Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-08-2011, 23:55   #1
Polaris
Free Luigi

Default Hvordan skal vi komme oss hjem?

Kremt, ja de her charterreisene.... Viser seg at jeg og bestevenninna mi kommer hjem på en LØRDAG. Lørdager ja, da det faen ikke går fly. Så det ser skrekkelig nok ut til at vi lander rundt 16.00 på Lørdag og må sitte helt til Søndag for å komme oss hjem mellom Oslo-Tromsø.

Er det noe jeg ikke har sjekket? Alternative routinger via Torp eller Rygge (nei for det går det vel ikke rute med lenger) på Lørdager?

AIRLINE COMPANIES - Y U NO FLY SATURDAYS?!
Old 09-08-2011, 01:11   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Hvordan skal vi komme oss hjem?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

AIRLINE COMPANIES - Y U NO FLY SATURDAYS?!
Gidder ikke fly uten pax .... det er omtrent null demand lørdag ettermiddag/kveld.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 01:24   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Tog? Til Trondheim eller Bodø og fly derifra?

Textfiller.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 01:56   #4
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Tog? Til Trondheim eller Bodø og fly derifra?
Går ingen fly derifra heller. Det seneste flyet jeg kan finne fra sør til nord eller intra-nord på lørdager til høsten går fra OSL kl. 13.55.

Tror nok dere må belage dere på en overnatting. Kan jo ta det som en ekstra feriedag til å se Oslo.

Og om budsjettet er stramt så har jo terminalen på OSL fått gode kritikker som overnattingssted : http://www.sleepinginairports.net/li...=International (tror det var via FlyerTalk jeg kom over den sida )
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 02:22   #5
Polaris
Free Luigi

Naaa, da skal jeg heller rave i en liten radius rundt Gardermoen og se om jeg ikke finner kjentfolk å krasje på ei soffa hos (2 blonde jenter søker overnatting?! *blafre med øya og snurre på hårlokk* ). Var bare litt kjipt at hele Lørdagen "går bort".

Tenkte også på å lage en litt artig routing OSL-TRD-BOO-TOS, men det går jo virkelig ikke fly. Hmpf. Takk for tips lell, i verste fall tester vi ut Gardermoen som gratis student-hotell (hey det rimte)
Old 09-08-2011, 03:26   #6
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Om du ikke har mulighet for student-billett, så ville jeg slått til på DY sin pris på 1599,- ASAP. Du reiser nå i høysesong, så dette er den beste prisen du vil få med fly. Husk også at det koster 1099,- på mandag, så er dere to stk. kan dere sjekke inn på et hotell for en tusenlapp i Oslo.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 04:46   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Om du ikke har mulighet for student-billett, så ville jeg slått til på DY sin pris på 1599,- ASAP. Du reiser nå i høysesong, så dette er den beste prisen du vil få med fly. Husk også at det koster 1099,- på mandag, så er dere to stk. kan dere sjekke inn på et hotell for en tusenlapp i Oslo.
Nå tror jeg det ikke det er snakk om førstkommende lørdag, men til høsten en gang. Jf. tidligere tråd: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68740page=1

Sånn for the record så fant jeg ingen ruting med BT som får dere fram samme dag heller
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 05:12   #8
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Gidder ikke fly uten pax .... det er omtrent null demand lørdag ettermiddag/kveld.
Lørdager ? Forsøk Oslo - Kristiansand Mandag "morgen" 14:35 ! Eller Oslo - Stavanger mandag tirsdag første mulighet med DY har stort sett vært 16:25 - snakk selskaper som lar deg sove lenge !!
Gidder ikke å fly - period (og de avgangene som går er sprutfulle og ligger fort opp mot NOK 2000 envei)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.852709,10.784720
Old 09-08-2011, 09:29   #9
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

NSB til Bodø, tar en 17 timer med kjapp overgang i Trondheim om dere tar 16.07 avgangen fra Oslo S. Passer bra med Hurtigruta i Bodø og etter en natt på dekket er dere i Tromsø.

Alternativt SJ via Hallsberg - Ånge - Boden - Kiruna til Narvik og derfra er det ikke langt til Tromsø vel.

Men ellers tror jeg at jeg ville gått for et av de andre forslagene her, ellers kan dere få et av gavekortene mine på Stena Saga og ta en natt ombord på båten.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 10:45   #10
Eirik
Livsnyter

Ev. sjekke om det går en charter til Tromsø fra et sted i nærheten av feriedestinasjonen deres på lørdagen (Antalya/Dalaman/Rhodos er fx i overkommelig nærhet av hverandre), kjøpe en ny en-veis returbillet, komme hjem en dag før, og i beste fall gå i pluss økonomisk, det er teorien da..
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 11:08   #11
LN-TAL
ScanFlyer Silver

Om dere er på jakt etter billig overnatting kan jeg anbefale hotellet jeg ligger på når jeg er på jobb, Gardermoen AirPort hotell. Dere får dere tak over hodet, to senger og frokost til ca 6-700,- kr. Om dere går ifra terminalen så tar det ca 45 min. Mens buss 55 går hvert 20. minutt og koster 60,- kr. Lokalbuss går vel en gang i timen og koster 30,-.
LN-TAL is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 14:40   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
NSB til Bodø, tar en 17 timer med kjapp overgang i Trondheim om dere tar 16.07 avgangen fra Oslo S.
Mulig jeg roter (og at du har bedre peiling på det her enn meg), men er ikke lørdag kveld/natt til søndag den ene natten i uka det ikke går nattog?

