![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Idag som FNs dystre klimarapport er lagt fram kommer maset fra b.l.a "fremtiden i våre hender" om å fly mindre igjen..
![]() Men hva kan flyprodusentene gjøre? Boeing satser jo på lettere fly som 787, og på det flyet blir vel utslippene ca 10-20 % mindre enn idag.. Og hva med de som flyr med tilårskomne fly (feks Norwegian), skal de "tvinges" til å bytte til nyere fly med mindre utslipp og mer moderne teknologi?? Vi som er flyentusiaster ønsker vel ikke mindre flytrafikk, snarere tvert imot??!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis flytrafikken fortsetter å øke skal du siokke se bort fra at andelen kan øke også. Selv om det meste av reduksjonen i CO2 må tas andre steder synes jeg det blir feil å si at flytrafikken ikke skal bidra med noe. Mange bekker små, etc.
Ja, jeg er også flyentusiast, men miljøet bryr seg dessverre ikke så mye om hvilken hobby jeg liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skal det virkelig koste en hundrings å fly til middelhavet når det koster en 4-500 kroner med tog til Bergen?:huh:
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Men så kan du plusse på ca NOK 5000,- for en fleksibel billett for en stakkar som bor (i følge Farmer) i Sentrale strøk, he he Egil
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tankevekkende om flyreiser og miljø | AirbusTrond | Småprat | 16 | 29-01-2017 14:27 |
Hjelp til bacheloroppgave: Fly og miljø | Bachelor | Småprat | 5 | 05-05-2014 14:35 |
Giftig cabin miljø....? | DyRayBan | Flyforum | 7 | 12-05-2011 08:14 |
Luftfart og miljø | Tally-Ho | Flyforum | 18 | 06-05-2010 17:18 |