![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Dette må vel være åresaken til at WF nå rekrutterer flere CC, samt at de har varslet rekruttering av flere flyvere?
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/03/10/529270.html Kan vel ikke bare være at _alle_ flykter til Norwegian om dagen som er grunnen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja som jeg bl.a. nevnte på PM tidligere, begynte jo WF å rekruttere innen
denne pressemeldingen fra SAS og Widerøe ble sluppet. Så det var ingen tvil om at Widerøe kom til å få inn mer materiell, og dette er nok i hovedsak årsaken til at de nå rekrutterer bl.a. CC. Men det er ikke til å stikke under en stol, at WF også har mistet en del CC til bl.a. Norwegian.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alle flykter ikke til Norwegian
![]() Grunnen til at vi rekrutterer flere cc er pga større q400 flåte
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det er det som sagt ingen tvil om, hvis nå bla. Torp blir en ren
-Q400 base - i tillegg til økning av antall maskiner ellers på rutenettet er det ingen tvil om - at det blir behov for mer folk. Men at det har vært noe mer gjennomtrekk i WF er det ingen tvil om, etter at DY begynte med sin mer eller mindre massive rekruttering. WF har jo sågar tidligere hatt div. "cash-bonus" for at folk skal gjennomføre kurs og starte opp jobb, uten å slutte i mellomtiden.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Antall CC som har gått fra WF til DY er ikke mer en hva som er normalt. Når et norsk flyselskap rekrutterer så mye som DY har gjort er det helt normalt at også noen forlater WF til fordel for DY. Som jeg har sagt før har de fleste gått over til DY pga mulighet for base der de bor. Torp kommer til å bli ren Q400-base
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ja herregud... at WF i det hele tatt har igjen kabinpersonale fordi alle har takket ja til en glamorøs karriere i DY er jo egentlig merkelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
DY Glamorøst? Hehe!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva legger man her i glamorøst? Jeg har jobbet i WF mange ( flotte ) år og er nå i DY. Forskjellen er i grove trekk slik:
Flytype. Mye mer effektiv programmering og utnytting av crew i DY Crewmat ombord hos DY. Lite nightstop hos DY, fly og crew hjem til base. Arbeidstidssystem, 5:4 DY, 7:6 WF (med noen undersystemer) Lønn, i grove trekk det samme. Arbeidsmiljø blant crew utmerket hos begge. Vi har det rett og slett topp på jobb ![]()
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 11-03-2008 at 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Coffee, tea?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg synes det var glamorøst med weekend stopp på Andenes jeg!
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
det er flott at DY gjør det bra, jeg vet det er et godt arbeidsmiljø der - men det er allikevel en arbeidsplass jeg aldri kunne tenkt meg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når man snakker om forhold i de ulike selskapene, og som noen var inne på her; lønn. Hva er kapteinlønnen for en i SAS, WF og DY? Er det store forskjeller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om rekruttering til kabin - Om referansesjekk og lærlingordning | FlyGuy | Flyforum | 15 | 02-03-2011 19:19 |
Hva var årsaken til dette? | MartinL | Flyforum | 6 | 23-11-2006 08:48 |
Pilot-rekruttering | Blubird | Flyforum | 4 | 16-03-2006 16:25 |
Årsaken til at flere av SAS sine 340 er LN? | morr | Flyforum | 0 | 20-07-2005 11:35 |