![]() |
IAG - Hvordan skal de reddes?
Etter hva jeg leser vil IAG i dag si opp 12.000 ansatte, uten at jeg vet noen fordeling mellom landene eller selskapene.
Spanske myndigheter jobber også med en pakke, men de er nok kanskje mest interresert i Iberia og Vueling? |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
https://www.cityam.com/breaking-iag-...-redundancies/ Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
BBC skriver også at de 12.000 det er snakk om gjelder British Ariways:
https://www.bbc.com/news/business-52462660 Det vil si 25% av alle ansatte |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
Fryktelig uansett. |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Ifølge VG skal 1 av 4 piloter få sparken
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...t_nyhetsdognet Huff og huff |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
https://news.sky.com/story/coronavir...ilots-11981107 Ser man på de drastiske kuttene europeiske selskap planlegger, fremstår Norwegian sine kuttplaner vel optimistiske. Jeg antar at en del selskap ser sitt snitt til å presse gjennom dårligere arbeidstidsordninger, pensjoner og lønnsmatriser. Piloter og andre i reiseliv står foran en rasering av vilkår, siden de står med ryggen mot veggen og får beskjed om take it, or leave it. |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
Etter norske regler, så må jo en ansatt man først trenger sommeren 2021 også måtte bli sagt opp Ellers så advarer BA at de vurdere legge ned alt på Gatwick https://www.bbc.com/news/business-52489013 Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
BBC melder også følgende:
Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
Ifg planespotters har de 142 fly, og skal ned på 110-120, dvs en reduksjon på 19%. BA skal redusere pilotantallet med 22% som følge av reduksjon i volum. Utgangspunktet deres var veldig forskjellig, skakkjørt lavkost og veldrevet fullservice. Da hadde jeg forventet at BA hadde kuttet mindre, ikke mer, enn DY. Og ja, det kommer garantert flere oppsigelser i DY, men alle man forventer å ha tilbake i jobb innen et år vil det være billigere å permittere (så sant permitteringsperioden blir øket til 52 uker) |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Iberia og Vueling har tilsammen fått låne 1 milliard Euro gjennom spanske statsgarantier
https://www.flightglobal.com/strateg...138177.article Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
Ikke overraskende har også øksa funnet veien til den grønne delen av IAG og det annonseres kutt der. Det har vært 50% lønn for 50% arbeid for alle ansatte og det er jo forsåvidt greit nok men når det i praksis er for 5% arbeid for de flygende blir det jo ironisk nok effektivt en lønnsøkning... Så får en se hvor det bærer hen og hvordan det fordeles mellom avdelingene.
Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
https://www.ft.com/content/a324d3d9-...5-e25477dd529e
Artikkel bak betalingsmur Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
1 Attachment(s)
Mens IAG er pessimistisk på lang sikt og tror det tar opp til 3 år for trafikken tar seg opp igjen, er de mer positive på kort sikt og håper fly 50% av programmet innen utgangen av juli.
Longhaul operasjonene (til BA) vil ble restartet med A350 og 787, mens 747 og 777 maskinene, som i stor grad er eiet, er billigere å la stå parkert til de trengs eller pensjoneres Men generelt så kutter IAG kraftig i leveringene av nye fly fremover, spesielt innen shorthaul |
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
BA har visst belånt 48 fly for å få tilgang til cash
https://londonairtravel.com/2020/05/...ages-aircraft/ Quote:
|
Re: IAG - Hvordan skal de reddes?
BA har fjernet setene i 2 777-200ER maskiner for å øke fraktkapasiteten
https://www.flightglobal.com/airline...138614.article Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 06:42. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.