Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-01-2020, 04:24   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default God fredag fra Mumbai

Deilig å ligge litt lenge før man står opp, vi ligger 4,5 timer foran Norge, så klokken har alt blitt nesten ni og bilene har allerede ligget på hornet i ett par timer.
I går tok vi taxi til Mumbai Central Station for å forsikre oss om at alt var i orden med billetten til Jaipur på søndag, noe det var. Så gikk vi litt i området rundt stasjonen, så på hunder, katter, rotter, geiter, kuer og høns, som for de 3 sistes del var bundet fast og knapt kunne bevege seg. Jeg hadde nok foretrukket å være slakte ku i Norge fremfor hellig ku langs en hovedvei i sentrum av Mumbai. Så tox vi taxi til Haji Ali's tomb https://en.wikipedia.org/wiki/Haji_Ali_Dargah. Fælt å se på alle krøplingene som ligger å tigger på tilførselsveien ut. Tilførselsveien ligger under vann ved høyvann, men nå var den åpen. Det krydde av mennesker og var ganske trangt. Så besøkte vi ett hindu tempel, men føler ikke for å gå barbeint på Mumbais skitne gater, så heller ikke her gikk vi helt inn. Deretter var vi innom Gandih Memorial, huset Gandih bodde i når han var i Bombay. Tilfeldig vis var det i går 72 år siden han ble skutt og drept i Delhi. Så tuslet vi ned på Chowpatty Beach, der vi tok en krones is og satt å slappet av en times tid. Så tuslet vi videre sørover langs strandpromenaden og så hjem til hotellet. Vi har ikke helt blitt enig om hva vi skal se i dag, men vi tusler vel rundt. I morgen kan jeg tenke meg å dra på en strand, og da vil jeg ett stykke utenfor byen, til litt renere vann. siste mulighet for å bade i sjøen før juni, hjemme i Norge. P.S. Glemte å skrive hva vi fikk servert på EK 502 fra DXB til BOM på onsdag, så her er menyen, forrett: Mutter Chaat, Hoved: Haryali murgh Dessert: Gajar semiya kheer. Og det smakte så der.
Ha en begivenhetsrik dag dere også.
Futura is online now   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 06:32   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God fredag fra Mumbai

Glad fredag fra Reykjavik. Flott tur opp hit i går med Icelandair. Nå klar for frokost før 650 av oss skal tilbringe dagen i en stor idrettshall med salgsmøter og sosialisering. Ha en flott fredag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 07:42   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God fredag. En ganske så god en, faktisk. Vært en uke med nok å gjøre pga. sykefravær, så nå kjenner jeg det skal bli helt greit med helg.

Ikke de helt store planene for helgen, annet enn å sørge for at gitarene ikke støver ned.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 07:46   #4
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

En god dag til dere to i BOM og KEF, to byer, som på hver sin måte er veldig eksotiske. :-D

Hjemmekontor med planleggingsdag i barnehagen i dag, så det kan bli underholdende.
Old 31-01-2020, 08:10   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra kontoret. Våknet opp til et nytt tykt lag med snø i dag.. Jeg kan ikke fatte å begripe hva jeg gjør oppe i krattet der.. Jeg liker hverken ski eller truger.
Nå er det en del taste-arbeid som må gjøres før man skal handle inn til helgens etegilder..

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 08:26   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Prærien dom faktisk også er dekket av snø. Straks bort på kontoret for å snakke med litt forskjellige om jobbmuligheter i sentrale strøk. Satser på alpint rett etter skoletid. Tror for øvrig det er gode langrennsforhold også. Det var levelig fra Vestmarksetra i går, og veldig fra etter 1,5 km oppover.

Kvelden skal etter ryktene tilbringes med en datter da en skal på overnatting og en kone ute på vift.

Så håper jeg sas får booket om returen vår fra Asia.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 08:31   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Oslos vestgrense. Får vel knaste litt løs på noen mailer og rote litt rundt i excel, før arbeidsdagen ender med kakespising og vinlotteri. Pizzadeigen ble satt i morges, så da er kveldens meny fastsatt. Ha en fin dag
Old 31-01-2020, 10:09   #8
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Fant noe som nesten er flyrelevant her på NTNU:
[IMG][/IMG]

Ikke ofte jeg synes at reklame er artig, men denne traff. Ikke at jeg vil bli sommerstudent riktignok (er ikke student heller), bare utformingen
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 14:02   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen fra det dype sør. Skal bli godt med hælj nå, og det blir faktisk en femdagers langhelg. Men nok å henge fingrene i likevel.

Stille og deilig i huset. Og om lidt er kaffen klar ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 16:22   #10
eirikma
>>>>><<<<<

eirikma's Avatar

God ettermiddag fra kantina på TOS! Slapper av med en kanelbolle og kaffe etter en flott, dog litt vindfull tur med SK4566 fra BOO. Videre med WF926 til ALF om 40 minutter. Står oppført med en -200, men har lært at i WF skal man ta oppføringa med en klype salt- har opplevd de to siste gangene at LN-WFH har ventet ved gaten...
Nuvel, nok syting fra meg. Gleder meg mest til å komme hjem etter en ukes arbeid. Og med nylig EU-godkjent bil rett fra verksted er helga spikra. Som Team Bachstad sier: jeg skjønner ikke hva som kan gå galt nå...!
Ha en super helg alle saman!
Old 31-01-2020, 16:49   #11
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God ettermiddag fra Stavanger. Her har man akkurat fått unna litt nødvendig indretjeneste, og deilig er det. Resten av helgen blir det nok en god del avslapping samt det skal feires 1 år sammen med kjæresten med en bedre middag ute. Fjorten dager gjenstår til en aldri så liten helgeutflukt til Rockefeller. Ha en fin en!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 17:02   #12
fluxie
Flyprat fusentast

God ettermiddag fra Hommersåk (Sandnes) fin tur over med WF442 i dag. 1 time forsinket fra TRF, men det gjør lite når man har helg og ungene oppfører seg eksemplarisk
Ønsker alle en flott helg!
fluxie is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules