![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Kremt, ja de her charterreisene.... Viser seg at jeg og bestevenninna mi kommer hjem på en LØRDAG. Lørdager ja, da det faen ikke går fly. Så det ser skrekkelig nok ut til at vi lander rundt 16.00 på Lørdag og må sitte helt til Søndag for å komme oss hjem mellom Oslo-Tromsø.
Er det noe jeg ikke har sjekket? Alternative routinger via Torp eller Rygge (nei for det går det vel ikke rute med lenger) på Lørdager? AIRLINE COMPANIES - Y U NO FLY SATURDAYS?!
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gidder ikke fly uten pax .... det er omtrent null demand lørdag ettermiddag/kveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tog? Til Trondheim eller Bodø og fly derifra?
Textfiller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Går ingen fly derifra heller. Det seneste flyet jeg kan finne fra sør til nord eller intra-nord på lørdager til høsten går fra OSL kl. 13.55.
Tror nok dere må belage dere på en overnatting. Kan jo ta det som en ekstra feriedag til å se Oslo. Og om budsjettet er stramt så har jo terminalen på OSL fått gode kritikker som overnattingssted ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Naaa, da skal jeg heller rave i en liten radius rundt Gardermoen og se om jeg ikke finner kjentfolk å krasje på ei soffa hos (2 blonde jenter søker overnatting?! *blafre med øya og snurre på hårlokk*
![]() Tenkte også på å lage en litt artig routing OSL-TRD-BOO-TOS, men det går jo virkelig ikke fly. Hmpf. Takk for tips lell, i verste fall tester vi ut Gardermoen som gratis student-hotell ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Om du ikke har mulighet for student-billett, så ville jeg slått til på DY sin pris på 1599,- ASAP. Du reiser nå i høysesong, så dette er den beste prisen du vil få med fly. Husk også at det koster 1099,- på mandag, så er dere to stk. kan dere sjekke inn på et hotell for en tusenlapp i Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Sånn for the record så fant jeg ingen ruting med BT som får dere fram samme dag heller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Gidder ikke å fly - period (og de avgangene som går er sprutfulle og ligger fort opp mot NOK 2000 envei) --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.852709,10.784720
![]() |
![]() |
#9 |
Amatør
|
![]()
NSB til Bodø, tar en 17 timer med kjapp overgang i Trondheim om dere tar 16.07 avgangen fra Oslo S. Passer bra med Hurtigruta i Bodø og etter en natt på dekket er dere i Tromsø.
Alternativt SJ via Hallsberg - Ånge - Boden - Kiruna til Narvik og derfra er det ikke langt til Tromsø vel. Men ellers tror jeg at jeg ville gått for et av de andre forslagene her, ellers kan dere få et av gavekortene mine på Stena Saga og ta en natt ombord på båten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Ev. sjekke om det går en charter til Tromsø fra et sted i nærheten av feriedestinasjonen deres på lørdagen (Antalya/Dalaman/Rhodos er fx i overkommelig nærhet av hverandre), kjøpe en ny en-veis returbillet, komme hjem en dag før, og i beste fall gå i pluss økonomisk, det er teorien da..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om dere er på jakt etter billig overnatting kan jeg anbefale hotellet jeg ligger på når jeg er på jobb, Gardermoen AirPort hotell. Dere får dere tak over hodet, to senger og frokost til ca 6-700,- kr. Om dere går ifra terminalen så tar det ca 45 min. Mens buss 55 går hvert 20. minutt og koster 60,- kr. Lokalbuss går vel en gang i timen og koster 30,-.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Forøvrig forsøkte jeg å søke på tog til Trondheim på et par tilfeldige lørdager, men det ser ut som det siste går fra OSL i 15-tiden - i hvertfall med ledige billetter de lørdagene jeg søkte på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Amatør
|
![]() Quote:
Helt riktig det med nattogene, Nordlandsbanen er selvfølgelig unntaket. ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Med Carlssonvennekoden bør dere finne rom på Park Inn til ca det samme....og da slipper dere ta buss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Free Luigi
|
![]()
Wait what, er det flere hotell i nærheten av Gardermoen? *enter blonde mode*
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Tromsø » Kreta Chania Avreise: Lør 10 sep 2011, kl. 08:40 med SAS (5t 5 min) Ankomst Kreta Chania: Lør 10 sep 2011, kl. 14:55 Hjemreise: Lør 17 sep 2011, kl. 15:55 med SAS (5t 10 min) Ankomst Tromsø: Lør 17 sep 2011, kl. 20:05 (Tromsø-Kreta/Chania 16/4 - 8/10) Sikkert dyrt pr.i dag, men ER altså mulig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Free Luigi
|
![]()
Jess, men hur skal man komme seg fra JTR til CHQ? Den anser jeg som muliggens like tidskrevende og stressende som hotell på OSL
![]()
![]() |
#20 | |
The Heraklion Spotter :)
|
![]() Quote:
![]() TK ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan komme seg til Friedrichshafen | LN-KEH | Reiseforum | 8 | 18-06-2024 23:55 |
Hvordan komme i kontakt med THAI? | A-380 | Reiseforum | 7 | 09-02-2011 02:34 |
Skal komme meg fra LAX til SEA: Hvordan? | Martin | Reiseforum | 38 | 20-09-2010 03:20 |
Ser ut som jeg dropper Bangkok - hvordan komme hjem fra KL på best mulig måte? | gardkarlsen | Reiseforum | 9 | 02-12-2008 01:08 |
Hvordan komme seg til Southampton? | LCH | Flyforum | 5 | 04-09-2005 12:47 |