Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-06-2007, 13:44   #1
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default BA til Northport?

Det er vel egentlig bekreftet innad at BA fra OKT07 går over til NP Handling på OSL.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 13:52   #2
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: BA til Northport?

1. April var for en stund siden....
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 13:53   #3
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: BA til Northport?

Det trodde jeg også..
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 13:56   #4
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: BA til Northport?

Som kunde, ville jeg nok ha ventet 1 år til før jeg hadde valgt NP på et så stort og viktig selskap som BA.

Etter hva jeg forstår så er dette en beslutning på pris og ikke kvalitet og det er pengene som rår i denne bransjen.

Et spørsmål som melder seg i mitt hode, er om NP har dumpet prisen langt under kjeller for å "pynte" litt på kundelista. I og med at eier sliter litt med å bli kvitt hele butikken.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 14:17   #5
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
Default Re: BA til Northport?

Det er jo ikke bare glede med NP, vi måtte vente 30 min på vann. Da NP sin bil gikk i stykker ig vi måtte vente på SAS... Men det var jo en enklet sak da, de gjør jo en super god jobb ellers syns jeg
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 16:14   #6
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: BA til Northport?

BA har sett kun på pris denne gang. Nå må jo BA sende over folk igjen til å lære opp lasting, oppstart, trafikkavdelingen på nytt, men det går seg vel til detta og, eller??? De er noen mill billigere hos NP enn SA, men det er kjekt å ha bemanningsbyrå som bemanner selskapet, da er det billig å drive handlingselskap. Men jeg lurer litt på lovligheten med å ikke ha faste ansatte, bare ha folk fra byrå...eller?
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 16:39   #7
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: BA til Northport?

Som Bluejuice skriver, så skjønner jeg ikke hvordan dette blir "lett", men ja ja..
Som learjet skriver, så er det blitt så alt for mye fokus på penger (ja, dette er jo uungåelig, men..), ref. "14. Juni" tråden.

Dette blir som da Man. U. byttet bort fra Sharp som hoved sponsor.. sukk..

Men kommer til å bli spennende dette.. Skal ikke si noe på kompetansen til noen av folkene i NP. Jeg vet det er mange gode folk der, men det ble jo også tatt inn en del "div" personer i start fasen (noe som også selvfølgelig finnes i andre selskaper også), men vet ikke hvor drevene de er på pass og visum regler, og om det kommer noen i retur..

Nei.. Jeg vet ikke jeg. Syntes uansett det er trist for SA, men sånn skjer..
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 16:43   #8
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Som Bluejuice skriver, så skjønner jeg ikke hvordan dette blir "lett", men ja ja..
Som learjet skriver, så er det blitt så alt for mye fokus på penger (ja, dette er jo uungåelig, men..), ref. "14. Juni" tråden.

Dette blir som da Man. U. byttet bort fra Sharp som hoved sponsor.. sukk..

Men kommer til å bli spennende dette.. Skal ikke si noe på kompetansen til noen av folkene i NP. Jeg vet det er mange gode folk der, men det ble jo også tatt inn en del "div" personer i start fasen (noe som også selvfølgelig finnes i andre selskaper også), men vet ikke hvor drevene de er på pass og visum regler, og om det kommer noen i retur..

Nei.. Jeg vet ikke jeg. Syntes uansett det er trist for SA, men sånn skjer..
De kan jo headhunte oss som sitter med BA-kompetanse Men billige er vi ikke
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 17:15   #9
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by Bluejuice
Men jeg lurer litt på lovligheten med å ikke ha faste ansatte, bare ha folk fra byrå...eller?
Er vel fullt lovlig det? Og kan jo fint være fast ansatt selv om de får lønna fra et bemanningsselskap og ikke NP?
Har selv et lignende arbeidsforhold i en av mine jobber, og skal jeg være helt ærlig, så driter jeg litt i hva som står på lønnsslippen, bare jeg får pengene mine
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 17:42   #10
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: BA til Northport?

Jo, er vel fint og dandy det, men med tanke på luftfart, så blir det heller litt kjedelig for arbeidstaker å være annsatt på en slik måte.

Var selv annsatt en liten periode gjennom Adecco for SA, og det gikk jo helt greit, iom. at jeg hadde tid til å jobbe så mye uansett.
Men for en fast arbeider, så ville jeg nok heller jobbet for selskapet, istede for gjennom Adecco eller Proffice eller whatever.
Vet ikke om Northport har noe slikt, men Servisair har ihvertfall en del avtaler som en kun får tilgang til om en er annsatt av SA. (Lokale avtaler, samt noen på Touchdown.co.uk)
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 17:53   #11
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: BA til Northport?

