![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
|
![]()
Dette må vel være åresaken til at WF nå rekrutterer flere CC, samt at de har varslet rekruttering av flere flyvere?
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/03/10/529270.html Kan vel ikke bare være at _alle_ flykter til Norwegian om dagen som er grunnen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Ja som jeg bl.a. nevnte på PM tidligere, begynte jo WF å rekruttere innen
denne pressemeldingen fra SAS og Widerøe ble sluppet. Så det var ingen tvil om at Widerøe kom til å få inn mer materiell, og dette er nok i hovedsak årsaken til at de nå rekrutterer bl.a. CC. Men det er ikke til å stikke under en stol, at WF også har mistet en del CC til bl.a. Norwegian.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
|
![]()
Alle flykter ikke til Norwegian
![]() Grunnen til at vi rekrutterer flere cc er pga større q400 flåte
__________________
**************** Take Your seats... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Ja det er det som sagt ingen tvil om, hvis nå bla. Torp blir en ren
-Q400 base - i tillegg til økning av antall maskiner ellers på rutenettet er det ingen tvil om - at det blir behov for mer folk. Men at det har vært noe mer gjennomtrekk i WF er det ingen tvil om, etter at DY begynte med sin mer eller mindre massive rekruttering. WF har jo sågar tidligere hatt div. "cash-bonus" for at folk skal gjennomføre kurs og starte opp jobb, uten å slutte i mellomtiden.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
|
![]()
Antall CC som har gått fra WF til DY er ikke mer en hva som er normalt. Når et norsk flyselskap rekrutterer så mye som DY har gjort er det helt normalt at også noen forlater WF til fordel for DY. Som jeg har sagt før har de fleste gått over til DY pga mulighet for base der de bor. Torp kommer til å bli ren Q400-base
__________________
**************** Take Your seats... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
ja herregud... at WF i det hele tatt har igjen kabinpersonale fordi alle har takket ja til en glamorøs karriere i DY er jo egentlig merkelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
DY Glamorøst? Hehe!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Hva legger man her i glamorøst? Jeg har jobbet i WF mange ( flotte ) år og er nå i DY. Forskjellen er i grove trekk slik:
Flytype. Mye mer effektiv programmering og utnytting av crew i DY Crewmat ombord hos DY. Lite nightstop hos DY, fly og crew hjem til base. Arbeidstidssystem, 5:4 DY, 7:6 WF (med noen undersystemer) Lønn, i grove trekk det samme. Arbeidsmiljø blant crew utmerket hos begge. Vi har det rett og slett topp på jobb ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 11-03-2008 at 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Coffee, tea?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Jeg synes det var glamorøst med weekend stopp på Andenes jeg!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
det er flott at DY gjør det bra, jeg vet det er et godt arbeidsmiljø der - men det er allikevel en arbeidsplass jeg aldri kunne tenkt meg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Når man snakker om forhold i de ulike selskapene, og som noen var inne på her; lønn. Hva er kapteinlønnen for en i SAS, WF og DY? Er det store forskjeller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om rekruttering til kabin - Om referansesjekk og lærlingordning | FlyGuy | Flyforum | 15 | 02-03-2011 19:19 |
Hva var årsaken til dette? | MartinL | Flyforum | 6 | 23-11-2006 08:48 |
Pilot-rekruttering | Blubird | Flyforum | 4 | 16-03-2006 16:25 |
Årsaken til at flere av SAS sine 340 er LN? | morr | Flyforum | 0 | 20-07-2005 11:35 |