![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne artikkelen synes jeg er tankevekkende. Den er godt skrevet, så anbefales.
![]() http://harvest.as/artikkel/a-fly-er-det-verste-vi-gjor1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Han har mange gode poenger,men hvordan ville verden sett ut uten turisme og handel på tvers av kontinentene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig bra artikkel. Selv skyldig, skammer meg, men vil se verden. Prøver iallefall å bli værende ett par uker når jeg først drar på ferie. Selv om jeg er skyldig i ett par dagsturer til London...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Pøh... det er bare å gafle innpå NOX, så blir du klimanøytral
http://fnate.blogg.no/1485369965_klimanytral_fnat.html Godt smaker det også
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Få sperret inne han der Gjennomsnittsnordmannen, så er problemet løst. Så kan vi fokusere på nioe som er viktigere. Få stoppet den globale oppvarmingen på Mars, som er verre enn vår. Den må under kontroll før vi sender kuer opp dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Upgrade me....
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Følte meg skyldig av og til før da jeg fløy tomme jumboer fra Los Angeles til Inchan i Syd Korea: 120 tonn med drivstoff som bare ble omgjort til utslipp.
Skjønt på en slik tur hadde vi noen bur på størrelse med et hundehus som inneholdt, snakes, frogs and lizards. Aner ikke hva Koreaneren gjorde med disse stakkars dyra, spiste dem kanskje? Grunnen til alle tom flygingene var at eksporten bare fikk en vei. Wet lease kontrakt for Asiana Cargo. Hver uke sender dem tomme fly over Stillehavet. Fløy mye cargo på Atlanteren også, men da hadde vi last begge veier. Flydd mye tomme pax fly også, som regel ferje flyging til Haj kontrakter. Der kan man snakke om mye miljø plyndring også, hundretusener Muslimer som flyr til Mekka for å kaste sten på djevelen. Godt eksempel på at overtro ikke er bra for planeten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Som enn annen her inne sa: Jeg flyr bare kollektivt om dagen
![]()
![]() |
#11 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Ja ja, jeg har vel ikke verdens beste samvittighet med tanke på korte dagsturer og korte helgeturer som skal inneholde flest segmenter. Hjelper det å si man flyr kollektivt når en tur fra OSL til Ängelholm går via både CPH og ARN, tre segmenter til Skåne...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fra store norske leksikon ''For 8500 år siden var hele isdekket smeltet ned, og klimaet ble raskt betydelig varmere enn dagens. Hardangervidda ble skogkledt, og skoggrensen lå ca. 300 meter høyere enn i dag. Breene kom imidlertid tilbake i høyfjellet for mindre enn 5000 år siden og gikk betydelig frem under klimaforverringen under den lille istid, som kulminerte 1750 (Nigardsbreen, Jostedalsbreen).'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Det er jo ingen som benekter at klimaendringer har funnet sted uten menneskelig påvirkning, og fremdeles ville ha gjort det. Men å benekte at den økende mengden av CO2 i atmosfæren og havet som er resultat av menneskelig aktivitet har innvirkning på klimaet er som å tro på julenissen. Hastigheten på endringene er jo også en annen enn det man har sett før.
Og når de aller, aller fleste klimaforskere er enige om dette kan ikke jeg sette meg på min høye hest og si at dette ikke er sant. Ønske det, ja. Men tro det, nei. I tillegg, når all verdens konspirasjonsteoretikere og andre raringer med foliehatt hiver seg på blant "realistene" er det all grunn til å være skeptisk. Stone out. Dette er et flyforum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I fremtiden vil dette ikke være et "småprat" tema, tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Best og verst på miljø på Heathrow | LN-MOW | Flyforum | 3 | 22-05-2018 12:35 |
Giftig cabin miljø....? | DyRayBan | Flyforum | 7 | 12-05-2011 08:14 |
Luftfart og miljø | Tally-Ho | Flyforum | 18 | 06-05-2010 17:18 |