 | |
N/A
|
![]() Quote:
![]() Dette skulle jeg likt å høre mer om... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Alle vet at SGS sorterer koffertene etter farge foer de laster dem .. saa naar ikke Northport klarer aa levere samme standard, blir det litt misnoeye rundt om i systemet ..
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
northport ja de er sikkert dyktige folk de, har alikevel hørt at det er en del gjennomtrekk der, og har også hørt at en del av de som har daglig kontakt med dem fra nas ikke er så veldig imponert.
men de mest pålitlige episodene er når selskaper som har handling hos både np og sa sier at np ikke leverer særlig godt mange gruer seg til avgangen som np har og da ringer det noen bjeller hos meg i allefall. En annen ting er at servisair har ansatt folk som har jobbet for northport og de forteller noen skrekkeksempler på opplæringssystemet, innunder her kommer eksempler på bagasjehåndteringen som noen ville høre mer om. Her skal jeg fortelle det de som selv har jobbet der sier: de lærer blandt annet at bag merket fragile ikke skal behandles deretter passasjerene har betalt det samme som de andre så noen særbehandling er uaktuelt, også noen sier at de håndteres ekstra hardt... en annen ting er at de lærer at det er northport som gjør det best på osl sa,sgs og widerøe slurver gjør mye feil og fremstilles som amatører i følge folk som holder opplærings kursene deres. jeg har da fått en intrykk av at ledelsen og fremtredene personer i np systemet rett og slett gir et helt feil intrykk av forholdene på flyplassen noe som igjen skaper unødig missnøye selskapene i mellom. når dere sier at northport gjør en bra jobb er jeg ikke enig, når man tar i betrakning håndtering av bagasjen og at en del flygninger av en eller annen grunn til stadighet går 10 min og mer etter rutetid (noe som ikke blir registrert på osl sitt on time tabell før etter 15 min mener jeg å ha hørt?) så er det på de beste dagene til northport i bestefall greit. norwegian kommer ikke til å skifte handling selskap med det første om da ikke nortport går konk da men ikke fra eget initiativ i allefall så galt tror jeg ikke det går men det er klart at det er perioder hvor ting går dirrekte dårlig og det synes jeg at de burde ha ordnet opp i nå de har drevet et snaut år, dette er ikke noe man trenger å være doktor for å greie. håper dere tar dere kraftig sammen når det gjelder BA for det er noe aldeles annet enn norwegian hvor allt er såre enkelt og veldig rett frem, ikke ødelegg for BA bevis at dere er nogenlunde proffe! |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi har i hvertfall ikke blitt lært opp til og ødelegge bagasjen til pax, og fikk heller ikke høre noe dritt om sa,sas eller widerøe. Hvertfall ikke det kurset jeg gikk på.. har vært mye rart hos oss. Og de har blitt ryddet opp i.. og drives fremdeles med.
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
vs 200; Du jobber ikke tilfeldigvis for Servisair?
Mange ansatte hos Servisair synes å ha et enormt behov for å sette ut rykter og slenge generell dritt om Northport. Denne tråden her er jo for eksempel basert på kun synsing og fører til at flere hundre mennesker leser det såkalte "ryktet" fremsatt av en bitter konkurrent og sprer det videre. Hva med å bare passe sine egne saker? Jeg går ikke og baksnakker mine egne bransjekolleger til andre. Det er ekstremt ufin og uprofesjonell oppførsel. |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mye tullball fra Vs 200! Ødelegge bagasje til folk er noe VI IKKE driver på med!!!!
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Nå mener jeg mange av dere som jobber i handlingselskapene må slutte med å skrive negativt om konkurrenten og formidle uinteressante rykter.
Dette blir fjortis prat. Skriv heller om saker når dette er konkrete saker dere kan fronte som fakta! ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hehe ja klart dere i np hengte dere på nå, synes ikke det der var noe dritt, ikke kom jeg meg person angrep og jeg har kunn fortalt det deres egene sier, dere kan selvsagt forsvare det, det ville jeg også gjort, men til dere som ikke jobber på osl det jeg sa på forrige meld er ganske nøyaktig gjenngitt av det tidligere ansatte i np har opplevd selv ikke noe jeg finnner på for annledningen.
hvordan forholdene er der i dag det vet jeg ikke noe som helst om men jeg vet at flyselskapene ser på dere med skepsis enda det er bare deres egen feil men som jeg har sagt tidligere dere har all grunn til forbedring og da vil dere få et mye bedre rykte også. PS jeg synes at dere som jobber i np er koselige folk det er lett å sammarbeide med dere og dere er hyggelige og imøtekommende :wink |
![]() |
![]() |
#19 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Ikke rart det er krig i verden ![]() Jan |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Jeg har ikke vært så mye borti noen fra SA men de jeg har vært borti har alltid vært blid og hjelpsom og/eller høflig og ikke oppførst seg arrogant på noen måte. Og de som dere har fått av oss har vel ikke vært helt fornøyd fra startet av, så da kan det kanskje hende noe av det de sier er oppspinn.. Jeg har ihvertfall ikke hørt om det du sier. Men uansett, alle kan forbedre seg og noe vi jobber med for og gjøre. Jeg trives i hvertfall i NP og liker folka jeg jobber med. Også trivelig og stoppe og snakke med folk i sa,sas eller wf. kjenner noen personer i alle selskapene og alle er like høflige og blide selv om noen i de enkelte selskapene sikkert hater oss. Som Jan sier.. Er det rart det er krig i verden?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA til Northport? | Thomas | Flyforum | 96 | 16-06-2007 22:02 |
Northport | Boeing | Flyforum | 9 | 20-03-2007 20:58 |
Northport selges | TL | Flyforum | 26 | 21-11-2006 11:05 |
Northport | svenk | Flyforum | 6 | 27-10-2006 22:33 |
Northport OY på Gardermoen | rampen | Flyforum | 6 | 13-06-2006 19:21 |