![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er vel egentlig bekreftet innad at BA fra OKT07 går over til NP Handling på OSL.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
1. April var for en stund siden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det trodde jeg også..
![]() |
#4 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Som kunde, ville jeg nok ha ventet 1 år til før jeg hadde valgt NP på et så stort og viktig selskap som BA.
Etter hva jeg forstår så er dette en beslutning på pris og ikke kvalitet og det er pengene som rår i denne bransjen. Et spørsmål som melder seg i mitt hode, er om NP har dumpet prisen langt under kjeller for å "pynte" litt på kundelista. I og med at eier sliter litt med å bli kvitt hele butikken. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er jo ikke bare glede med NP, vi måtte vente 30 min på vann. Da NP sin bil gikk i stykker ig vi måtte vente på SAS... Men det var jo en enklet sak da, de gjør jo en super god jobb ellers syns jeg
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BA har sett kun på pris denne gang. Nå må jo BA sende over folk igjen til å lære opp lasting, oppstart, trafikkavdelingen på nytt, men det går seg vel til detta og, eller??? De er noen mill billigere hos NP enn SA, men det er kjekt å ha bemanningsbyrå som bemanner selskapet, da er det billig å drive handlingselskap. Men jeg lurer litt på lovligheten med å ikke ha faste ansatte, bare ha folk fra byrå...eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som Bluejuice skriver, så skjønner jeg ikke hvordan dette blir "lett", men ja ja..
Som learjet skriver, så er det blitt så alt for mye fokus på penger (ja, dette er jo uungåelig, men..), ref. "14. Juni" tråden. Dette blir som da Man. U. byttet bort fra Sharp som hoved sponsor.. sukk.. Men kommer til å bli spennende dette.. Skal ikke si noe på kompetansen til noen av folkene i NP. Jeg vet det er mange gode folk der, men det ble jo også tatt inn en del "div" personer i start fasen (noe som også selvfølgelig finnes i andre selskaper også), men vet ikke hvor drevene de er på pass og visum regler, og om det kommer noen i retur.. Nei.. Jeg vet ikke jeg. Syntes uansett det er trist for SA, men sånn skjer.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Har selv et lignende arbeidsforhold i en av mine jobber, og skal jeg være helt ærlig, så driter jeg litt i hva som står på lønnsslippen, bare jeg får pengene mine ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jo, er vel fint og dandy det, men med tanke på luftfart, så blir det heller litt kjedelig for arbeidstaker å være annsatt på en slik måte.
Var selv annsatt en liten periode gjennom Adecco for SA, og det gikk jo helt greit, iom. at jeg hadde tid til å jobbe så mye uansett. Men for en fast arbeider, så ville jeg nok heller jobbet for selskapet, istede for gjennom Adecco eller Proffice eller whatever. Vet ikke om Northport har noe slikt, men Servisair har ihvertfall en del avtaler som en kun får tilgang til om en er annsatt av SA. (Lokale avtaler, samt noen på Touchdown.co.uk) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bare for å kverulere og sette tingene litt på spissen..
Du hadde da altså heller vært arbeidsledig enn å være ansatt gjennom et bemanningsbyrå, fordi du da ikke får tilgang til diverse frynsegoder? Fast jobb og lønn er sekundært? Jeg mistenker også at mange blander dette med vikarbyrå og bemannigsbyrå (dog, et byrå kan jo gjøre begge deler) Man kan jo fint være fast ansatt hos byrået, med fast lønn og stillingsprosent. Eneste forskjellen er vel ofte at kontrakter er tidsbegrenset, noe jeg faktisk tror er en fordel i en så varierende bransje som flybransjen. Hjelper fint lite å være fast ansatt i SA eller NP fremfor Adecco, Proffice eller whatever, når de ikke har jobb nok til å beholde en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.
Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd. Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Cedlind:
Det må jeg si ja, ordentlig kverulering! Og for å svare, nei, det var ikke sånn jeg mente det. Jeg ønsker ikke å grave ned hele topicen med mere fram og tilbake om det temaet heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Litt på siden (om ikke akkurat OT), men er det slik at BA vil gå over til å bruke containere på 319 og 320 når T5 åpner på LHR? Mener å ha hørt noe om det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Er det bare meg eller mister servisair selskap etter selskap?
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uttal deg nå, og få en helt annen mening da dere tar over handlinga av BA. Der er det ikke bare å losse bagasje, laste baggajse, pushe og ferdig... Du får snart lære at Norwegian og BA ikke kan sammenlignes på noen måte! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Vi har lært BA oppstart prosedyren, og vi har folk som har jobbet i bransjen lenge! Vi samarbeider med folk fra Arlanda som helt sikker kommer for og lære oss det vi trenger. De har handlet mange forskjellige selskaper og mange flytyper så det blir ikke noe problem. Utstyr står og venter også. Highloaders,osv.. Og det er faste ansatte i NP. Vi gleder oss til og få BA og har ventet på at vi skal handle flere selskaper,endelig får vi sjansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Northport | Boeing | Flyforum | 9 | 20-03-2007 20:58 |
Endringer Northport | learjet | Flyforum | 4 | 12-02-2007 23:24 |
Northport selges | TL | Flyforum | 26 | 21-11-2006 11:05 |