Forøvrig forsøkte jeg å søke på tog til Trondheim på et par tilfeldige lørdager, men det ser ut som det siste går fra OSL i 15-tiden - i hvertfall med ledige billetter de lørdagene jeg søkte på.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 14:47   #13
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Mulig jeg roter (og at du har bedre peiling på det her enn meg), men er ikke lørdag kveld/natt til søndag den ene natten i uka det ikke går nattog?

Forøvrig forsøkte jeg å søke på tog til Trondheim på et par tilfeldige lørdager, men det ser ut som det siste går fra OSL i 15-tiden - i hvertfall med ledige billetter de lørdagene jeg søkte på.
Det stemmer, hadde glemt at tog 47 med avgang 16:07 ikke kjøres lørdager. Fordelen derimot er at tog 45 klokken 14:17 fra Oslo S gir bedre komfort og litt ekstra tid i Trondheim.

Helt riktig det med nattogene, Nordlandsbanen er selvfølgelig unntaket. ;-)

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 23:41   #14
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Ev. sjekke om det går en charter til Tromsø fra et sted i nærheten av feriedestinasjonen deres på lørdagen (Antalya/Dalaman/Rhodos er fx i overkommelig nærhet av hverandre), kjøpe en ny en-veis returbillet, komme hjem en dag før, og i beste fall gå i pluss økonomisk, det er teorien da..
Ha ha, den var sneaky Men det går såpass lite charter fra Tromsø at det trossalt er en grunn til at vi reiser ut fra Oslo, og ikke heimbyen. Chania er vel det nærmeste...

Quote:
Originally Posted by LN-TAL View Post
Om dere er på jakt etter billig overnatting kan jeg anbefale hotellet jeg ligger på når jeg er på jobb, Gardermoen AirPort hotell. Dere får dere tak over hodet, to senger og frokost til ca 6-700,- kr. Om dere går ifra terminalen så tar det ca 45 min. Mens buss 55 går hvert 20. minutt og koster 60,- kr. Lokalbuss går vel en gang i timen og koster 30,-.
Trur det blir såher, ja! Takk for info om buss, det hadde jeg ikke tenkt på en gang! Spesielt viktig at det går lokalbuss. Viktig å spare 30 kr....
Old 09-08-2011, 23:44   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Med Carlssonvennekoden bør dere finne rom på Park Inn til ca det samme....og da slipper dere ta buss
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 23:45   #16
Polaris
Free Luigi

Wait what, er det flere hotell i nærheten av Gardermoen? *enter blonde mode*
Old 09-08-2011, 23:47   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Wait what, er det flere hotell i nærheten av Gardermoen? *enter blonde mode*
Bare to stykker innen gangavstand
Martin is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 23:59   #18
Eirik
Livsnyter

Quote:
Ha ha, den var sneaky Men det går såpass lite charter fra Tromsø at det trossalt er en grunn til at vi reiser ut fra Oslo, og ikke heimbyen. Chania er vel det nærmeste...
apollo.no :

Tromsø » Kreta Chania
Avreise:
Lør 10 sep 2011, kl. 08:40 med SAS (5t 5 min)
Ankomst Kreta Chania: Lør 10 sep 2011, kl. 14:55
Hjemreise:
Lør 17 sep 2011, kl. 15:55 med SAS (5t 10 min)
Ankomst Tromsø: Lør 17 sep 2011, kl. 20:05

(Tromsø-Kreta/Chania 16/4 - 8/10)

Sikkert dyrt pr.i dag, men ER altså mulig
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 00:39   #19
Polaris
Free Luigi

Jess, men hur skal man komme seg fra JTR til CHQ? Den anser jeg som muliggens like tidskrevende og stressende som hotell på OSL
Old 10-08-2011, 00:48   #20
TKDahl
The Heraklion Spotter :)

TKDahl's Avatar

OBB 5 Re: Hvordan skal vi komme oss hjem?

Quote:
Jess, men hur skal man komme seg fra JTR til CHQ? Den anser jeg som muliggens like tidskrevende og stressende som hotell på OSL
Det går daglige båter fra Santorini til Heraklion og da kan dere ta buss til Chania, bussene går hver 1/2 time i rush mener jeg, i allefall hver time og bussteminalen ligge nede på havna i heraklion. Mulig det går båt rett til Chania også. Kombiner det med spotting i Heraklion da du ikke bør ta opp kameraet i Chania (militærflyplass) og i hvertfall ikke nå med tanke på aksjoner mot Libya. Når er dere der ? jeg reiser til Heraklion den 11/9

TK
2013 OSL-LPA-OSL/OSL-ARN-OSL/OSL-CHQ-OSL/OSL-VIE-ATH-OSL/OSL-CFU-OSL/OSL-ATH-JSI-ATH-OSL/OSL-LGW-OSL/OSL-VIE-ATH-HER-ATH-FRA-OSL/OSL-TFS-OSL. 2014 OSL-ZRH-ATH-HER-ATH-MUC-OSL/ARN-OSL-CFU-ATH-ARN-OSL.
TKDahl is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules