![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Slik jeg forstår ryktene i pressen så står Lufthansa nå mellom å enten motta store statlige lån og investeringer, hvilket innebærer både eierandel, styreplass og en rekke begrensninger innført av den tyske staten, eller så rett og slett gå inn i en form for kreditorbeskyttelse gjennom en såkalt selverklært insolvens. Uten at jeg helt forstår detaljene ved den siste varianten her eller er en ekspert på tysk lovgivning her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Store likhetstrekk med Chapter 11. Spohr har sagt at han foretrekker en slik løsning, fremfor at politikere skal ha noen innflytelse på hvordan man driver selskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]()
De ser ut til å mene alvor ...
https://airwaysmag.com/airlines/luft...hRJHim--wnEXu8 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,225
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]() Disse mulighetene var omtalt i alle tyske nettaviser i går, men lite konkret siden ingenting er bestemt. Folk ble og minnet om at Lufthansa var statseid fram til 1963 og at den tyske staten solgte sine siste eierandeler så sent som i 1997. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Tøffe krav fra Merkel & co som er grunnen til at Lufthansa heller vil omstrukturere enn å få støtte
Quote:
https://www.aerospcworld.com/2020/04...llion.html?m=1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
En fin liten joker her er selvsagt han miliardæren som har kjøpt seg opp til en betydelig eierpost de siste måneden. Ser for meg at han kan utnytte en chapter11 lignende situasjon maksimalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Tja, men da burde han vel kjøpt gjeld, og ikke aksjer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Absolutt. Tenker uansett at en pengesterk investor som de siste månedene har kjøpt seg kraftig opp vil kunne ha mye forhandlingsmakt og spillerom i en slik prosess.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,786
|
![]()
Ser LH pilotene tar en for laget
![]() Quote:
https://samchui.com/2020/04/30/lufth.../#.Xq1RYv8zbIU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Håper ledelsen tar tilsvarende kutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Den reelle nedgangen vil nok være langt mindre for de fleste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 985
|
![]() Quote:
https://www.flightglobal.com/strateg...138168.article De gir jo heller ikke bort opptil 45% lønn da der f.eks. er motkrav om beskyttelse av arbeidsplasser og jeg vet ikke hvor lett det er å tilfredsstille i disse tider. Men, det er jo absolutt et konstruktivt forslag og, som Dag Viking sier, vil nok neppe den enkelte flyger i realiteten miste 45% da de sikkert vil ramle nedover flere trinn på stigen for inntektsskatt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Selv etter eventuelle pakker, og når trafikken er i gang igjen, så ser Lufthansa for seg at de har 100 fly og 10.000 ansatte for mange
https://www.aviation24.be/airlines/l...ase-in-autumn/ Quote:
https://www.aviation24.be/airlines/l...sels-airlines/ Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Lufthansa datteren Swiss (og Edelweiss) får en kredittlinje på 1,5 milliarder CHF, som tilsvarer såvidt over 15 milliarder NOK, fra den sveitsiske staten
https://www.aviation24.be/airlines/l...f-1-5-billion/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
I følge DN Investors newsfeed planlegger Brussel Airlines å si opp 1000 ansatte, ca 1/4 av de ansatte. Blir ikke overrasket om man ser lignende tall for andre selskaper innen Lufthansagruppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]()
Vil ikke luftahansa uansett slette Brussels-navnet og implementere det i eurowings? Dette er jo en gyllen mulighet for å tvinge dette igjennom og bare skylde på corona....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Det ble avlyst for en stund siden, da det visste seg ikke være noen god ide på egentlig noen områder
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan booke Lufthansa med Eurobonuspoeng | admiralsommelier | Reiseforum | 18 | 06-08-2014 11:39 |
Hvordan skal vi komme oss hjem? | Polaris | Reiseforum | 43 | 11-08-2011 17:49 |
Modeller - Hvordan skal man begynne? | Twin Otter | Samlerhjørnet | 9 | 28-02-2010 06:46 |
SAS kan reddes. | C172 | Flyforum | 29 | 17-08-2009 01:53 |
Moskva: Hvordan man IKKE skal lande en flymaskin... | ENGM RAMP | Flyforum | 10 | 08-01-2008 15:11 |