![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Nye SW737-700 maskiner i ørkenen i 2002? Var det billigere etter 11 september å sette de på bakken i påvente av bedre tider? Trodde ikke SW merket 11 september i like stor grad som de store jeg?
http://www1.airliners.net/open.file?id=0830922&size=M
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
Tja stod det ikke ganske greit forklart i teksten under bildet:
"Few people know that when Southwest deferred the deliveries of their new -700's Boeing parked them in the desert for a few months. This whole row is Southwest -700's in storage" Antar det er endel bedre lagringsforhold for fly i ørkenen enn i Seattle ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,863
|
![]()
WN var ikke like paavirket som de store, men ogsaa WN merket nedgangen.....det hender at nye fly gaar rett i oerkenen en periode....AF hadde en 777-200 som satt i oerkenen i 2 maaneder, og det interessant var flyet var ikke offesielt levert, og ikke fullt betalt foer det ble floeyet opp til Everett, kontrolert og saa floeyet til CDG....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,802
|
![]()
Står det fortsatt fabrikknye maskiner parkert i ørkenen rundt omkring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,863
|
![]()
Ja i kortere eller lengre tid gjoer det, det bygges fra tid til annen "hvite tails" som er maskiner hvor den opprinnelige kjoeper trekker seg mens maskinen er i produksjon og disse staar ofte lagret i lengre tid....historisk sett var vel Busy Bee's 737 en slik maskin, uten at jeg vet om den stod i oerkenen noen gang, men den ble bygget for en annen kunde enn BB.
Det var vel ogsaa en DC-10 eller MD-11 som ble floeyet rett oerkenen....og som ble staaende i en aarrekke pga pant.......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Voldsomt dyrt å ha slikt stående i ørkenen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
dette er jo et gammelt bilde, og jeg tror det er lite med fabrikkenye fly i Arizona om dagen - det er nok end el DC-10'ere, 727 og DC-9 og kanskje en og annen eldre 767/757, men det er stor etterspørsel etter fly om dagen - særlig fra Kina og India og Midt-Østen - så kurante fly blir nok ikke stående lenge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er dette til? | ENGM 911 | Flyteknisk forum | 6 | 06-07-2010 22:00 |
Hva var dette for livery?? | rampen | Flyhistorisk forum | 11 | 24-06-2010 16:34 |
WF og rekruttering - er dette årsaken? | starwarsfan | Flyforum | 13 | 11-03-2008 14:24 |
Hva slags selskap var dette? | EB | Flyforum | 4 | 25-02-2007 23:48 |
Hva var dette ? | G-COLE | Flyforum | 11 | 18-04-2005 13:21 |