Bare for å kverulere og sette tingene litt på spissen..

Du hadde da altså heller vært arbeidsledig enn å være ansatt gjennom et bemanningsbyrå, fordi du da ikke får tilgang til diverse frynsegoder? Fast jobb og lønn er sekundært?

Jeg mistenker også at mange blander dette med vikarbyrå og bemannigsbyrå (dog, et byrå kan jo gjøre begge deler)
Man kan jo fint være fast ansatt hos byrået, med fast lønn og stillingsprosent. Eneste forskjellen er vel ofte at kontrakter er tidsbegrenset, noe jeg faktisk tror er en fordel i en så varierende bransje som flybransjen. Hjelper fint lite å være fast ansatt i SA eller NP fremfor Adecco, Proffice eller whatever, når de ikke har jobb nok til å beholde en.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 17:54   #12
Huttetu
Newcomer
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 15
Default Re: BA til Northport?

Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.

Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd.

Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig !
Huttetu is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 18:03   #13
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by Huttetu

Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.

Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd.

Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig !
Hvor lenge har du jobba i flybransjen til å kunne utale deg om dette?
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 18:04   #14
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: BA til Northport?

Cedlind:
Det må jeg si ja, ordentlig kverulering! Og for å svare, nei, det var ikke sånn jeg mente det. Jeg ønsker ikke å grave ned hele topicen med mere fram og tilbake om det temaet heller.
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 20:21   #15
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by Bluejuice

Quote:
Originally posted by Huttetu

Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.

Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd.

Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig !
Hvor lenge har du jobba i flybransjen til å kunne utale deg om dette?
Det står hos servisair at NP har fått BA, og det er et faktum
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 20:36   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,029
Default Re: BA til Northport?

Litt på siden (om ikke akkurat OT), men er det slik at BA vil gå over til å bruke containere på 319 og 320 når T5 åpner på LHR? Mener å ha hørt noe om det?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 20:58   #17
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: BA til Northport?

Er det bare meg eller mister servisair selskap etter selskap?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 21:10   #18
chocks
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 87
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by Huttetu

Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.

Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd.

Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig !
NP ansatt?

Uttal deg nå, og få en helt annen mening da dere tar over handlinga av BA.
Der er det ikke bare å losse bagasje, laste baggajse, pushe og ferdig... Du får snart lære at Norwegian og BA ikke kan sammenlignes på noen måte!
chocks is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 21:43   #19
SK1399
ScanFlyer Silver
 
SK1399's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by chocks

Quote:
Originally posted by Huttetu

Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.

Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd.

Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig !
NP ansatt?

Uttal deg nå, og få en helt annen mening da dere tar over handlinga av BA.
Der er det ikke bare å losse bagasje, laste baggajse, pushe og ferdig... Du får snart lære at Norwegian og BA ikke kan sammenlignes på noen måte!
Bare av nyssjerighet; hva er det som er så spessielt med BA handlingen? foruten at BA har lengre liggetid enn en gjennomsnitts smågris på OSL..
SK1399 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 22:37   #20
NP-ENGM
Newcomer
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by Bluejuice

BA har sett kun på pris denne gang. Nå må jo BA sende over folk igjen til å lære opp lasting, oppstart, trafikkavdelingen på nytt, men det går seg vel til detta og, eller??? De er noen mill billigere hos NP enn SA, men det er kjekt å ha bemanningsbyrå som bemanner selskapet, da er det billig å drive handlingselskap. Men jeg lurer litt på lovligheten med å ikke ha faste ansatte, bare ha folk fra byrå...eller?
Må de det?
Vi har lært BA oppstart prosedyren, og vi har folk som har jobbet i bransjen lenge!
Vi samarbeider med folk fra Arlanda som helt sikker kommer for og lære oss det vi trenger. De har handlet mange forskjellige selskaper og mange flytyper så det blir ikke noe problem.
Utstyr står og venter også. Highloaders,osv..
Og det er faste ansatte i NP. Vi gleder oss til og få BA og har ventet på at vi skal handle flere selskaper,endelig får vi sjansen.
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Northport Boeing Flyforum 9 20-03-2007 20:58
Endringer Northport learjet Flyforum 4 12-02-2007 23:24
Northport selges TL Flyforum 26 21-11-2006 11:05
Northport svenk Flyforum 6 27-10-2006 22:33
Northport OY på Gardermoen rampen Flyforum 6 13-06-2006 19:21


All times are GMT +2. The time now is 07:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.