![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
Etter hva jeg leser vil IAG i dag si opp 12.000 ansatte, uten at jeg vet noen fordeling mellom landene eller selskapene.
Spanske myndigheter jobber også med en pakke, men de er nok kanskje mest interresert i Iberia og Vueling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]() Quote:
https://www.cityam.com/breaking-iag-...-redundancies/ Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]()
BBC skriver også at de 12.000 det er snakk om gjelder British Ariways:
https://www.bbc.com/news/business-52462660 Det vil si 25% av alle ansatte |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,618
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]() Quote:
Fryktelig uansett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Kan også her være forskjellige permiteringsregler i forskjellige land som slår inn. BA er også veldig tunge på longhaul som antagelig får en større knekk enn innenriks og intra-EU. Jeg har ikke tall, men vil tro at Iberia har større andel shorthaul ifht longhaul enn BA?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]()
Ifølge VG skal 1 av 4 piloter få sparken
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...t_nyhetsdognet Huff og huff |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
https://news.sky.com/story/coronavir...ilots-11981107 Ser man på de drastiske kuttene europeiske selskap planlegger, fremstår Norwegian sine kuttplaner vel optimistiske. Jeg antar at en del selskap ser sitt snitt til å presse gjennom dårligere arbeidstidsordninger, pensjoner og lønnsmatriser. Piloter og andre i reiseliv står foran en rasering av vilkår, siden de står med ryggen mot veggen og får beskjed om take it, or leave it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]() Quote:
Etter norske regler, så må jo en ansatt man først trenger sommeren 2021 også måtte bli sagt opp Ellers så advarer BA at de vurdere legge ned alt på Gatwick https://www.bbc.com/news/business-52489013 Quote:
Last edited by Someone; 30-04-2020 at 15:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]()
BBC melder også følgende:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Ifg planespotters har de 142 fly, og skal ned på 110-120, dvs en reduksjon på 19%. BA skal redusere pilotantallet med 22% som følge av reduksjon i volum. Utgangspunktet deres var veldig forskjellig, skakkjørt lavkost og veldrevet fullservice. Da hadde jeg forventet at BA hadde kuttet mindre, ikke mer, enn DY. Og ja, det kommer garantert flere oppsigelser i DY, men alle man forventer å ha tilbake i jobb innen et år vil det være billigere å permittere (så sant permitteringsperioden blir øket til 52 uker) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 981
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
Iberia og Vueling har tilsammen fått låne 1 milliard Euro gjennom spanske statsgarantier
https://www.flightglobal.com/strateg...138177.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 981
|
![]()
Ikke overraskende har også øksa funnet veien til den grønne delen av IAG og det annonseres kutt der. Det har vært 50% lønn for 50% arbeid for alle ansatte og det er jo forsåvidt greit nok men når det i praksis er for 5% arbeid for de flygende blir det jo ironisk nok effektivt en lønnsøkning... Så får en se hvor det bærer hen og hvordan det fordeles mellom avdelingene.
Quote:
Last edited by Turtle; 01-05-2020 at 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]()
https://www.ft.com/content/a324d3d9-...5-e25477dd529e
Artikkel bak betalingsmur Quote:
Last edited by Someone; 07-05-2020 at 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
Mens IAG er pessimistisk på lang sikt og tror det tar opp til 3 år for trafikken tar seg opp igjen, er de mer positive på kort sikt og håper fly 50% av programmet innen utgangen av juli.
Longhaul operasjonene (til BA) vil ble restartet med A350 og 787, mens 747 og 777 maskinene, som i stor grad er eiet, er billigere å la stå parkert til de trengs eller pensjoneres Men generelt så kutter IAG kraftig i leveringene av nye fly fremover, spesielt innen shorthaul Last edited by Someone; 07-05-2020 at 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,193
|
![]()
BA har visst belånt 48 fly for å få tilgang til cash
https://londonairtravel.com/2020/05/...ages-aircraft/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
BA har fjernet setene i 2 777-200ER maskiner for å øke fraktkapasiteten
https://www.flightglobal.com/airline...138614.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa - hvordan skal de reddes? | Someone | Flyforum | 128 | 19-10-2023 06:29 |
Icelandair - Hvordan skal de reddes? | Someone | Flyforum | 43 | 08-02-2023 20:53 |
Hvordan skal vi komme oss hjem? | Polaris | Reiseforum | 43 | 11-08-2011 17:49 |
Modeller - Hvordan skal man begynne? | Twin Otter | Samlerhjørnet | 9 | 28-02-2010 06:46 |
SAS kan reddes. | C172 | Flyforum | 29 | 17-08-2009 01:53 |